خدمات

دفتر پیشخوان دولت مشهد

دفترپیشخوان

دفتر پیشخوان دولت مشهد

سلام سلام..ممنون ازهمه دوستان سایت شیرازیاب..همراه ماباشیدتا اطلاعاتی ازجمله ادرس و شماره تماس  ساعات کاری و خدمات دفتر پیشخوان دولت مشهد  را برایتان بازگو کنیم..ممنون از همراهی شما..

دفتر پیشخوان دولت مشهد

72-1118 مشهد،  مطهری جنوبی 14، پلاک 96 051-37135700
72-1120 مشهد، قاسم آباد؛ نبش حجاب 81، بلوک 8 051-38683437
72-1212 مشهد، کوی امیر، بین ولی عصر 1و3، پلاک 37 051-37652200
72-1197 مشهد، بلوار اندیشه 9، بلاک 313 051-36614681
71-19-1121 مشهد، سيدی، بلوار صبا، چهارراه دكتر بهشتی و صبا، پلاک 439 051-33873004
71-19-1128 مشهد، بلوار معلم، بين معلم 73 و 75، پلاک 23 051-35015777
71-19-1191 مشهد، ميدان سعدآباد، خيابان مطهری جنوبی 14، پلاک 96 051-37291068
71-19-1214 مشهد، بين چهارراه پل خاكی و ميدان سعدی، سناباد 15 051-38489110
71-19-1166 مشهد، خيابان پيروزی، نبش پيروزی 14 051-38763620
71-19-1085 مشهد، رضاشهر، بلوار پيروزی، مقابل پيروزی 7، پلاک 124
051-38786110

دفترپیشخوان

دفترپیشخوان



https://citybin.ir/shiz/wp-content/uploads/2020/03/1.gifاگر دوست دارید شما یا کسب و کارتان، مثل: دفتر پیشخوان دولت مشهد در گوگل و اینترنت دیده شود.

اینجا کلیک کنید.گل



دفتر پیش‌خوان خدمات الکترونیک دولت

دفتر پیشخان خدمات دولت و بخش عمومی و غیردولتی یا دفتر پیشخان، به دفاتری گفته می‌شود که دولت ایران برای ارائهٔ خدمات الکترونیک به مردم در سطح کشور احداث کرده‌است. کلیهٔ دستگاه‌های اجرایی دولتی ایران موظفند خدمات الکترونیکی خود را از راه این دفاتر ارائه دهند. این دفاتر به دست بخش خصوصی اداره می‌شوند.[۱] یکی از دلایل تشکیل این دفاتر جلوگیری از موازی‌کاری دستگاه‌های دولتی و حرکت به سوی دولت الکترونیک بیان شده‌است.[۲][۳][۴]

برونسپاری خدمات دستگاه‌های اجرائی به این دفاتر مطرح است،[۵] اما حدود ۱۶ هزار دفتر پیشخان خدمات دولت، در ایران مشغول به فعالیت هستند که نزدیک به ۱۰ هزار واحد آن در روستاها و حدود ۶ هزار واحد دیگر در شهرها قرار دارند. امور بیمه‌ای، امور سجلی و ثبت احوال و گواهینامه و تخلفات رانندگی و گذرنامه، شارژ کارت‌های مختلف اعتباری و کارت‌های دانشجویی، فروش بلیت اتوبوس‌های بین شهری، پرداخت الکترونیکی قبوض، امور مربوط به اسقاط خودرو، خدمات گمرکی، پست‌بانک، خدمات مخابراتی و… از جمله خدمات قابل عرضه در دفاتر پیشخان خدمات دولت است.[۶][۷] بر طبق برنامه‌ریزی‌ها باید تقریباً به ازای هر ۲۰ هزار نفر یک دفتر پیشخوان با توزیع مناسب در سطح کشور ایجاد شود.[۸]

در همین رابطه و بر اساس قانون می‌بایستی با هدفت یکپارچه سازی خدمات و دفاتر از سال ۱۳۸۸ دفاتر موازی مانند دفاتر پلیس به اضافه ۱۰، دفاتر الکترونیک شهر، دفاتر خدمات بیمه تأمین اجتماعی به این دفاتر تبدیل شوند که عملاً سازمان‌های مربوط در این خصوص مقاومت می‌کنند.

با توجه به ابلاغیه شماره ۲۰۶/۹۳/۷۷۴۰ سال ۱۳۹۳ شورای عالی اداری مسئولیت ایجاد سامانه الکترونیکی و نظارت بر عملکرد دفاتر پیشخان خدمات دولت بعهده کانون انجمن‌های صنفی دفاتر پیشخان خدمات دولت گذاشته شده‌است.

منبع ویکی پدیا


آشنایی با وظایف و خدمات دفاتر پیشخوان دولت

دفتر پیشخوان خدمات دولتی، بخش عمومی و غیر دولتی یا دفتر پیشخوان، به دفاتری گفته می‌شود که دولت برای ارائه خدمات الکترونیک به مردم در سطح کشور احداث کرده‌است. کلیه دستگاه‌های اجرایی دولتی موظفند خدمات الکترونیکی خود را از راه این دفاتر ارائه دهند. این دفاتر به دست بخش خصوصی اداره می‌شوند. یکی از دلایل تشکیل این دفاتر جلوگیری از موازی‌کاری دستگاه‌های دولتی و حرکت به سوی دولت الکترونیک بیان شده ‌است.

قانون دفاتر پیشخوان دولت در چه تاریخی نگارش و ابلاغ شد

وزیران عضو کارگروه توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با رعایت تصویب نامه شماره 145601/ت43458هـ مورخ 1388/7/21، آیین نامه ایجاد و بهره برداری از دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی را مورد نگارش قرار داده و مطابق با ماده­ ی 27 آیین­ نامه ­ی مزبور، و پیرو آن در تاریخ 89/3/6 به تأیید مقام محترم ریاست جمهوری رسید و مفاد آن به دستگاه­های ذی­صلاح ابلاغ و اعلان رسمی شد. اما آیین ­نامه دفاتر خدمات پیشخوان دولت، در سال 1396 مورد اصلاح قرار گرفت و در آئین نامه جدید دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی،  سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور به عنوان مرجع صدور پروانه دفاتر پیشخوان قرار گرفته است، این آیین نامه از تاریخ 96/13/8 لازم الاجرا می باشد.

چه کسانی واجد شرایط درخواست مجوز هستند و آیا فروش مجوز ممکن است

مطابق با پیوست شماره­ ی 2 آیین­ نامه ایجاد و بهره­ برداری از دفاتر پیشخوان خدمات دولت متقاضیان دریافت امتیاز پروانه دفاتر باید دارای مشخصات و شرایط ذیل باشند:

 شرایط لازم برای اشخاص حقیقی

  • دارای تابعیت ایرانی،
  • تدین به دین مبین اسلام یا سایر ادیان رسمی کشور،
  • داشتن اهلیت قانونی و نداشتن پیشینه­ ی کیفری و عدم اشتهار به فساد منجر به محرومیت از حقوق اجتماعی و اعتیاد به مواد مخدر( ملزم به ارائه تأیید صلاحیت­های فردی توسط مراجع ذی­صلاح) و نداشتن سابقه عضویت در گروهک­های غیرقانونی،
  • دارا بودن گواهی انجام خدمت وظیفه یا معافیت از انجام آن برای افراد ذکور،
  • عدم اشتغال در تشکیلات دولتی با رعایت قوانین و مقررات جاری،
  • دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و یا حداقل 10 سال سابقه کارشناسی کاربردی(براساس حکم کارگزینی) در دستگاه­های دولتی.

شرایط لازم برای اشخاص حقوقی

  • اشخص حقوقی باید غیردولتی و محل ثبت آن در ایران باشد،
  • صاحبان امضاء آن تمامی شرایط مذکور در بندهای 1 الی 5 و مدیرعامل و یا یکی از صاحبان امضای آن علاوه بر بندهای مذکور، شرط بند 6 بخش الف را نیز داشته باشند.

صدور بیش از یک پروانه برای هر متقاضی در سطح کشور صرفا با موافقت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات امکان­پذیر است. متقاضیانی که قبلا پروانه دریافت کرده و پروانه آن­ها بنا به دلایلی به جز تخلف لغو شده باشد، می­توانند پس از گذشت 5 سال از تاریخ لغو پروانه، نسبت به ارائه درخواست پروانه اقدام کنند.

بر اساس ماده 16 این آیین نامه انتقال پروانه (فروش) این دفاتر به دیگران در صورت احراز شرایط توسط انتقال گیرنده مطابق مفاد آیین نامه و با تایید کارگروه استانی بلامانع است.

شرایط و امکانات دفاتر پیشخوان خدمات

۱) دفتر، باید در مناطق شهری حداقل فضایی برابر با ۵۰ متر مربع و در مناطق روستایی ۲۰ متر مربع برای ارائه خدمات را داشته باشد و ترجیحا در طبقه همکف یا اول بوده و دارای کاربری مجاز باشد.

۲) در طراحی نمای بیرونی و چیدمان تجهیزات اداری و فنی دفتر، موارد ذیل باید رعایت شود:

– تهیه و نصب تابلو با رنگ، آرم و نوشته معین مطابق نمونه‌ای که توسط کمیته راهبری دفاتر پیشخوان ارائه می‌شود.
– فضای کافی به متقاضیان اختصاص یابد.
– امکانات لازم جهت ارائه خدمات به جانبازان، معلولان و سالمندان فراهم شود.
– تأمین تأسیسات بهداشتی (آبدارخانه و سرویس بهداشتی) برای کارکنان دفتر (این تکلیف در مجتمع‌های تجاری و اداری که دارای سرویس بهداشتی متمرکز هستند، مصداق ندارد)
– در بالای باجه‌ها محل‌هایی برای نصب علائم دیداری و نوشتاری جهت اطلاع مشتریان پیش‌بینی شود.
– تابلوی تعرفه خدمات برای رؤیت متقاضی به نحوی نصب شود که در زمان توقف در جلوی باجه هم به راحتی قابل خواندن باشد.

۳) دفتر باید مجهز به تجهیزات فنی و اداری مورد نیاز شامل موارد ذیل باشد:

میز
صندلی و نیمکت مراجعان
امکانات ایمنی نظیر کپسول اطفای حریق و سیستم هشدار دهنده (دزدگیر)
داشتن تجهیزات رایانه‌ای متناسب با خدمات قابل ارائه
یک دستگاه نمابر
خطوط ارتباطی و دیتای متناسب با حجم خدمات قابل ارائه
وسایل حرارتی/ برودتی مناسب
دستگاه pos


صفحات پیشنهادی..

 

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *