اماکن, جراحی پلاستیک و زیبایی

دکتر فخرالسادات نقیب

دکتر فخرالسادات نقیب

دکتر فخرالسادات نقیب شیراز

دکتر فخرالسادات نقیب شیراز

دکتر فخرالسادات نقیب شیراز

فخرالسادات نقیب 

تلفن

آدرس

خیابان عفیف آباد، حدفاصل کوچه ۱۸ و ۲۰، ساختمان آریا، طبقه ۴ – کد پستی: ۷۱۸۳۸۳۶۱۴۳
مراقبت پوست و مو، اطفال، زنان، پزشک خانواده
برای دیدن نقشه اینجا را کلیک نمائید.



https://citybin.ir/shiz/wp-content/uploads/2020/03/1.gifاگر دوست دارید شما یا کسب و کارتان، مثل: دکتر فخرالسادات نقیب در گوگل و اینترنت دیده شود.

اینجا کلیک کنید.گل



تاریخچه

در ﺣﺎل ﺣﺎﺿﺮ ﺟﺮاحی زﻳﺒﺎیی بینی از ﺟﻤﻠﻪ ﻣﺘﺪاول‌‌ترﻳﻦ و در ﻋﻴﻦ ﺣﺎل ﭘﺮﻃﺮﻓﺪارﺗﺮﻳﻦ اﻋﻤﺎل ﺟﺮاحی در دﻧﻴﺎ و بخصوص در ﻛﺸﻮر ﻣﺎست و نتیجه آن ﺑﻪ ﻣﻬﺎرت، ﻋﻠﻢ و داﻧﺶ، دﻗﺖ‌ﻧﻈﺮ، زﻳﺒﺎﺷﻨﺎسی، رواﻧ‌‌‌ﺸﻨﺎسی و دراﻳﺖ ﺟﺮاح عمل بینی واﺑﺴﺘﻪ اﺳﺖ. ﺟﺮاﺣﺎن اﻳﺮانی عمل بینی<nose job> ﻛﻪ در اﻳﻦ رﺷﺘﻪ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ میﻛﻨﻨﺪ دارای ﺗﺠﺮﺑﻪ ﺑﺎﻻیی ﺑﻮده و ﻧﻈﺮات آﻧﻬﺎ در دﻧﻴﺎ ﻣﻮرد ﺗﻮﺟﻪ می‌ﺑﺎﺷﺪ.

عمل بینی ﺣﺪود ۵۰ ﺳﺎل ﭘﻴﺶ در اﻳﺮان ﺷﺮوع ﺷﺪه و روز به روز ﻃﺮﻓﺪاران بیشتری در ﺑﻴﻦ ﻣﺮدم و ﺟﺮاﺣﺎن رﺷﺘﻪﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ به خود ﺟﻠﺐ ﻛﺮده اﺳﺖ .
ادعا شده که بر طبق اسناد تاریخی، نخستین عمل جراحی اصلاح در سه هزار سال قبل در مصر باستان صورت پذیرفته و توسط شخصی به نام ادویت اسمیت 6 در سال 1665 کشف گردید. در اواسط قرن پانزدهم میلادی عملیات جراحی زیبایی دچار دگرگونی فراوانی گردید به طوری که شخصی به نام هنری فون فولسبندت عمل جراحی بینی را برای شخصی که بینی خود را به طور کلی از دست داده بود انجام داد و اقدام به جداسازی پوست بیمار از یکی از اعضای وی و الصاق آن به بینی بیمار نمود. در طی جنگ جهانی اول شخصی به نام گلیز شیوه‌های نوینی را در انجام عمل جراحی ابداع کرد. شیوه‌های مزبور در خصوص سربازان آسیب‌دیده از جنگ جهانی دوم به کار می‌رفت. در طی همان جنگ شخصی به نام بلیر عمل جراحی سر و صورت را برای کسانی که در نتیجه جنگ در خندق آسیب‌دیده بودند انجام می‌داد. وی پس از جنگ، تیمی جراحی را برای بازسازی‌های فیزیکی آسیب‌دیدگان جنگ در یکی از بیمارستان‌ها تشکیل داد (شیفمن، 5013 م.، ص3). در دنیای غرب عمل جراحی زیبایی در ایالات متحده آمریکا بیش از هر جای دیگری رشد کرده است. طبق آمار انجمن جراحی پلاستیک آمریکا در سال 5004 قریب به شش میلیون عمل جراحی ترمیمی در کل ایالات متحده انجام شده است. ﻋﻠﺖ ﻋﻼﻗﻤﻨﺪی اﻳﺮاﻧﻴﺎن ﺑﻪ عمل بینی و ﺗﻐﻴﻴﺮ در ﺷﻜﻞ بینی ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺑﻪ دﻟﻴﻞ ﻓﺮم ژﻧﺘﻴکی ﺻﻮرت و بینی و ﺷﺎﺧﺺ‌ﻫﺎی ﻗﻮمی وﻧﮋادی در ﻣﻨﻄﻘﻪ است. ﻧﮋاد اﻳﺮانی اﮔﺮﭼﻪ از ﻧﻮع Caucasia- ﻣﺤﺴﻮب می‌شود، ولی ﺷﻴﻮع بینی ﺑﺰرگ ﺑﺎ ﻗﻮزﻏﻀﺮوفی و اﺳﺘﺨﻮانی در آن زﻳﺎد اﺳﺖ. در بررسی ﺻﻮرت و بینی در ﻧﮋادﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺟﻬﺎن درمی‌ﻳﺎﺑﻴﻢ ﻛﻪ در ﻧﻘﺎط ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻛﺮه زﻣﻴﻦ از ﺷﺮق ژاﭘﻦ ﺗﺎ ﻏﺮب ﻗﺎره آﻣﺮﻳﻜﺎ اﺳﻜﻠﺖ اﺳﺘﺨﻮانی و ﻏﻀﺮوفی بینی در ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺧﺎورﻣﻴﺎﻧﻪ ﺑﺰرﮔ‌ﺘﺮﻳﻦ ﺣﺠﻢ را ﺑﻪ ﺧﻮد اﺧﺘﺼﺎص داده اﺳﺖ. اﻳﻦ وﺿﻌﻴﺖ اﺳﻜﻠﺖ ﻛﻪ در ﻣﺮﻛﺰ ﺻﻮرت ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺗﻐﻴﻴﺮات وﺳیعی در ﻛﻞ ﺻﻮرت، ﭼﺸﻢﻫﺎ و ﻟﺐ اﻳﺠﺎد میﻧﻤﺎﻳﺪ و ﻓﺮد را ﻣﺴﻦ‌ﺗﺮ ﺟﻠﻮه داده و در ﺧﺎﻧﻢ‌ﻫﺎ ﺣﺎﻟﺖ ﻣﺮداﻧﻪ ﺑﻪ ﭼﻬﺮه ﺧﻮاﻫﺪ داد. ﺑﺎ اﻧﺠﺎم عمل بینی ﻛﻞ ﺻﻮرت و ﭼﻬﺮه دﺳﺘﺨﻮش ﺗﻐﻴﻴﺮات وﺳیعی می‌شود ﻛﻪ ﺑﺎ ﻫﻴﭻ ﻳﻚ از اﻋﻤﺎل دﻳﮕﺮ ﺟﺮاحی ﭘﻼﺳﺘﻴﻚ ﺻﻮرت ﻗﺎﺑﻞ ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ نیست .
اﮔﺮ در ﻳﻚ ﺗﻮر ﺑﻪ دور ﺟﻬﺎن ﺑﮕﺮدﻳﻢ و ﺑﻪ بینی ﻣﺮدم در ﻧﻘاط ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺟﻬﺎن دﻗﺖ ﻛﻨﻴﻢ ﻣﺸﺎﻫﺪه می‌ﻛﻨﻴﻢ ﻛﻪ در ﺧﺎور دور، در ﻧﮋاد زردﭘﻮﺳﺖﻫﺎی ﺷﺮق و ﺟﻨﻮب ﺷﺮقی آﺳﻴا ﻗﻮز وﺟﻮد ﻧﺪاﺷﺘﻪ و ﻋﻤﺪﺗﺎ بینی‌ﻫﺎ ﻛﻮﭼﻚاﻧﺪ و در اﻳﻦ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺟﺮاﺣﺎن عمل بینی ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺑﻪ ﺑﺰرگ ﻛﺮدن بینی ﻣﺸﻐﻮل ﻫﺴﺘﻨﺪ. در ﻧﺎﺣﻴﺔ ﻫﻨﺪوﺳﺘﺎن و ﭘﺎﻛﺴﺘﺎن بینی‌ﻫﺎ ﺑﺰرﮔﺘﺮ ﺷﺪه اﻣﺎ ﻫﻨﻮز دارای ﻗﻮز ﻧﻴﺴﺘﻨﺪ و آﻓﺮﻳﻘﺎیی‌ﻫﺎ دارای بینی ﭘﻬﻦ ﺑﺎ ﭘﻮﺳﺖ ﺿﺨﻴﻢ و ﺑﺪون ﻗﻮز ﻳﺎ ﻓﺮو رﻓﺘﻪ می‌ﺑﺎﺷﻨﺪ. در اروﭘﺎی ﺷﺮقی، اﺳﻜﻠﺖ بینی ﻛﻮﭼﻚ ولی ﭘﺮه‌ﻫﺎ ﻋﺮﻳﺾ میﺑﺎﺷﻨﺪ و در اروﭘﺎی ﻏﺮبی به‌طﻮر ﻛلی اﺳﻜﻠﺖ ﻏﻀﺮوفی و اﺳﺘﺨﻮانی ﻛﻮﭼﻚ اﺳﺖ. در آﻣﺮﻳﻜﺎی ﺟﻨﻮبی (ﻧﮋاد ﻫﻴﺴﭙاﻧﻴﻚ) بینی‌ﻫﺎ ﭘﻬﻦ‌ﺗﺮ و دارای ﭘﻮﺳﺖ ﺿﺨﻴﻢ است .
ﺗﺎرﻳﺨچه اوﻟﻴﻦ عمل بینی در اﻳﺮان ﺑﻪ ﺑﻴﺶ از ۴۰ ﺳﺎل ﭘﻴﺶ ﺑﺮمی‌ﮔﺮدد. در آن زﻣﺎن زﻧﺪه‌ﻳﺎد آﻗﺎی دﻛﺘﺮ اﺻﺎﻧﻠﻮ ﭘﺲ از دﻳﺪن دورهﻫﺎیی در ﻛﺸﻮرﻫﺎی ﻓﺮاﻧﺴﻪ و آﻣﺮﻳﻜﺎ ﺑﻪ اﻳﺮان ﺑﺎزﮔﺸﺘﻪ و ﺑﻪ ﻋﻨﻮان اوﻟﻴﻦ ﺟﺮاح عمل بینی ﺑﺎ اﻧﺠﺎم ﺗﻌﺪاد ﺑﺴﻴﺎر زﻳﺎد اﻋﻤﺎل ﺟﺮاحی ﭘﻼﺳﺘﻴﻚ به‌خصوص عمل بینی در ﺟﺎﻣﻌﻪ آن روز اﻳﺮان، عمل بینی را به دﻳﮕﺮ ﻫﻤﻜﺎران آﻣﻮزش داده و ﺷﺎﮔﺮدان زﻳﺎدی ﻧﻴﺰ ﺗﺮﺑﻴﺖ کردﻧﺪ ﻛﻪ در ﻧﻬﺎﻳﺖ اﻳﻦ ﻧﻮع ﺟﺮاحی در اﻳﺮان ﻣﻘﺒﻮﻟﻴﺖ ﻋﺎم ﭘﻴﺪا ﻛﺮد.
دکتر فرهاد حافظی

منبع اطلاعات فوق اینجاست.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *