باغ

عفیف آباد شیراز

عفیف آباد شیراز

عفیف آباد شیراز

با سلام خدمت شیرازیابی های عزیز. خیابان عفیف آباد شیراز یکی از زیباترین باغ ها و یک مرکز خرید خوب و همچنین یک رستوران عالی رو با هم یکجا داره. با ما همراه باشید.

عفیف آباد شیراز کجاست

نام گذاری خیابان عفیف آباد “afif abad street” به علت داشتن باغ عفیف آباد می باشد . باغ عفیف آباد در انتهای خیابان عفیف آباد و نبش بلوار ستارخان واقع شده است.

خیابان عفیف آباد در شمال غرب شیراز واقع شده است. ابتدای خیابان عفیف به خیابان قصردشت منتهی شده است.
و انتهای خیابان عفیف آباد به بلوار ستارخان واقع شده است. در ادامه شما می توانید اطلاعات کامل تری در مورد خیابان عفیف آباد را که ما به طور اختصاصی برای شما گردآورده ایم مشاهده نمائید:

مسیرهای دسترسی به خیابان عفیف آباد از چه طریقی می باشد؟

  • مترو: نزدیکترین ایستگاه مترو به خیابان عفیف آباد، در خیابان قصردشت، خیابان شهید آوینی واقع شده است که از میدان گلسرخ تا میدان احسان جا به جایی مسافر را انجام می دهد.
  • اتوبوس: در خیابان عفیف آباد، خط واحد یا اتوبوس شهری تردد نمی کند ولی ابتدا و انتهای خیابان اتوبوس های متعددی حرکت کرده مانند:
    • خط واحد 96:از پایانه قصردشت تا پایانه دستغیب
    • خط واحد 78: پایانه قصردشت تا میدان شهدا(شهرداری)
    • خط واحد 155:که از خیابان ستارخان عبور می کند . ابتدا از پایانه دستغیب تا بلوار قدوسی در حرکت می باشد
    • خط واحد 196: پایانه ولی عصر به پایانه قصردشت

عفیف آباد شیراز ستاره فارس

مجتمع های تجاری، اداری و تفریحی واقع در عفیف آباد عرضه کننده شیک ترین پوشاک، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، طلا و جواهرات، اکسسوری، اسباب بازی و شهربازی سرپوشیده .. می باشد.

یکی از مراکز خرید بزرگ در شیراز مجتمع تجاری ستاره فارس است که در ۹ طبقه احداث شده و مساحتی برابر ۴۵۰۰۰ متر مربع دارد.

محله عفیف آباد شیراز | راهنمای خرید خانه در محله عفیف آباد شیراز

طبقات مختلف این مجتمع، گزینه های متفاوتی را پیش روی شما قرار می دهند. این مرکز خرید در حدود ۴۵۰ واحد تجاری برای عرضه انواع کالاها شامل پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، کالاهای دیجیتال و … دارد که بیشتر کالاهای آن ها از مناطق آزاد تهیه می شوند.

در کنار این امکانات مجتمع تجاری ستاره فارس دارای انواع کافی شاپ ها و رستوران های متعدد غذاهای آسیایی، مکزیکی، دریایی، چینی و هندی بوده که به شما تجربه امتحان کردن غذاهای بین المللی را ارزانی می دارند و اما بخش پر هیجان مجموعه شهربازی بزرگ آن است که طیف گسترده ای از بازدید کنندگان را به سمت خود می کشاند.

عفیف آباد شیراز تلفن

آدرس و تلفن باغ :

تلفن پاسخگویی جاذبه: 07136267363

آدرس باغ عفیف آباد شیراز: فارس- شیراز- انتهای خیابان عفیف آباد

عفیف آباد شیراز نی نی سایت

برای اطلاع از نظرات در سایت نی نی سایت کافیه روی موضوع عنوان کلیک کنید تا وارد شوید:

عنوان  خرپولای شیراز کدوم منطقه از شیراز میشینن؟

عنوان   کسی از عفیف اباد شیراز هس؟

عنوان  خانمای شیرازی یا کسایی که شیراز رفتن بیاین کمک

عنوان  راهنمایی سفر به شیراز

عنوان  از شیراز چی بخرم؟؟؟

باغ عفیف آباد شیراز

جاذبه های تاریخی زیادی در گوشه و کنار ایران عزیزمان به چشم می خورند که هر یک نشانی از تاریخ و فرهنگ غنی این سرزمین کهن دارند و علاقه مندان را از راه های دور و نزدیک به سوی خود می کشانند.

تمرکز این جاذبه ها در برخی شهرها بیشتر است و جلوه ه ای خاص به آنها بخشیده اند. شیراز یکی از همین شهرهاست؛ دیاری خوش آب و رنگ که با آمدن نامش عطر بهارنارج معروفش به مشام می رسد و حال و هوای متفاوتش شوق را در جان و تن جاری می سازد.

در قدم به قدم این شهر می توان ردپایی از تاریخ یافت و سازه ای تماشایی را دید. باغ های زیبای شیراز از جمله دیدنی های پرطرفدار آن هستند؛ مکان هایی که حال و هوایی خوش را برای مهمانان شان به ارمغان می آورند و آنها را برای لحظاتی از دغدغه ها و روزمرگی ها دور می سازند. حتا اگر دوستدار تاریخ هم نباشید نمی توانید دست رد به این جاذبه ها بزنید.

آنچه که پیش روی تان قرار می گیرد گوشه ای از هنر باغ سازی ایرانی است که دهان هر کس را به تحسین می گشاید.

از میان چندین باغ رنگارنگ شیراز، این بار نوبت عفیف آباد است که درش را به روی مان بگشاید و پذیرای ذهن کنجکاومان باشد.

باغ عفیف آباد شیراز ساعت بازدید

سال ساخت باغ : 1246

دوره تاریخی باغ : صفویان

دسته بندی جاذبه: جاذبه فرهنگی

نوع جاذبه: باغ

قیمت ورودیه باغ برای ایرانی: 30,000 ریال قیمت

ورودیه باغ برای غیر ایرانی: 200,000 ریال

ساعت بازدید از باغ : 08:00 الی 17:00

تلفن پاسخگویی جاذبه: 07136267363

آدرس :شیراز- فارس- شیراز- انتهای خیابان عفیف آباد

خیابان عفیف آباد شیراز

اگر راه تان به سمت خیابان عفیف آباد شیراز کج شود، در میان همهمه آن، دری را می بینید که بر سردرش نام باغ عفیف آباد نقش بسته است.

اینجا همان جایی است که حال و هوای شما را تازه می کند و سفری متفاوت در تاریخ را برای تان رقم می زند؛ باغی قاجاری و متعلق به دوران ناصرالدین شاه که ساختمانی مجلل و دو طبقه در میان خود دارد و با همت ارتش، موزه نظامی نیز در آن برپا شده است.

همچنین در این گشت و گذار یکی از باغ های کهن و زیبای شیراز را می بینید که آن را میزبان نمونه ای عالی از گُل کاری ایرانی می دانند و ظرافت نقش و نگارهایش را در کمتر جایی می توان دید. وسعتش به حدود ۱۲۷۰۰۰ متر مربع می رسد و می توانید لحظاتی به یادماندنی را در قهوه خانه اش بگذرانید و یا قدمی در کنار درختان تنومندش بزنید.

زیبایی ها و ارزش بالای این باغ باعث شد تا در تاریخ 10 خرداد 1351 نامش در فهرست آثار ملی ایران به ثبت برسد و بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

صوفی عفیف آباد شیراز

رستوران صوفی یکی از بهترین رستوران های شیراز واقع در عفیف آباد می باشد.

ساعت سفارش گیری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *