دندانپزشک

دکتر شهبازی دندانپزشک شیراز

دکتر شهبازی دندانپزشک شیراز

دکتر شهبازی دندانپزشک شیراز

درود و احترام به شیرازیابی های عزیز، در این پست به معرفی دکتر شهبازی دندانپزشک شیراز می پردازیم، در ادامه زمینه فعالیت، آدرس و شماره تماس مطب ایشان اطلاعاتی است که به حضور شما عزیزان معرفی خواهد شد. امیدواریم این اطلاعات مورد توجه شما همراهان همیشگی واقع شود.

 

دکتر شهبازی دندانپزشک شیراز

دکتر منوچهر شهبازی دکترای حرفه ای دندانپزشکی در شیراز

آقای دکتر شهبازی دارای دکترای حرفه ای دندانپزشکی و جراح دندان در شیراز هستند.

خدمات ارائه شده توسط دکتر منوچهر شهبازی در شیراز

  • جراحی دندان
  • کشیدن و پر کردن دندان، ترمیمی و…

آدرس و شماره تماس دکتر شهبازی دندانپزشک شیراز

شماره تماس:  07136262678

آدرس: شیراز – تقاطع خیابان هفت تیر و معدل، روبروی بستنی فروشی هانی و مانی

تاریخچهٔ دندانپزشکی در ایران

عدهٔ معدودی از سلمانی‌ها، شاگرد زرگرها و عطارها را می‌توان اولین افرادی دانست که با استفاده از روش‌های گوناگون، مبادرت به کشیدن دندان، گذاشتن روکش، ساختن دندان مصنوعی یا برای تسکین دردها و ورم‌های دهانی آن هم با وسایل بسیار اولیه مبادرت به انجام امور دندانپزشکی می‌کردند.

بعدها مسئلهٔ آموزش دندانپزشکی مطرح شد که پیشگامان این حرکت را می‌توان دکتر میلچارسکی، دکتر سیاح و برخی دیگر از دندانپزشکان آن زمان دانست. دندانپزشکی، که شاخه‌ای از طب است، تنها کلاس طب تا سال ۱۲۹۷ خورشیدی در مدرسهٔ دارالفنون بود. در آبان‌ماه آن سال، کلاس طب به مدرسهٔ طب تغییر کرد و درنتیجه این مدرسه دارای اتاق و رئیس جداگانه‌ای گشت که محل آن در حیاط بزرگ دارالفنون قرار داشت.

با گذشت زمان و با جدا شدن مدرسهٔ طب از دارالفنون، چند اتاق در حیاط وزارت معارف به آن اختصاص داده شد. در سال ۱۳۰۰ خورشیدی، که دکتر سیاح تحصیلات خود را در اروپا به پایان رساند، به ایران مراجعت کرد و با افرادی نظیر دکتر میلچارسکی، دکتر اشتومپ و دکتر استپانیان آشنا شد. اکثر آن‌ها پزشکان ویژهٔ دربار بودند. در آن زمان به پیشنهاد دکتر میلچارسکی و دکتر سیاح و تصویب مسوؤلین وقت دستور راه‌اندازی مدرسهٔ دندان‌سازی داده شد. این مدرسه در سال تحصیلی ۱۳۰۹–۱۳۱۰ خورشیدی وابسته به مدرسهٔ عالی طب و مدیریت آن به عهدهٔ دکتر میلچارسکی و بعد به دکتر سیاح واگذار شد. در آن زمان، مدرسهٔ دندان‌سازی دو اتاق و یک زیرزمین داشت که امور درمانی، لابراتواری و اداری در آن انجام می‌گرفت.

منبع: ویکیپدیا

 

 



https://citybin.ir/shiz/wp-content/uploads/2020/03/1.gifاگر دوست دارید شما یا کسب و کارتان، مثل: دکتر شهبازی دندانپزشک شیراز در گوگل و اینترنت دیده شود.

اینجا کلیک کنید.گل



در صورت علاقه مندی از مطالب زیر دیدن فرمایید:

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *