خدمات, خدمات شهری, فرهنگسراها و مهدکودک ها

فرهنگسرای قرآن و عترت شیراز

فرهنگسرای قرآن و عترت شیراز

فرهنگسرای قرآن و عترت شیراز

فرهنگسرای قرآن و عترت شیراز

سلام برشما دوستداران شیرازیاب.ممنون که با نگاه زیبایتان موجب دلگرمی به ما می شوید.دراین پست قصد دارم این فرهنگسرا را معرفی و اطلاعاتی اعم از آدرس, شماره تلفن وهرآنچه مورد نیاز شما عزیزان است را تقدیمتان کنم.

ممنون که تا آخر پست با شیرازیاب همراه خواهید بود.

 



https://citybin.ir/shiz/wp-content/uploads/2020/03/1.gifاگر دوست دارید شما یا کسب و کارتان، مثل: فرهنگسرای قرآن و عترت شیراز در گوگل و اینترنت دیده شود.

اینجا کلیک کنید.گل



 

 

فرهنگسرا ساختمانی است که در آن یک یا چند نهاد فرهنگی فعالیت دارند.

فرهنگسرای قرآن و عترت که در خانه تاریخی و زیبای آیت الهی دایراست یکی از مراکز فرهنگی شهرداری است که در محدوده شهرداری منطقه تاریخی فرهنگی شیراز قرار دارد .

بیشتر فعالیت های این فرهنگسرا ها پیرامون آموزش قرآن کریم تنظیم گردیده کلاسهایی چون روخوانی ، روان خوانی ، تجوید ، صوت و لحن ، حفظ کل قرآن کریم از جمله برنامه های این مرکز فرهنگی و مذهبی است.

با این وجود در این فرهنگسرا کلاسهای هنری و علمی مانند : خوشنویسی ، تذهیب ، نقاشی ، مکالمه زبان انگلیسی و کامپیوتر همراه با برگزاری برنامه های جنبی از قبیل مشاوره ، فوریت های پزشکی در طول سال برای خواهران و برادران در تمام گروه های سنی دایر است .

 

 

آدرس وشماره تلفن فرهنگسرای قرآن و عترت شیراز

آدرس:شیراز- سه راه نمازی به سمت شاهچراغ- جنب پایانه اتوبوسرانی دستغیب

موقعیت روی نقشه:

[mappress mapid=”138″]

شماره تلفن:07132230014

 

فرهنگ سرا چیست؟

فرهنگ سرا ساختمانی است که در آن یک یا چند نهاد فرهنگی فعالیت دارند. در فرهنگ سراها معمولاً شرایطی برای آموزش امور گوناگون فرهنگی و اجتماعی و همچنین آموزش پیشه‌ها و هنرهای گوناگون مانند نگارگری، کوزه‌گری، خیاطی و جز اینها فراهم می‌شود. برخی از فرهنگ سراها کتابخانه و انتشارات ویژهٔ خود را نیز دارند. در ایران، تا امروز، بیشتر فرهنگ سراها در شهر تهران و چند شهر بزرگِ دیگر مانند اصفهان برپا شده‌اند و معمولاً کوشیده شده برای هر منطقهٔ شهرداری یک فرهنگس رای بزرگ ترتیب داده شود. برخی از فرهنگسراها، به‌جز پوشش دادن منطقهٔ خود، به فعالیت‌های فرامنطقه‌ای نیز می‌پردازند. بسیاری از فرهنگ سراها ویژه‌کار (تخصصی)اند، یعنی فعالیت خود را گرد یک گروه یا یک محور کاری متمرکز می‌سازند.

فرهنگ سراها، برپایهٔ شیوهٔ فعالیت، به یکی از محورهای سه‌گانهٔ شخصیت (کیستی)، محتوا (درونمایه) و نهاد می‌پردازند:

فرهنگ سراهای شخصیت‌محور عبارتند از فرهنگسراهای کودک، نوجوان، جوان، دانشجو، دختران، بانو، و سالمند.
فرهنگ سراهای محتوامحور عبارتند از: اندیشه، قرآن، انقلاب، فرهنگسرای مجازی، پایداری، هنر، ملل، قانون، تیره‌ها (اقوام)، ورزش، ماه بهمن، کار، دانش‌ها، تندرستی، طبیعت، و فناوری اطلاعات.
فرهنگ سراهای نهادمحور عبارتند از خانواده، مدرسه، و شهر.

منبع:ویکی پدیا

 

امیدوارم مطالب مفید واقع شده باشد.

با سپاس فراوان شیرازیاب.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *