شرح وظایف مدیر فروش pdf
با عرض سلام به شیرازیاب های عزیز. امروز میخواهیم به مدیران و کارشناسان فروش درباره شرح وظایف و بالا بردن فروش توضیح دهیم. در انتها یک لینک درباره ی شرح وظایف مدیر فروش pdf موجود هست.
چگونه فروش را بالا ببریم؟
اگر شما مدیر فروش یک مجموعه هستید حتماً این مقاله را تا انتها مطالعه کنید!
وقتی ساده به قضیه نگاه میکنیم اینگونه به نظر میرسد که در یکسو محصولی برای فروش داریم و در سوی دیگر یک تیم فروش که قرار است محصول موردنظر را در بازار هدف به مشتریان معرفی و به فروش برسانند.
درواقع یک، دودوتاچهارتای ساده. این سادهترین معادله فروش به نظر میرسد اما حقیقت اینقدر ساده نیست.
چرا اغلب میان مدیر فروش و تیمش بحث و جدال و درگیری است.
فروشندگان فکر میکنند مدیر فروش شخصی است که با پارتی پشت میز مدیریت نشسته و عملاً کاری غیر از فشار آوردن بر فروشندگان برای ایجاد فروش بیشتر انجام نمیدهد.
البته این وضعیت تنها مختص تیمهای فروش نیست. تقریباً در اکثر مشاغل و سطوح جامعه ایرانی این وضع حاکم است.
خب، ایران رتبه ۱۰۸ کشورهای شاد جهان را داراست و اینیک حقیقت تلخ است.
این در حالی است که فروشنده کلیدیترین نقش سیستم فروش را بر عهده دارد زیرا مستقیماً با مشتری در ارتباط است و تمامی مراحل از صفرتا صد، پرزنت، معرفی محصول، متقاعدسازی، پیگیری فروش، پاسخگویی به مشتری در رابطه با مسائل خرید و … را به عهده دارد
و درواقع فروشنده بهعنوان یک مشاور متخصص فروش محصول شما برای مشتری است.
ویژگی مشاور خوب
یکی از مهمترین ویژگیهای یک مشاور خوب این است که بر خود و شرایط مسلط است،
در همه حال بر فروش محصول و ویژگیهایش متمرکز است و میتواند حامی خوبی برای مشتری باشد حتی زمانی که از شرایط بد اقتصادی و کمبود نقدینگی مینالد.
این نوع فروشندهها که میتوانند بهعنوان یک مشاور خوب در کنار مشتری نقش ایفا کنند
و با همراهی خود اعتماد او را به خود جلب کنند فروشندگانی هستند که صاحب نگرشی شاد و مثبت هستند
و بهجای تأثیرپذیری از فضای بیرونی سعی میکنند بر فضای خارج از خود تأثیرگذار باشند.
برای دریافت وظایف مدیر فروش به صورت pdf بر روی لینک زیر کلیک نمایید:
https://dapa.ir/files/docs/Jobs/Sales%20Manager.pdf
از مطالب زیر نیز دیدن نمایید: