آدرس و شماره تماس, آموزشی

درباره پیام نور گلستان شیراز

درباره پیام نور گلستان شیراز

درباره پیام نور گلستان شیراز

سلام بر شما همراهان گرامی سایت سیتی بین. قصد داریم اطلاعات مفیدی در خصوص  درباره پیام نور گلستان شیراز را در اختیار شما قرار دهیم.

پیام نور گلستان شیراز

دانشگاه پیام نور مرکز شیراز به عنوان بزرگترین مرکز دانشگاهی استان فارس در سال ۱۳۶۷ با رشته‌های علوم تربیتی- ادبیات فارسی و ریاضی آغاز به کار کرد و هم‌اکنون این مرکز دانشگاهی با جمعیتی بالغ بر ۱۳ هزار دانشجو در ۱۱۰ رشته و گرایش در مقاطع کارشناسی – کارشناسی ارشد و دکتری در حال فعالیت می‌باشد. دانشگاه پیام نور مرکز شیراز در سال‌های اخیر در زمینه‌های مختلف علمی، آموزشی، فرهنگی و پژوهشی حائز رتبه‌های ممتاز کشوری شده‌است.[۱] این دانشگاه واقع در شهرک گلستان شیراز و در مساحتی حدود ۱۷٫۵هکتار و زیربنای ۱۰ هکتار در نزدیکی نمایشگاه بین‌المللی شیراز قرار دارد.



https://citybin.ir/shiz/wp-content/uploads/2020/03/1.gifاگر دوست دارید شما یا کسب و کارتان، مثل: درباره پیام نور گلستان شیراز در گوگل و اینترنت دیده شود.

اینجا کلیک کنید.گل



دانشگاه پیام نور گلستان شیراز

  • کسب مقام سوم جشنواره خوارزمی
  • کسب مقام دوم مسابقات کشوری روبوکاپ سما
  • راه‌یابی به مسابقات جهانی روباتیک آلمان
  • کسب مقام اول ربات‌های نمایشی صنعتی در چهارمین المپیاد ملی رباتیک (PNU OPEN) توسط تیم هفتواد
  • کسب مقام سوم ربات‌های نمایشی آزاد در چهارمین المپیاد ملی رباتیک (PNU OPEN) نوسط تیم هورامان
  • کسب دیپلم خلاقیت و نوآوری ربات‌های نمایشی صنعتی در چهارمین المپیاد ملی رباتیک (PNU OPEN) توسط تیم بیساران

سایت پیام نور گلستان شیراز

تلفن گویا دانشگاه : 36222255

                   خدمات آموزشی         فناوری و اطلاعات      
مالی دانشجویی معاونت111
واحد امتحانات واحد آموزش های آزاد
واحد برنامه ریزی1 واحد تحصیلات تکمیلی
واحد تربیت بدنی واحد فرهنگی و فوق برنامه

ارتباط پیامکی با ریاست دانشگاه : 30008900622267

نظرات – انتقادات – پیشنهادات : 36222267

سامانه پیامکی روابط عمومی : 30004572

سامانه پیام نور گلستان شیراز

دانشگاه‌های ایران ارائه دهندهٔ آموزش‌های دانشگاهی هستند. دانشجویان پس از پایان موفقیت‌آمیز تحصیلات خود، بسته به دوره‌ای که گذرانده‌اند، می‌توانند مدارک کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و مدرک گذراندن دوره پسادکتری دریافت کنند.

دانشگاه پیام‌نور یکی از دانشگاه‌های ایران است که در مهر ماه سال ۱۳۶۷ تأسیس شد. این دانشگاه بر اساس روش آموزش از راه دور و نیمه‌حضوری تأسیس شده‌است. از نظر ساختاری دانشگاه پیام‌نور دارای یک سازمان مرکزی و در سراسر کشور است. این دانشگاه دامنهٔ وسیعی از رشته‌های مختلف را به طور متفاوت ارائه می‌دهند.[۱] شیوه آموزشی این دانشگاه، آموزش باز و از راه دور است.

سیستم پیام نور گلستان شیراز

دانشگاه پیام نور براساس تصمیمات جلسات ۹۴ مورخ ۲۷ آبان ۱۳۶۵ و ۹۷ مورخ ۲۵ آذر ۱۳۶۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی عملاً با پذیرش اولین گروه دانشجو در مهرماه ۱۳۶۷ تأسیس شد. این دانشگاه پس از تأسیس، با پذیرش اولین گروه دانشجویی خود در ۵ رشتهٔ تحصیلی و در ۲۸ مرکز باقی‌مانده از دانشگاه ابوریحان بیرونی[۲] و دانشگاه آزاد ایران از مهرماه سال تحصیلی ۶۸–۱۳۶۷ فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد. ساختمان کالج دماوند نیز در اختیار این دانشگاه قرار گرفت. در این دوره اکثر دانشجوهای جذب شده کارمندان دولت و افراد شاغل بودند. کلاس‌های دانشگاه فقط روزهای پنج‌شنبه و جمعه تشکیل می‌شد.

پیام نور شهرک گلستان شیراز

در این دوره ساختمان‌های متروکه دولتی و ساختمان‌های بدون استفاده وزارت خانه‌ها به دانشگاه پیام نور داده شد تا مراکز خود را گسترش دهد. در این دوره علاوه بر کارمندان شاغل بقیه جوانان جویای تحصیل با کنکور سراسری نیز به دانشگاه پیام نور وارد می‌شدند و همین باعث افزایش کلاس‌های دانشگاه پیام نور در طول هفته شد. تا این دوره دانشگاه از نظر کیفی نامطلوب بود

سایت دانشگاه پیام نور گلستان شیراز

در این دوره با کمک‌های دولت دانشگاه شروع به احداث مراکز جدید کرد ولی اینبار ساختمان‌های استاندارد ساخته می‌شدند. با شروع ساخت و ساز بسیاری از مراکز دانشگاه به ساختمان‌های جدید انتقال پیدا کردند و همین باعث رشد کیفی دانشگاه نیز شد. در این دوره مراکزی که از قبل ساختمانهای خوبی داشتند بیشتر رشد کیفی را تجربه کردند و ساختمان‌های خود را با وسایل پیشرفته آموزشی و آزمایشگاه‌ها و کتابخانه‌ها و سامانه‌های امنیتی و مکانیزی تجهیز کردند. این دوره تحول عظیمی در دانشگاه پیام نور به وجود آورد و چهره این دانشگاه را به کلی عوض کرد.[نیازمند منبع]

سیستم جامع پیام نور گلستان شیراز

در این دوره که جدیداً آغاز شده‌است رشد کمی دانشگاه عملاً متوقف شده‌بود و مسئولین دانشگاه همه توان خود را برای رشد کیفی دانشگاه بکار گرفته‌بودند ولی به یکباره در سال تحصیلی ۱۳۸۹–۱۳۹۰ تعداد بسیار زیادی رشته به رشته‌های دانشگاه پیام نور اضافه شد به طوریکه هم‌اکنون این دانشگاه اکثر رشته‌های مهندسی را دارا می‌باشد. البته اکنون که بزرگترین دانشگاه دولتی ایران شعار خود را (آموزش عالی برای همه) عملی کرده‌است تصمیم دارند این دانشگاه را از نظر کیفی نیز به بهترین حد ممکن برساند. از جمله اقدامات این دوره می‌توان به: شروع جذب هیئت علمی لازم. تجهیز مراکز به بهترین وسایل آموزشی.

دانشگاه پيام نور گلستان شيراز

حذف مراکزی که هیئت مؤسس آن نتوانسته‌اند به تعهدات خود عمل کنند و ادغام آنها با مراکز با کیفیت تر. حذف دانشجویان ضعیف با قانون اخراج مشروطیها. گسترش شبکه کتاب درسی دانشگاه با وجود اینکه اکنون نیز بزرگترین شبکه کتاب دانشگاهی ایران می‌باشد. به نظر می‌رسد با رشد بسیار خوبی که دانشگاه در این مدت کوتاه داشته‌است در آینده نه چندان دور به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های ایران و خاورمیانه تبدیل شود.

سامانه دانشگاه پیام نور گلستان شیراز

از سال ۱۳۹۰ و بعد از گسترش رشته‌های بسیار متنوع در این دانشگاه، دانشگاه پیام نور بزرگترین دانشگاه جهان از نظر تنوع رشته و تعداد دانشجو به حساب می‌آید. در حال حاضر مرکز بین‌الملل دانشگاه پیام نور در سه مقطع تحصیلی کارشناسی در ۱۸ رشته گرایش، کارشناسی ارشد در ۳۲ رشته گرایش و دکتری تخصصی در ۸ رشته در ۵۸ کشور جهان(۷۶ شهر) دانشجوی ایرانی و غیرایرانی دارد.[نیازمند منبع]

مطالب بیشتر:

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *