ریخته گری فلزات

ریخته گری های اصفهان

ریخته گری های اصفهان

ریخته گری های اصفهان

سلام و درود به دوستان عزيز شيرازبين، با تشکر از همراهي شما. در اين پست مطالبي در رابطه با “ریخته گری های اصفهان” به همراه آدرس و شماره تماس آن ها گردآوري شده است. ضمن سپاس گزاري از شما اميدوارم که نهايت استفاده را از اين مطالب ببريد.

ریخته گری چیست؟

ریخته گری یکی از فرآیند های تولید است که طی آن یک ماده مذاب درون یک قالب که حاوی یک حفره به شکل موردنیاز است ریخته شده و منجمد می شود. قطعه پس از انجماد را که “ریختگی” می نامند از قالب خارج می سازند تا فرآیند به پایان برسد.

ماده ریخته گری معمولاً فلزات یا مخلوط هایی مانند سیمان، پلاستیک یا اپوکسی هستند. این روش اغلب برای ساخت قطعات پیچیده ای که تولید آن از طریق روش های دیگر مشکل یا هزینه بر است استفاده می شود. تجهیزات سنگین مانند پایه های ماشین های ابزار، پروانه های کشتی را می توان به جای اینکه از اتصال چندین قطعه کوچک به هم تولید تولید شوند، بصورت یک تکه در هر سایز دلخواه به روش ریخته گری تولید گردند.

روش های ریخته گری

فرآیند ریخته گری با تولید قالب آغاز می شود که شکل قالب، قرینه و معکوس قطعه ای است که ما نیاز داریم. قالب از مواد نسوز مانند ماسه تهیه می شود. فلز بر به داخل کوره ذوب ریخته می شود تا ذوب شود. سپس فلز مذاب در گودی قالب که شکل قطعه مورد نظر است ریخته می شود. و تا زمان جامد شدن خنک می گردد. نهایتا قطعه فلزی شکل گرفته از قالب جدا می شود.

تعداد زیادی از سازه های فلزی که هر روز با آنها سرو کار داریم به روش ریخته گری تولید شده اند. علل این (گستردگی کاربردی در ریخته گری) عبارتند از :

1- به روش ریخته گری می توان قطعاتی را تولید کرد که هندسه بسیار پیچیده ای دارند و یا دارای حفره های درونی می باشند.

2- برای تولید قطعات بسیار کوچک و همچنین قطعات بسیار بزرگ از چندصد گرم تا چندین هزار کیلو گرم می توان از این روش استفاده کرد.

3- این روش از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است . و هدر رفت کمی دارد. فلزات اضافی در هر بار ریخته گری دوبار ذوب شده و استفاده می شوند.

4- فلز ریخته گری شده ایزو تروپیک است یعنی در تمام جهات دارای خواص فیزیکی و مکانیکی یکسانی است.

لیست شرکت های ریخته گری اصفهان

ریخته گری های اصفهان

ریخته گری های اصفهان

شرکت دانش پرتو نقش جهان

شرکت دانش پرتو نقش جهان با سابقه نزدیک به 20 سال فعالیت خود را با موضوع تولید قطعات صنعتی در دوشاخه ریخته گری فلزات پایه مس و ماشینکاری حرفه ای قطعات صنعتی ادامه می دهد.
می توان گفت این مجموعه جزء محدود مجموعه هایی است که در ساخت قطعات خود در زمینه تحقیق، توسعه، گارانتی قطعات و بهینه کردن جریان ساخت و با استقرار استاندارد ایزو 2008-9001 در زمینه مدیریت کیفیت و ایزو 17025 قدمهای بزرگی برداشته و همواره به بالا رفتن کیفیت و عمر قطعات بها می دهد.
این شرکت با بهره گیری از دستگاههایی همچون (تراش، فرز CNC و منوال، ،جوش تجهیزات ریخته گری (با ظرفیت تولید 3 تن در ساعت) و آزمایشگاه کوانتومتری و……) و همچنین داشتن نیروهای متعهد و کارآمد توانسته است کیفیت را که از جمله اهداف هر مجموعه ای می باشد تا حد امکان عملی سازد. البته به این نکته مهم واقفیم که کیفیت مسابقه ای است که انتها ندارد.
آدرس :

اصفهان، شهرک صنعتی نجف آباد 2، بلوار امیرکبیر، خیابان ابوریحان بیرونی، فرعی دهم

تلفن :
031-42693524~7
ایمیل :

گروه صنعتی کیمیا چدن سپاهان

گروه صنعتی کیمیا چدن سپاهان

  • زمینه فعالیت:تولید انواع قطعات فنی و مهندسی تا وزن 3500 کیلوگرم در انواع متال ها
  • مدیر عامل/مدیریت:آیت ا… نور شرق
  • سال تاسیس/سابقه فعالیت:40 سال
  • شماره تلفن:0311-5722099 0311-5723099
  • شماره فکس:0311-5724099
  • ایمیل:kimiachodan(at)jeyportal.ir
  • نشانی:

    جمهوری اسلامی ایران – استان اصفهان – شهرک صنعتی جی – خیابان سوم – پلاک 40

معرفی مختصر:

صنایع ریخته گری کیمیا چدن سپاهان درسال 1378 با هدف تولید قطعه و شمش چدن درشهرک صنعتی جی اصفهان به بهره برداری رسید .این شرکت در طی سالهای فعالیت خود با بهره گیری از دانش فنی کارشناسان و پرسنل مجرب ونیز استفاده ازجدیدترین تکنولوژی روزدنیا و امکانات پیشرفته آزمایشگاهی موفق به تامین مطلوب بخش چشمگیری از نیازهای صنایع مختلف گردیده است .

یکی از بهترین و موفق ترین طرح گسترش این واحد،خط تولید و کوره عملیات – حرارتی و تنش گیری را نام برد.به منظور افزایش روز افزون کیفیت قطعات با استانداردهای جهانی این مجتمع اقدام به احداث آزمایشگاه مجهز به وسایلی از قبیل متالوگرافی -سختی سنج و دستگاه اندازه گیری دما- آزمایش عملیات حرارتی بر روی قطعه نموده است.

شرکت تولیدی چدن سازان

  • زمینه فعالیت:تولید کننده غلتک های نورد گرم و سرد،رینگ و رولیک،کوکیلهای شمش ریزی فولاد
  • مدیر عامل/مدیریت:آقای حسین انصاری شوریجه
  • سال تاسیس/سابقه فعالیت:40 سال
  • شماره تلفن:0311-5721330-5720330
  • شماره فکس:0311-5721440
  • ایمیل:info(at)csroll.com
  • نشانی:

    اصفهان – شهرک صنعتی جی – خیابان چهارم – کدپستی: 8165177591

معرفی مختصر:

شركت چدن سازان همواره منابع قابل توجهي صرف حفظ و ارتقاء كيفيت محصولات خويش نموده است. استفاده از كارشناسان، تكنسين ها و كاركنان داراي سالها تجربه در زمينه ريخته گري ، به همراه تامين مواد اوليه  با كيفيت از تامين كنندگان ارزيابي شده، در كنار استفاده از پيشرفته ترين تجهيزات  آزمايشگاهي و كنترل كيفي، منجر به حفظ و بهبود مداوم كيفيت عملكرد محصولات شده است.

 

بیشتر بخوانید:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *