آموزشی

درباره ملاصدرا شیراز

درباره ملاصدرا شیراز

درباره ملاصدرا شیراز

سلام بر شما همراهان گرامی سایت سیتی بین. قصد داریم اطلاعات مفیدی در خصوص  درباره ملاصدرا شیراز را در اختیار شما قرار دهیم.

ملاصدرا شیراز شمالی

خیابان ملاصدرا در شیراز دارای ویژگیهای ممتازوقابل توجهی است.دروهله اول این خیابان حدواسط بین دومحورشریانی مهم شهریعنی خیابان زندوخیابان قصردشت واقع است.دروهله دوم این خیابان بواسطه استقرارکاربریهای مهم آموزشی وتجاری درجوارآن از رتبه بالای دسترسی برخورداراست.دروهله سوم این خیابان محل رفت و آمد وتعامل اجتماعی طیف گسترده ای ازشهروندان است.این خیابان حاصل رشدوتوسعه شهردرفاصله زمانی دهه 30 تا40 هجری خورشیدی است.درسالهای گذشته با افزایش میزان خدمات رسانی شهرشیراز،اهمیت این خیابان با توجه به مزیت مکانی آن افزایش یافته وهم اکنون یک راسته  مهم فعالیت تجاری درشهرشیراز محسوب می گردد.



https://citybin.ir/shiz/wp-content/uploads/2020/03/1.gifاگر دوست دارید شما یا کسب و کارتان، مثل: درباره ملاصدرا شیراز در گوگل و اینترنت دیده شود.

اینجا کلیک کنید.گل



ملاصدرا شیراز جنوبی

این خیابان ازشمال با اتصال به انتهای خیابان زندو همجواری با فلکه نمازی که هم اکنون ایستگاه متروست،آغاز می گردد.وبه تقاطع پرترافیک ملاصدراباقصردشت منتهی می شود.تنها تقاطع این خیابان شامل تقاطع خیابان ملاصدرا با خیابان خلیلی می باشد.وتعداد 4 سه راهی به ترتیب ازشمال به جنوب شامل سه راهی اردیبهشت،معدل ،هدایت وحکیمی دربخش شرقی خیابان ملاصدرانقش مهمی درهدایت ترافیک ازپهنه شرقی به خیابان ملاصدرادارا می باشد.

ملاصدرا شیراز کجاست

تنوع کاربری و فعالیت دراین خیابان مشهود است.این فعالیت ها شامل انواع فروشگاه ها ومراکزعمده عرضه خدمات کامپیوتری،کافی نت و کتابفروشی ها وپاساژهای عرضه انواع البسه و مراکزآموزش عالی ازجمله دانشکده مهندسی دانشگاه شیراز وبانک ها می باشد.مهمترین کاربری های مستقر درجداره خیابان شامل مرکزکامپیوترشیرازموسوم به پی سی سنتر،دانشکده مهندسی دربخش غربی خیابان است.سرتاسراین خیابان بویژه دربخش شرقی شامل کاربریهای خدمات تجاری است که بطورعمده درزمینه کامپیوترفعالیت دارند.خیابان های منتهای به ملاصدرا ازجمله اردیبهشت وهدایت تحت تاثیرفعالیتهای موجود درخیابان ملاصدرا بوده و دفاترخدماتی به درون جداره این خیابانها گسترش یافته است.وجود کاربری های متنوع باعث سرزندگی و رونق اقتصادی خیابان شده است.

ملاصدرا شیراز جنوبی تهران

لذابه نظرمی رسد که درسالهای آتی این خیابان کماکان نقش پررنگی درخدمات رسانی وجابجایی وسایط نقلیه داشته باشد.اگرچه تراکم فعالیت و ازدحام جمعیت باعث رونق اقتصادی این محورشده لیکن فضای آن بویژه درساعات اوج صبحگاهی و عصرگاهی دچارترافیک شدیدوکمبود پارک وسایط نقلیه و سروصدا می گردد.تراکم ساختمانی درجداره به جز مواردی خاص شامل 3تا4طبقه می باشد.نمای ساختمان ها ازهماهنگی برخوردارنیست و مصالح ساختمانی بکاررفته درآنها بطورعمده سنگ وشیشه می باشد.درارزیابی خیابان ملاصدرا موارد زیرعرضه می گردد.

ملاصدرا شیراز

نقاط قوت خیابان:

نقش پراهمیت جابجایی ترافیک به جهت حدواسط بودن بین خیابان زند وقصردشت

گستردگی وتنوع فعالیت ها که منجربه رونق اقتصادی خیابان می گردد.

فضای پرتعامل اجتماعی بویژه برای قشرتحصیلکرده ودانشگاهی

همجواری با ایستگاه متروو اتوبوس

تعدد ورودیهای کاربری های تجاری به همراه ویترین فروشگاه ها موجب افزایش شفافیت بدنه خیابان می گردد.

ملاصدرا شیرازی

نقاط ضعف خیابان:

کمبودپارکینگ جمعی و گسترش پارک وسایط نقلیه به درون خیابان های همجوار

تعدد ورودی های پرترافیک به خیابان و ازدحام وسایط نقلیه درساعات اوج ترافیک

عرض ناکافی پیاده راه دربخشهایی ازخیابان بویژه دربخش غربی با توجه به تراکم بالای حرکت پیاده

عدم طراحی بدنه بویژه دربخش غربی آن

به کارگیری مصالح نامتناسب با هویت خیابان درنمای ساختمان ها

عدم محصوریت خیابان به  جهت غلبه عرض به ارتفاع وفقدان حس مکان

ملاصدرا شیراز کامپیوتر

خیابان (در ایران) یا سَرَک (در افغانستان) نوعی گذرگاه ارتباط دهنده، و اغلب قسمتی از بافت شهری می‌باشد که محل تردد یا عبور وسایل نقلیه یا عابرین است. در فضاهای شهری، خیابان‌ها جزء اموال عمومی شهرداری‌ها به‌شمار می‌آیند.[۱] به ساخت خیابان‌های جدید برای شهر و روستاها، خیابان‌کشی می‌گویند.

در دو سوی خیابان‌ها معمولاً پیاده‌روهایی ساخته می‌شود که با جدول‌هایی از بخش سواره‌رو جدا می‌شوند. خط‌کشی عابر پیاده، چراغ قرمز، و جوی آب و شبکه‌های فلزی بر روی جوی‌ها از تأسیساتی است که در بسیاری از خیابان‌ها دیده می‌شود.

ملاصدرا شیراز نقشه

در سطوح زیرین بسیاری از خیابان‌ها، برخی از تأسیسات شهری قرار گرفته از قبیل لوله‌های آب‌رسانی، خطوط برق و لوله‌های فاضلاب و غیره. زمانی که این تأسیسات نیاز به ترمیم یا تعمیر داشته باشد، بخشی از آسفالت خیابان‌ها به صورت نواره‌ای در مسیر این تأسیسات برداشته می‌شود، به این بخش، نوار حفاری گفته می‌شود. تراش روکش و شیارزنی آسفالت با دستگاه‌هایی نظیر دستگاه ویرتگن انجام می‌شود. پس از انجام تعمیرات، بر روی نوار حفاری آسفالت جدیدی ریخته می‌شود و با غلتک آن را مرمت و لکه‌گیری می‌کنند.

ملاصدرا شیرازی کرج

خیابان‌ها با عرض‌های مختلف ساخته می‌شوند و گاه اندازه پهنای خیابان در نام آن خیابان بازتاب می‌یابد، مانند خیابان بیست‌متری، سی‌متری و غیره (برای نمونه خیابان سی متری جی در غرب تهران). در بخش‌هایی از بافت‌های قدیمی‌تر برخی شهرها شهرداری‌ها تصمیم به ایجاد پهنای بیشتر برای روان‌سازی تردد در خیابان می‌کنند که به این کار تَعریض خیابان می‌گویند. تعریض خیابان‌ها از طریق مقرر کردن استاندارد جدیدی برای پهنای پیاده‌روها برای ساخت‌وسازهای جدید انجام می‌شود و برای این کار عملیاتی نیز به نام عملیات تَمَلُک به منظور خرید برخی واحدهای مسکونی در مسیر تعریض توسط شهرداری صورت می‌گیرد.[۲]

ملاصدرا شیراز بانک قوامین

مطالب بیشتر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *