بیمه

دفتر مرکزی بیمه دانا

دفتر مرکزی بیمه دانا

دفتر مرکزی بیمه دانا

با سلام و عرض ادب خدمت بازدیدکنندگان محترم شیرازیاب در این پست قصد داریم دفتر مرکزی بیمه دانا را بررسی کنیم و شعبه های مختلف با آدرس و شماره تماس را در این پست خواهیم آورد.

با ما همراه باشید.

دفتر مرکزی بیمه دانا اصفهان

آدرس
اصفهان – خیابان شیخ صدوق جنوبی نبش کوی سیزدهم ساختمان میرداماد طبقه دوم واحد 3
اطلاعات تماس

دفتر مرکزی بیمه دانا تهران

ساختمان مرکزی بیمه دانا

تهران، خيابان گاندي، خيابان پانزدهم، پلاک 2

021-88770971-80

دفتر مرکزی بیمه دانا کرج

بیمه دانا شعبه هفت تير
کد 31

کرج، ميدان هفت تير، لوار شهدای دانش آموز، پلاک 739

026-32701951

دفتر مرکزی بیمه دانا شیراز

سعدي شيراز – خ هفت تير ، بين چهار راه سينما سعدي و هدايت، جنب دانشگاه پيام

 071-32335601 

دفتر مرکزی بیمه دانا شهرکرد

خیابان کاشانی نبش کوچه 14

 09133270826

03833352969

دفتر مرکزی بیمه دانا اهواز

بلوار پاسداران- فلكه فرودگاه – بین زاهد و زمرد- پلاک 700

061-34449122

دفتر مرکزی بیمه دانا مشهد

فلكه پارك ملت، بلوار آزادي ، نبش آزادي 9

05136024491

دفتر مرکزی بیمه دانا تبریز

خیابان راه آهن – خیابان خطیب – روبریو کوی آزادی

 04134438279

دفتر مرکزی بیمه دانا همدان

شعبه مرکزی همدان کد 28

همدان، خيابان 30 متری شکريه، پلاک 192

081-38268884

 

بیمه

بیمه (به انگلیسی: Insurance) سازوکاری است که طی آن یک بیمه‌گر، بنا به ملاحظاتی تعهد می‌کند که زیان احتمالی یک بیمه‌گذار را در صورت وقوع یک حادثه در یک دوره زمانی خاص، جبران نماید یا خدمات مشخصی را به وی ارائه دهد؛ بنابراین، بیمه یکی از روش‌های مقابله با ریسک است.

طی یک قرارداد بیمه، ریسک مشخصی از یک طرف قرارداد (که بیمه‌گذار نامیده می‌شود) به طرف دیگر (که بیمه‌گر نامیده می‌شود) منتقل می‌گردد. بنا به تعریف، بیمه‌گر شخصی حقوقی است که در مقابل دریافت حق بیمه از بیمه‌گذار، جبران خسارت یا پرداخت مبلغ مشخصی را در صورت بروز حادثه تعهد می‌کند.در مقابل، بیمه‌گذار شخصی حقیقی یا حقوقی است که با پرداخت حق بیمه، جان، مال یا مسوولیت خود یا دیگری را تحت پوشش بیمه قرار می‌دهد.

به موجب قانون بیمه ایران، بیمه عبارت است از قراردادی که به موجب آن یک طرف (بیمه‌گر) تعهد می‌کند در ازای پرداخت وجه یا وجوهی از طرف دیگر (بیمه‌گذار) در صورت وقوع یا بروز حادثه خسارت وارده بر او را جبران نموده یا وجه معینی را بپردازد. متعهد را بیمه‌گر، طرف تعهد را بیمه‌گذار و وجهی را که بیمه‌گذار به بیمه‌گر می‌پردازد حق بیمه و آنچه را که بیمه می‌شود موضوع بیمه می نامند. ویکیپدیا

ریشه‌های تاریخی پیدایش

به‌طور حتم، اولین دستاوردهای انسان در صنعت بیمه، توسط دریانوردان و بازرگانان دریایی به دست آمده‌است. یکی از اولین صورت‌های پیدایش بیمه را می‌توان به بازرگانان چینی نسبت داد. آن‌ها دریافته بودند که احتمال غرق یا مورد دستبرد واقع شدن همه قایق‌ها و کشتی‌هایی که در یک روز در یک بندر تردد می‌کنند، بسیار کم است؛ بنابراین برای جلوگیری از خطر نابودی همه سرمایه، بار و کالایشان را در چند کشتی و قایق مختلف بارگیری می‌کردند.

 

بیمه آتش‌سوزی

بیمه آتش‌سوزی، رشته‌ای از بیمه است که بیمه‌گر طی آن در قبال دریافت حق بیمه، جبران خسارت‌های وارد شده بر ساختمان‌ها و دارایی‌های بیمه‌گذار در اثر آتش‌سوزی ،انفجار و صاعقه را تعهد می‌نماید. همچنین بیمه آتش‌سوزی پوشش‌های تبعی همچون سیل زلزله، طوفان ،تگرگ و سرقت را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد.

بیمه حمل و نقل

بیمه حمل و نقل کالا، بیمه‌ای است که به‌موجب آن، بیمه‌گر متعهد می‌شود چنانچه کالا در هنگام جابجایی از بین برود یا دچار خسارتی شود، زیان وارده را جبران نماید.

بیمه مسافرتی – بیمه سفر

بیمه مسافرتی یا همان بیمه سفر خارج از کشور، بیمه‌ای است که به‌موجب آن، بیمه‌گر متعهد می‌شود چنانچه مسافر در مدت بیمه نامه در کشور مقصد خود دچار حادثه، مفقودی بار یا گذرنامه و … حتی فوت شد تا سقف مبلغ بیمه نامه به عنوان کمک‌رسان به بیمه شده یاری رساند. امروزه بیمه مسافرتی یکی از الزامات گرفتن ویزا برای خیلی از کشورها بالاخص شینگن می‌باشد.

بیمه درمان

موضوع بیمه درمان، تأمین و جبران هزینه‌های درمان، اعم از درمان سرپایی یا بستری است. علت هزینه ممکن است بروز بیماری یا حادثه باشد. یکی از پوشش‌های متداول بیمه درمان، بیمه تکمیلی درمان است که هزینه‌ای مازاد بر تعرفه‌های بیمه‌های اجتماعی (مانند خدمات درمانی یا تامین اجتماعی) را پوشش می‌دهد.

بیمه اعتباری

بیمه اعتباری، در خصوص دیون و دریافت وام و لیزینگ موضوعی به عنوان پشتیبان قرار می‌گیرد، این بیمه نامه ریسک عدم بازپرداخت مطالبات بیمه‌گذار از وام گیرندگان یا خریداران کالاهایی که به صورت اقساطی به فروش می‌روند را تحت پوشش قرار می‌دهد. اما یک مشکل خاص وجود دارد و آن مشکل اینست که خیلی از شرکت‌های بیمه گر صدور این بیمه را در دستور کار خود ندارند

با تشکر از همراهی شما. از مطالب دیگر سایت نیز دیدن کنید:

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *