آدرس و شماره تماس, آموزشی

درباره شیراز گلستان

درباره شیراز گلستان

درباره شیراز گلستان

سلام بر شما همراهان گرامی سایت سیتی بین. قصد داریم اطلاعات مفیدی در خصوص  درباره شیراز گلستان را در اختیار شما قرار دهیم.

شیراز گلستان شمالی

شهرک گلستان در شمال غربی شهر شیراز و در مجاورت بزرگراه سپیدان-شیراز، زیرگذر شهرک گلستان و شهر شهرصدرا و شهرک‌های همچون بهشتی، حافظ، استقلال و بزین و کوه دراک است و همچنین گلستان در ارتفاع ۱۹۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد.

این شهرک جز شهرک های خوب شیراز با مزیت هوای بسیار پاک با توجه به نزدیک بودن به کوه دراک است. از جمله خوبی های این شهر نزدیک بودن به[۱] نمایشگاه بین‌المللی شیراز[۲] و دانشگاه پیام نور شیراز نیز در شمال این شهرک می‌باشد. همچنین مجتمع خلیج فارس، بیمارستان اعصاب و روان پرتو و ایستگاه راه آهن شیراز در مجاورت این شهرک قرار دارند.



https://citybin.ir/shiz/wp-content/uploads/2020/03/1.gifاگر دوست دارید شما یا کسب و کارتان، مثل: درباره شیراز گلستان در گوگل و اینترنت دیده شود.

اینجا کلیک کنید.گل



شیراز گلستان

بر طبق سرشماری رسمی سال ۱۳۹۵ این منطقه دارای جمعیتی بالغ بر ۷۵٬۰۰۰ نفر بوده‌است.

کوه دِراک (کوه مادر، کوه برفی، کوه مستسقی) کوهی است در شهر شیراز که از غرب این شهر آغاز شده و با گذشتن از شمال غرب شهر ادامه یافته و به روستای علی آباد منتهی می‌شود. بنایی در قلهٔ کوه ساخته شده است که در آن مشخصات کوه و قله به صورت مکتوب بر روی یک لوح وجود دارد. قله این کوه حدود ۲۹۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد و وجه شمالی آن معمولاً از اوایل آذر تا اواخر اسفند پوشیده از برف است.

شیراز گلستان سینما

دراک به معنی کلمه مادر در زبان پارسی است و به دلیل اینکه نمای ظاهری این کوه به مثال یک زن بارداری است که به پشت دراز کشیده و به دلیل اینکه این کوه در زمستان از برف پوشیده می‌شود و در تابستان با ذوب برف، آب مردم شهر شیراز را تأمین می‌نموده و اشاره از زادآوری حیات توسط آب را دارد، از این جهت نام آن را دراک نامیده‌اند. کوه دراک محل جمع شدن برف و آب است و در گذشته (حدود دهه‌های 40 شمسی به قبل) مردم در فصل سرد سال برف‌های آن را درون چاه‌هایی انبار می‌کردند تا در تابستان از آب برف‌های ذوب شده که خنک و گوارا بوده است، استفاده کنند. همچنین کوه دراک محلی بوده است که مردم در فصول گرم یخ مورد نیاز خود را از آنجا می‌آوردند.

شيراز گلستان

اکنون کوه دراک به محلی تفرج‌گاهی برای سپری کردن اوقات فراغت مردم در طول سال و بخصوص محلی برای کوهنوردی مردم شهر شیراز گردیده است.

از پوشش‌های گیاهی مهم منطقه می‌توان به: کُله‌خَنگ، آویشن، بادام کوهی، ریواس، بلوط، آلوسیاه وحشی، ارژن، بنه، بلوط، کنگر، پیازکوهی، گل اَرونه، گل شقایق، گل خَتنی و لاله‌های واژگون اشاره کرد.

گلستان شیراز پیام نور

از پوشش‌های جانوری مهم منطقه می‌توان به: شغال، روباه، کبک و شاهین اشاره کرد. به دلیل دارا بودن درختان بلوط در دامنه‌های این کوه عقرب و مار هم دیده شده است.

گلستان شیراز نقشه

در این مقاله صدرا مگ قصد دارد به معرفی شهرک‌های شهر شیراز بپردازد. شهرک‌هایی مسکونی که جمعیت زیادی از شهروندان شیراز در آن سکونت دارند. شیراز شهری زیبا، تاریخی و حتی افسانه‌ای در ایران است. کلانشهر شیراز، مرکز استان فارس و یکی از معروف‌ترین مناطق کشور است. شهر شیراز ۱۴۸۶ متر از سطح دریا ارتفاع دارد و در منطقه‌ای کوهستانی قرار گرفته است. همین امر سبب شده تا آب و هوای شهر شیراز، همواره معتدل و مطلوب باشد.
طبق آخرین سرشماری عمومی در سال ۱۳۹۵، جمعیت این شهر بالغ بر ۱۵۶۵۵۷۲ نفر می‌باشد. البته این شمارش با احتساب ساکنان حومه نظیر ساکنان شهرک جدید صدرا و ساکنان دیگر شهرک‌هایی که در اطراف شیراز قرارگرفته‌اند به ۱۸۶۹۰۰۱ نفر می‌رسد. حال در ادامه همراه ما باشید تا به معرفی شهرک‌های شهر شیراز بپردازیم.

گلستان شيراز سينما

شهرک گلستان شیراز پرجمعیت‌ترین شهرک شهر شیراز به حساب می‌آید. شهرک گلستان از شهرک‌های بسیار خوب شهر شیراز می‌باشد. چراکه هوای بسیار پاک و نزدیکی به کوه دراک از مزیت‌های این شهرک است. شهرک گلستان شیراز با جمعیتی بالغ بر ۷۵هزار نفر در شمال غرب کلانشهر شیراز قرار گرفته است. درواقع این شهرک در مجاورت جاده سپیدان-شیراز، زیرگذر شهرک گلستان، شهر جدید صدرا و شهرک‌هایی همچون شهرک بهشتی، شهرک حافظ، شهرک استقلال قرار دارد.

گلستان شیراز شهرک

لازم به ذکر است که بگوییم سکونت در شهرک گلستان مزایای خاص خود را دارد. مزایایی همچون:

بیمارستان اعصاب و روان پرتو و ایستگاه راه‌آهن شیراز نیز در مجاورت شهرک گلستان شیراز هستند.

نمايشگاه شيراز گلستان

مطالب بیشتر:

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *