آموزشی

رحمت آباد شیراز کجاست

رحمت آباد شیراز کجاست

رحمت آباد شیراز کجاست

سلام بر شما همراهان گرامی سایت شیرازیاب. قصد داریم اطلاعات مفیدی در خصوص  رحمت آباد شیراز کجاست را در اختیار شما قرار دهیم

رحمت آباد شیراز روی نقشه

رحمت آباد محله یا منطقه ای است در خیابان قصرالدشت شیراز که به رحمت آباد قصرالدشت شیراز معروف هست.در این مقاله که به صورت اختصاصی تهیه شده است به صورت مختصر و مفید برای شما به معرفی خیابان قصردشت می پردازیم.

خیابان قصرالدشت و محله قصردشت یکی از محله ها و خیابان های قدیمی، واقع در شهر شیراز است که کوچه باغ های آن با حفظ بافت سنتی خود، یادآور فرهنگ و تاریخی از گذشتگان هستند.

رحمت آباد شیراز

محله قصردشت شیراز دارای باغ های فراوانی است که این درختان تنومند هر ساله مقادیر زیادی از میوه های شهر شیراز را تامین می کنند و تاثیر بسزایی در هوای پاک این شهر خواهند گذاشت.



https://citybin.ir/shiz/wp-content/uploads/2020/03/1.gifاگر دوست دارید شما یا کسب و کارتان، مثل: رحمت آباد شیراز کجاست در گوگل و اینترنت دیده شود.

اینجا کلیک کنید.گل



رحمت اباد شیراز کجاست

محله قصردشت، در زمان زندیه به شکل روستایی کوچک، در خارج از شهر واقع شده بوده است که طی گذر زمان وسعت شیراز افزایش پیدا می کند و فاصله ی بین شهر و روستا کم می شود.تا جایی که امروزه قصردشت در قالب یک محله در شهر شیراز قرار گرفته شده است.دلیل نامگذاری این محله به قصردشت هنوز مشخص نشده است.زیرا طبق بررسی های ایجاد شده در این منطقه،از زمان های قدیم تا به امروز هیچگونه اثری از دشت و قصر ملاحظه نشده است.این محله در زمان های قدیم، به (مسجد بردی) هم مشهور بوده است، که امروزه برخی از بومیان اصیل این منطقه، بر طبق عادت قصرالدشت را با نام مسجد بردی صدا می زنند.علت این نامگذاری در زمان قدیم، وجود مسجدی سنگی در این منطقه است، که از قرن ششم هجری با این نام به جای مانده است.

رحمت آباد شيراز

خیابانی است طولانی باامتداد جنوب شرقی به شمال غربی، از چهارراه 15 خرداد (پارامونت سابق) در جنوب شرقی آغاز می شود و به میدان قصردشت در شمال غربی ختم می گردد. این خیابان در طول مسیر خود از محله های بسیاری می گذرد و خیابان های فرعی زیادی از آن منشعب می شوند.

خیابان رحمت آباد شیراز

ایستگاه اتوبوس رحمت آباد (ایستگاه اتوبوس) در محله ملاصدرا شیراز و خیابان قصردشت واقع شده است. این ایستگاه یکی از هفت ایستگاه اتوبوس در محله ملاصدرا شیراز می‌باشد و از نظر موقعیت جغرافیایی در نزدیکی مراکز مهمی مانند بیمارستان پارس و مجتمع تجاری آناهیتا و همچنین نمایندگی بیمه معلم، آژانس مسافرتی تخت جمشید، بانک پارسیان، موبایل سونی و فرش آرا مشهد قرار گرفته است.

رحمت آباد قصرالدشت شیراز

محله قصردشت یا قصرِالدشت یکی از قدیمی‌ترین محله‌های شیراز است که در غرب این شهر قرار دارد.آب و هوای خوب و باغهای مصفا باعث گردیده که شهرت این محله شیراز نه تنها در دیگر شهرهای ایران بلکه در کشورهای حوزه خلیج فارس نیز طنین انداز شود و سرمایه گذاران بسیاری از این کشورها در منطقه قصردشت اقدام به خرید باغ و ویلا نموده‌اند.

 

آرایشگاه رحمت آباد شیراز

باغات قصردشت در چند سال اخیر با بی توجهی مسئولین و شهرداری شیراز قرار گرفته و با تفکیک این اراضی باغات تبدیل به منطقه مسکونی گردیده و فضای باغات در حال تخریب هستند و از طرفی این مهم موجب گردیده که هوای شیراز نامطلوب و نا مطبوع گردد و وجه ی شهری به زوال رود.

بانک تجارت رحمت آباد شیراز

خیابان قصرالدشت و محله قصردشت یکی از محله ها و خیابان های قدیمی، واقع در شهر شیراز است که کوچه باغ های آن با حفظ بافت سنتی خود، یادآور فرهنگ و تاریخی از گذشتگان هستند. محله قصردشت شیراز دارای باغ های فراوانی است که این درختان تنومند هر ساله مقادیر زیادی از میوه های شهر شیراز را تامین می کنند و تاثیر بسزایی در هوای پاک این شهر خواهند گذاشت.

بانک رسالت شعبه رحمت آباد شیراز

زیرا طبق بررسی های ایجاد شده در این منطقه،از زمان های قدیم تا به امروز هیچگونه اثری از دشت و قصر ملاحظه نشده است.این محله در زمان های قدیم، به (مسجد بردی) هم مشهور بوده است، که امروزه برخی از بومیان اصیل این منطقه،  بر طبق عادت قصرالدشت را با نام مسجد بردی صدا می زنند.

بانک ملی شعبه رحمت آباد شیراز

مطالب بیشتر:

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *