اطلاعات عمومی

درمان شپش با اسپند

درمان شپش با اسپند

درمان شپش با اسپند

شپش موی سر چیست؟ درمان خانگی شپش موی سر با اسپند را می‌شناسید؟ حتی فکرش را هم نمی‌توانید بکنید که این حشرات مؤذی کوچک چگونه می‌توانند زیبایی مو های شما را خراب کنند! این موجودات ریز و کوچک با تخم های سفید چسبنده خود چنان به مو های شما می‌چسبند و از آن ها تغذیه می‌کنند تا جایی که مو های شما نه فقط زیبایی ظاهری خودشان را از دست می‌دهند بلکه بیماری های دیگر هم به سراغ آن ها خواهد آمد؛ این یعنی فاجعه در زیبایی!

نگران نباشید؛ سلامت و زیبایی مو های شما قابل بازگشت است؛ درمان خانگی شپش موی سر را می‌شناسید؟ اصلا شپش سر را چگونه می‌توانیم از بین ببریم؟ شیرازیاب جواب سؤالات شما را می‌داند؛ با ما همراه باشید.

درمان شپش با اسپند چقدر طول میکشد

برای استفاده از این روش درمان یک قاشق اسپند خشک را آسیاب کرده و با یک لیوان آب جوش مخلوط کنید و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه دم بکشد. اگر موهای فرزندتان بلند است مقدار آن را تا 2 یا 3 برابر افزایش دهید. برای اثربخشی بهتر می‌توانید موها را با یک کیسه پلاستیکی پوشش دهید. کل موها را به این ترکیب آغشته کرده و اجازه دهید تا 45 دقیقه روی موها باقی بماند سپس موها را باآب گرم آبکشی نمایید.

برای اینکه اثربخشی این روش بهتر بوده و شپش مو به طور کامل از بین رود بهتر است به مدت یک هفته این روش را تکرار نمایید.

درمان شپش با سرکه

30میلی لیتر سرکه سیب را با 15 میلی لیترروغن جوجویا و 10 قطره اسانس پونه و 10 قطره اسانس نیااولی و 15 قطره اسانس عرعر مخلوط کنید و موهایتان را به دقت و کاملا آغشته به این مخلوط کنید و بعد از یک ساعت موی خود را شانه زده و بعد بشویید.

روش دیگر :   سرکه را گرم کرده و آن را روی سر خود بمالید. حوله یا کلاهی روی سر خود بگذارید و 30 دقیقه صبر کنید و بعد بشویید. و یا اینکه مخلوط روغن معدنی و سرکه را بر روی موهای خود بمالید تا شپش ها از موهایتان جدا شوند. این کار را ادامه دهید تا به کلی شپش ها از موهایتان جدا شوند.

درمان شپش با اسپند چگونه است

یکی از بهترین و مشهورترین و البته و بی خطرترین روش ها برای درمان شپش اسپند است. توصیه می شود از این روش برای همه کودکانی که به مدرسه می روند استفاده شود حتی اگر موهای آن ها سالم است و شپش ندارد. برای این روش درمان باید یک قاشق اسپند خشک را آسیاب کرده و با یک لیوان آب جوش مخلوط کنید و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه دم بکشد. این مقدار برای موهای بلند را تا 2 یا 3 برابر افزایش دهید. سپس کل موها را به این ترکیب آغشته کرده و اجازه دهید تا 45 دقیقه روی موها باقی بماند. برای اثربخشی بهتر می توانید موها را با یک کیسه پلاستیکی پوشش دهید. سپس موها را با آب گرم آبکشی نمایید.

منبع:https://www.yjc.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *