دسته‌بندی نشده

درباره معالی اباد

درباره معالی اباد

درباره معالی اباد

سلام بر شما همراهان گرامی سایت شیرازیاب. قصد داریم اطلاعات مفیدی در خصوص  درباره معالی اباد را در اختیار شما قرار دهیم.

معالی آباد شیراز

معالی آباد یا مالی آباد یکی از محله های شیراز است که از نظر جغرافیایی نصف آن در غرب و نصف آن در شمال غرب شهر قرار دارد و این محله جز منطقه ۶ شهرداری شیراز محسوب می شود.بلوار دکتر شریعتی یکی از بلوار های اصلی این محله جز یکی از معروف ترین بلوارهای شهر شیراز محسوب می شود.



https://citybin.ir/shiz/wp-content/uploads/2020/03/1.gifاگر دوست دارید شما یا کسب و کارتان، مثل: درباره معالی اباد در گوگل و اینترنت دیده شود.

اینجا کلیک کنید.گل



معالی اباد

معالی آباد جز یکی از دوست داشتنی ترین محله های شیراز است که بیشتر مردم شیراز آخر هفته های خود را در این محل و بلوار شهید چمران می گذرانند و به خاطر همین جز مناطق گران قیمت شهر به حساب می آید.بلوار دکتر شریعتی از یک طرف به پل احسان و از طرف دیگر به پل معالی آباد راه دارد و خیابان های اصلی و مهم آن به ترتیب از پل احسان به پل معالی آباد:خیابان پهلوان نوروزی، بهاران، دنا، پزشکان، دوستان، خلبانان، کسایی، گلها و رهبرماه است.

معالي اباد شيراز

 

Pfeil unten.svg از شمال به جنوب Pfeil unten.svgAB-Kreuz-grün.svg پل احسانAvenue in Iran.svg بلوار دکتر شریعتیStreet in Iran.svgخیابان پهلوان نوروزیStreet in Iran.svgخیابان بهارانStreet in Iran.svg خیابان دناStreet in Iran.svg خیابان پزشکانStreet in Iran.svg بلوار دوستانStreet in Iran.svg خیابان خلبانانStreet in Iran.svg بلوار کساییStreet in Iran.svg خیابان گلهاStreet in Iran.svg خیابان رهبرماهAB-Kreuz-grün.svg پل معالی آبادPfeil oben.svg از جنوب به شمال Pfeil oben.svg

 

 

معالی اباد شیراز کجاست

PolMaliAbad Shiraz.jpg

پل طبقاتی معالی آباد یکی از زیباترین و معروف ترین پل های شیراز است که معالی آباد را به بلوار شهید چمران و قصردشت متصل می کند.

معالی اباد در شیراز

شیراز (دربارهٔ این پرونده تلفظ ) یکی از کلان‌شهرهای ایران و مرکز استان فارس در جنوب کشور است. جمعیت شیراز در سال ۱۳۹۵ خورشیدی، بالغ بر ۱٬۵۶۵٬۵۷۲ تن بوده، که این رقم با احتساب جمعیت ساکن در حومهٔ شهر به ۱٬۸۶۹٬۰۰۱ تن می‌رسد. شیراز پنجمین شهر بزرگ و پرجمعیت ایران و پرجمعیت‌ترین شهر جنوب کشور به‌شمار می‌رود.[۴]

معالی اباد کجای شیرازه

شیراز در بخش مرکزی استان فارس، در ارتفاع ۱۴۸۶ متر بالاتر از سطح دریا و در منطقهٔ کوهستانی زاگرس واقع شده و آب و هوای معتدلی دارد. این شهر، از سمت غرب به کوه دراک، از سمت شمال به کوه‌های بمو، سبزپوشان، چهل‌مقام و باباکوهی (از رشته‌کوه‌های زاگرس) محدود شده‌است.

معالي اباد

شیراز، سومین شهر ایران بود که پس از تبریز و تهران، در سال ۱۲۹۶ خورشیدی، نهاد شهرداری در آن تأسیس شد.[۵][۶] شهرداری شیراز به ۱۱ منطقهٔ مستقل شهری، تقسیم شده و جمعاً مساحتی بالغ بر ۲۴۰ کیلومتر مربع را شامل می‌شود.

معالی اباد خیابان دوستان

نام شیراز در کتاب‌ها و اسناد تاریخی، با نام‌های مختلفی نظیر: «تیرازیس»، «شیرازیس» و «شیراز» به ثبت رسیده‌است. محل اولیهٔ این شهر در محل قلعهٔ ابونصر بوده‌است. شیراز در دوران بنی‌امیه به محل فعلی منتقل می‌شود، و به بهای نابودیِ اصطخر – پایتخت قدیمیِ فارس – رونق می‌گیرد. این شهر در دوران صفاریان، بوییان و زندیان، پایتخت ایران بوده‌است.

معالي اباد سينما

شیراز از دیرباز به واسطهٔ مرکزیت نسبی‌اش در منطقهٔ زاگرس جنوبی و واقع‌شدن در یک منطقهٔ به نسبت حاصل‌خیز، محلی طبیعی برای مبادلات محلی کالا بین کشاورزان، یک جانشینان و عشایر بوده‌است. همچنین این شهر در مسیر راه‌های تجاری داخل ایران به بنادر جنوب مانند بندرعباس و بندر بوشهر قرار گرفته‌است.

معالی اباد سینما گلستان

شیراز به سبب جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، مذهبی و طبیعی فراوان، همواره گردشگران بسیاری را به سوی خود فرامی‌خواند.[۷] بیشینه مردم شیراز فارسی‌زبان هستند و به لهجه شیرازی سخن می‌گویند. شیراز پنجمین شهر پرجمعیت ایران، پایتخت فرهنگی ایران، دومین شهر ادبی جهان و سومین شهر مذهبی ایران است.

مطالب بیشتر:

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *