ابزار

درب اتوماتیک شیراز

استفاده از درب اتوماتیک امروزه رواج فراوانی یافته است. گستردگی این مسئله به اندازه‌ای‌ست که در انواع ساختمان‌ها و مکان‌های عمومی این درب‌ها دیده می‌شوند. درب ‌برقی به شکل‌های مختلفی تولید شده و کاربردهای متنوعی دارند. در این پست با سیتی بین همراه باشید تا مراکز فروش درب اتوماتیک را به شما معرفی کنیم:

همه چیز درباره درب اتوماتیک و اهمیت استفاده از آن

درب ‌های برقی اتوماتیک این قابلیت را دارند تا در جهات مختلفی حرکت کرده و اقدام به باز و بسته شدن کنند، باتوجه ‌به این قابلیت، درب‌ های اتوماتیک برقی در انواع مدل‌های گوناگون تولید و به بازار عرضه می‌شود.
درب‌ های برقی در مجهز بودن به موتور برقی مخصوص باهم یکسان هستند و تفاوت آن‌ها مربوط به نوع مواد و متریال به کار برده شده در ساخت این درب ‌ها است.
به‌ طوری‌ که می‌توان گفت قطعات استفاده شده در تولید درب‌ اتوماتیک شیشه‌ای با قطعات درب‌ اتوماتیک کرکره برقی تفاوت دارد.

درب ‌اتوماتیک مزایای متعددی دارند.

از جمله این موارد می‌توان به زیبایی، ظاهر مدرن، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و … اشاره کرد.

در این مقاله قصد داریم کاربرد درب‌های اتوماتیک را بررسی کنیم.

درب اتوماتیک چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

این درب همان‌طور که از نامش پیداست، نوعی درب است که به صورت خودکار و با استفاده از نیروی الکتریسیته باز و بسته می‌شود. به همین دلیل این درب در اصطلاح با عنوان «درب برقی» نیز شناخته می‌شود. از طرفی با توجه به نوع درب سیستم هوشمندسازی خاصی بر روی آن پیاده شده است. اغلب این درب‌ها به کمک سنسور چشمی‌ای که در بالای آن‌ها تعبیه شده است نزدیک شدن فرد را تشخیص داده و باز می‌شوند.

حساسیت این سنسور‌ها قابل تنظیم است و میزان نزدیک شدن افراد برای باز شدن درب را می‌توان تعیین کرد. همچنین درب‌ اتوماتیک با سرعت‌های مختلفی باز و بسته می‌شوند. این پارامتر با توجه به محل نصب درب و کارکرد آن متفاوت است. برخی از درب‌ های درب ‌برقی مجهز به سیستم قطع کن می‌باشند و در صورتی که مانعی در مقابل آن‌ها قرار داشته باشد متوقف شده و دوباره باز می‌شوند.

انواع درب‌ اتوماتیک

با توجه به محل استفاده و نوع نیاز، کاربردهای مختلفی می‌توان برای این درب‌ها بر شمرد. از جمله کاربردهای آن‌ها می‌توان به درب پارکینگ، درب بیمارستان و … اشاره کرد. درب‌های اتوماتیک (automatic doors) با توجه به نوع مکانیزم باز و بسته شدن قابل دسته‌بندی هستند. در این بخش به معرفی انواع درب‌ ‌برقی می‌پردازیم. همچنین با ویژگی‌های این درب‌ها و کاربرد آن‌ها بیشتر آشنا خواهید شد.

 

انواع درب اتوماتیک به صورت زیر است:

درب اتوماتیک شیشه‌ ای

درب اتوماتیک شیشه‌ ای 

درب اتوماتیک شیشه‌ ای

درب اتوماتیک شیشه‌ای از انواع بسیار رایج درب‌های اتوماتیک می‌باشد. این نوع درب معمولاً در اماکن عمومی و ادارات که رفت و آمد زیاد است به کار می‌رود. استفاده از این درب‌ها باعث جلوگیری از هدر رفتن انرژی توسط سیستم‌های حرارتی و برودتی می‌شود. درب شیشه‌ای اتوماتیک را در پاساژها، بانک‌ها و … می‌توان مشاهده کرد. این درب‌ها ظاهری بسیار زیبا و مدرن دارند. هم‌چنین از دیگر مزایای این درب‌ها صدای کم آن‌هاست.

درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای خود انواع مختلفی دارد. از مدل‌های مختلف این درب‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درب اتوماتیک شیشه‌ای کشویی
  • درب اتوماتیک شیشه‌ای تلسکوپی
  • درب اتوماتیک شیشه‌ای منحنی (قوسی)
  • درب اتوماتیک شیشه‌ای تاشو یا اتوبوسی
  • درب اتوماتیک دوار (گردان)

حساسیت این سنسور‌ها قابل تنظیم است و میزان نزدیک شدن افراد برای باز شدن درب را می‌توان تعیین کرد. همچنین درب ‌برقی با سرعت‌های مختلفی باز و بسته می‌شوند. این پارامتر با توجه به محل نصب درب و کارکرد آن متفاوت است. برخی از درب‌ اتوماتیک مجهز به سیستم قطع کن می‌باشند و در صورتی که مانعی در مقابل آن‌ها قرار داشته باشد متوقف شده و دوباره باز می‌شوند.

درب اتوماتیک فروشگاهی

درب اتوماتیک فروشگاهی

درب اتوماتیک فروشگاهی

درب اتوماتیک فروشگاهی اغلب در مکان‌هایی نصب می‌شود که در روز تعداد افراد زیادی به آن مکان رفت‌وآمد می‌کنند.

درب‌های اتوماتیک فروشگاهی برای نصب در محوطه ادارات و سازمان‌های دولتی و خصوصی مناسب هستند.

از جمله مکان‌هایی که از این نوع درب‌های اتوماتیک در آن‌ها استفاده می‌شود، می‌توان به درب بیمارستان‌ها، فروشگاه‌ها، پاساژها، هتل‌ها، پارکینگ‌ها، خانه‌های سالمندان و … اشاره نمود.

بیشتر بخوانید:

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *