اماکن, دسته‌بندی نشده

شهرک فرهنگیان شیراز

شهرک فرهنگیان شیراز

شهرک فرهنگیان شیراز

سلام و درود به دوستان عزيز شيرازبين، با تشکر از همراهي شما. در اين پست مطالبي در رابطه با “شهرک فرهنگیان شیراز” گردآوري شده است. ضمن سپاس گزاري از شما اميدوارم که نهايت استفاده را از اين مطالب ببريد.

شیراز

شیراز یکی از کلان‌شهرهای ایران و مرکز استان فارس در جنوب کشور است. جمعیت شیراز در سال ۱۳۹۵ خورشیدی، بالغ بر ۱٬۵۶۵٬۵۷۲ تن بوده، که این رقم با احتساب جمعیت ساکن در حومهٔ شهر به ۱٬۸۶۹٬۰۰۱ تن می‌رسد. شیراز پنجمین شهر بزرگ و پرجمعیت ایران و پرجمعیت‌ترین شهر جنوب کشور به‌شمار می‌رود.

شیراز در بخش مرکزی استان فارس، در ارتفاع ۱۴۸۶ متر بالاتر از سطح دریا و در منطقهٔ کوهستانی زاگرس واقع شده و آب و هوای معتدلی دارد. این شهر، از سمت غرب به کوه دراک، از سمت شمال به کوه‌های بمو، سبزپوشان، چهل‌مقام و باباکوهی (از رشته‌کوه‌های زاگرس) محدود شده‌است.

شیراز، سومین شهر ایران بود که پس از تبریز و تهران، در سال ۱۲۹۶ خورشیدی، نهاد شهرداری در آن تأسیس شد. شهرداری شیراز به ۱۱ منطقهٔ مستقل شهری، تقسیم شده و جمعاً مساحتی بالغ بر ۲۴۰ کیلومتر مربع را شامل می‌شود.

شهرک فرهنگیان شیراز کجاست

شهرک فرهنگیان در محله شهرک گلستان فارس، شهرستان شیراز و بلوار غدیر شمالی واقع شده است. این ایستگاه یکی از سیزده ایستگاه اتوبوس در محله شهرک گلستان فارس، شهرستان شیراز می‌باشد و از نظر موقعیت جغرافیایی در نزدیکی نانوایی سنگکی ریگی، ایستگاه اتوبوس فرهنگیان، دبیرستان حجاب، سوپر میوه دستچین شیراز و سوپر مارکت نیرومند قرار گرفته است.

سایر ایستگاه‌های اتوبوس که در محدوده فرهنگیان واقع شده‌اند:

  • ایستگاه اتوبوس دلواري
    بلوار دهخدا
  • ایستگاه اتوبوس دلواری
    علامه امینی، بین آهار و خیابان رئیسعلی دلواری
  • ایستگاه اتوبوس چشمه
    علامه امینی، بین خیابان گلزار و خیابان چشمه
  • ایستگاه اتوبوس مسجد سیدالشهداء
    بلوار دهخدا
  • ایستگاه اتوبوس آلاله
    علامه امینی، بین بلوار جهاد و خیابان تلاش

شهرک فرهنگیان شیراز منطقه چند است

شهرک فرهنگیان شیراز روی نقشه

برای مشاهده شهرک فرهنگیان روی نقشه اینجا را کلیک کنید.

شهرک به شهرهای کوچک اطلاق می‌شود، امّا با توجه به گسترش شهرها به محله‌هایی که به شکلی از محله‌های دیگر متمایز هستند (از نظر شهرسازی، جمعیت ساکن در آن‌ها و…)، گاه از پیشوند «شهرک» برای نام گذاری آن‌ها استفاده می‌شود.

 

بیشتر بخوانید:

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *