اماکن, دانشگاه

دانشگاه شیراز ارم

دانشگاه شیراز ارم

دانشگاه شیراز ارم

با سلام به شما همراهان عزیز شیرازیاب، از اینکه تا آخر همراه با ما خواهید بود سپاسگزاریم، در این پست دانشگاه شیراز ارم که از برترین دانشگاه های دولتی ایران است به حضور شما عزیزان معرفی خواهد شد. در ادامه به معرفی این دانشگاه، مجموعه دانشکده‌ ها،سایت، نقشه، استخر، آدرس و شماره تماس این دانشگاه می پردازیم، امیدواریم شیرازیاب اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار دهد.

دانشگاه دولتی ارم شیراز

دانشگاه شیراز ارم که پیش‌تر با عنوان دانشگاه پهلوی شناخته می‌شد،یکی از دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های ایران است که در سال ۱۳۲۵ خورشیدی تأسیس گردید.

در جدیدترین رتبه‌بندی دانشگاه‌های ایران بر اساس بازده علمی، دانشگاه شیراز جزء سه دانشگاه برتر پژوهش‌محور کشور است و یکی از ۵ دانشگاه مادر در رشته‌های مهندسی به‌شمار می‌آید.

این دانشگاه در حال حاضر 19300 دانشجو و 700 استاد در این مرکز مشغول فعالیت می باشند.بر اساس تحلیلهای انجام شده این مرکز تاکنون 15073 مقاله علمی در نشریات و همایشهای داخلی منتشر نموده است.دانشگاه شیراز صاحب امتیاز و ناشر 20 مجله تخصصی است و تا کنون 30 همایش توسط دانشگاه شیراز برگزار شده است.

دانشگاه ارم شیراز غیرانتفاعی

موسسه غیرانتفاعی ارم شیراز یک موسسه غیرانتفاعی در شهر شيراز، استان فارس است و در سال 1398 تاسیس شده است. در حال حاضر 1800 دانشجو و 200 استاد در این مرکز مشغول فعالیت می باشند.

بر اساس تحلیل های انجام شده این مرکز تاکنون 65 مقاله علمی در نشریات و همایشهای داخلی منتشر نموده است. در سال 1398 بیشترین مقالات خود را با کلیدواژه های «رنگ» و «قاجار» منتشر نموده اند.

موسسه آموزش عالی ارم شیراز تاکنون 65 مقاله در همایشها و نشریات داخلی منتشر نموده است. که از این تعداد 0 مقاله ژورنالی و 65 مقاله کنفرانسی می باشد.

سایت دانشگاه شیراز ارم

آدرس سایت :  https://shirazu.ac.ir

آدرس دانشگاه شیراز ارم

آدرس: شیراز، میدان ارم، پردیس ارم، مدیریت امور آموزشی دانشگاه شیراز

پست الکترونیکviceedu@shirazu.ac.ir

صندوق پستی۸۴۳۳۴– ۷۱۹۴۶

تلفن دانشگاه شیراز ارم

دورنگار: 36460916

تلفن: 07136460909

دانشگاه ارم شیراز عکس

دانشگاه شیراز ارم "<yoastmark



https://citybin.ir/shiz/wp-content/uploads/2020/03/1.gifاگر دوست دارید شما یا کسب و کارتان، مثل: دانشگاه شیراز ارم در گوگل و اینترنت دیده شود.

اینجا کلیک کنید.گل



استخر دانشگاه شیراز ارم

 استخردانشگاه ، دارای فضای بسيار تميز برای همشهريان عزيز میباشد.

سایر امکانات استخر ارم شیراز

  • سونای خشک
  • سونای بخار
  • جکوزی
  • حوضچه آب سرد

سانس آقایان در استخر ارم شیراز

درحال حاضر فعال نمیباشد.

سانس بانوان در استخرارم شیراز

درحال حاضر فعال نمیباشد.

 

استخر دانشگاه شیراز

استخر دانشگاه شیراز

 

آدرس: میدان ارم – پردیس دانشگاه شیراز

 شماره تماس : 07136260014

 

نقشه دانشگاه شیراز ارم

نقشه دانشگاه شیراز

 

دانشگاه چیست؟

با توجه به تعریفی که از دانشگاه ارائه می‌شود در مورد اینکه کهن‌ترین دانشگاه دنیا کدام بوده بحث و جدل‌های بسیاری وجود دارد؛ اما به قطع و یقین، چنین مرکز آموزشی در تمدن‌های باستانی شرق شکل گرفته‌است.

اگر دانشگاه را یک مؤسسه دانشجویی فرض کنیم، آکادمی افلاطون قدیمی‌ترین دانشگاه در غرب بوده‌است و سند تاریخی هم بر این ادعا وجود دارد. واژه لاتین “universitas” ابتدا در عصر یونان باستان و روم احیا شد و به کمک آن تلاش می‌کردند ویژگی‌های آکادمی افلاطون را شرح دهند.[نیازمند منبع]

اگر دانشگاه را تنها یک مؤسسه آموزش عالی فرض کنیم آنگاه می‌توانیم دانشگاه شانگیانگ در چین را که پیش از سده ۲۱ قبل از میلاد گشایش یافته بود، قدیمی‌ترین دانشگاه بنامیم؛ مشروط بر اینکه افسانه نباشد.

دانشگاه قسطنطنیه (در عهد امپراتوری بیزانس) در سال ۸۴۹ میلادی به دستور قیصر بارداس (نایب السلطنه امپراتور میخائیل سوم) احیا گردید. این دانشگاه با داشتن فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی، حفظ خودگردانی و استقلال آکادمیک عموماً به عنوان نخستین مؤسسه آموزش عالی با ویژگی‌های دانشگاهی امروزی شناخته می‌شود.موسسات دانشگاهی شبیه به دانشگاه‌های مدرن در ایران و جهان اسلام نیز قبل از الازهر وجود داشته‌اند.

درچین باستان چند مؤسسه آموزش عالی وجود داشت که تقریباً نقشی همانند با دانشگاه‌های جهان باختر را ایفا کرده‌اند.

چنین گفته می‌شود که در قرن ۲۱ پیش از میلاد در چین مؤسسه آموزشی عالی با نام شانگیانگ تأسیس شده (شانگ به معنی عالی و برتر و یانگ به معنی مدرسه‌است) که مؤسس آن شون (از ۲۳۵۷ تا ۲۳۰۷ ق. م) در عصر یویو می‌زیسته‌است.

دانشگاه‌های سراسر جهان

روش‌های تأمین بودجه و سازمان دانشگاه‌ها در کشورهای گوناگون جهان بسیار متفاوت هستند. در برخی کشورها بودجه از سوی دولت تأمین می‌شود و در برخی از کشورها از شهریه‌های دانشجویان و کمک‌های مردمی استفاده می‌شود. در برخی کشورها افراد در مناطق خود به دانشگاه می‌روند و در برخی از کشورها دانشگاه‌ها از سراسر دنیا دانشجو پذیرش می‌کنند و امکانات اقامتی در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند.

منبع: ویکی پدیا 

 

در صورت علاقه مندی از مطالب زیر دیدن فرمایید:

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *