آرایشگاه, آموزشی, ارایشی و زیبایی و بهداشتی

لوازم آرایشی ارگانیک

لوازم آرایشی ارگانیک

لوازم آرایشی ارگانیک

روی تصویر شاخص متن نوشته شود، شماره تماس برای خرید گذاشته شود. توضیحات اچ یک گذاشته شود؛ تمامی عکس ها روی شیرازیاب اپلود گردد.بغیر ویکی پدیا هیچ لینک خارجی نباشد. منبع از یک سایت نباشد و میکس باشد. اسم سایت های دیگر به غیر ویکی پدیا به هیچ وجه نباشد 

 

همانطور که می‌دانید در سال‌های اخیر مراقبت از پوست و مو در میان افراد تبدیل به امر بسیار مهمی شده است به خصوص در بانوان که از وسایل آرایشی و بهداشتی بیشتری برای پوست خود استفاده می‌کنند. یکی از بحث‌های روز دنیا در خصوص استفاده از لوازم آرایشی، محصولات طبیعی و ارگانیک است. برندهای متفاوتی در این زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی مختلفی را ارائه کرده‌اند که درصد بالایی از مواد تشکیل دهنده آن ارگانیک و یا به عبارت دیگر گیاهی است. اما پیدا کردن یک محصول آرایشی ارگانیک و گیاهی کار آسانی نیست چرا که اجناس تقلبی همیشه راهی برای معرفی خود به افراد پیدا می‌کنند پس با ما همراه باشید تا در این مقاله ۱۵ برند لوازم آرایش ارگانیک و طبیعی را معرفی کنیم

 

اصطلاح ارگانیک در دنیای لوازم آرایش و همچنین محصولات مراقبت از پوست به چه معناست؟

لوازم آرایشی ارگانیک

اغلب آن‌هایی که از واژه ارگانیک یا کاملا طبیعی استفاده می‌کنند، ترکیبات مصنوعی را کاملا بد و اجزای طبیعی را کاملا خوب می‌دانند. امروزه فقط مواد تشکیل دهنده‌ ارگانیک قابل اعتماد هستند و حتی مواد طبیعی نیز مشکلاتی دارند، مگر این که به صورت ارگانیک به دست آمده باشند.

هنگامی که برای خرید یک محصول آرایشی تصمیم می‌گیرید، اغلب تصورتان این است که هرچه برچسب محصول نشان بیشتری از سلامتی داشته باشد، بیشترین مزایا را برای مراقبت از پوست به شما ارائه خواهد کرد. در این مقاله به توضیح و بررسی محصولات و لوازم آرایشی ارگانیک می‌پردازیم و بهترین برندهای تولید کننده لوازم آرایشی ارگانیک را معرفی می‌کنیم.

 شیمی سبز و تولید محصولات آرایشی ارگانیک:

شیمی سبز به طور کلی به این شکل تعریف و تشریح می‌شود: طراحی محصولات شیمیایی و فرایند‌هایی که تولید مواد و محصولات خطرناک را کاهش می‌دهد یا از بین می‌برد. شیمی سبز در سراسر چرخه‌ زندگی به کار می‌رود و شامل طراحی، ساخت و کاربرد یک محصول شیمیایی است. این اصطلاح به عنوان شیمی پایدار نیز شناخته شده است و هدف کسانی که از این روش در ساخت محصولاتشان استفاده می‌کنند، کاهش ضایعات مضر، ذخیره‌ی انرژی و حذف اثرات محیطی منفی است.

لوازم آرایشی ارگانیک

شیمی سبز مواد شیمیایی ضروری اما خطرناک، مانند سفید کننده‌ها، آمونیاک، ضدعفونی کننده‌ها و مواد نگهدارنده، را کنار نمی‌گذارد؛ بلکه به دنبال روش‌هایی است که بتواند آن‌ها را با خطر کمتری تولید کند. به یاد داشته باشید بسیاری از مواد شیمیایی خطرناک هنگامی که درست استفاده شوند و دفع شوند، کمترین خطر را برای ما و محیط زیست ایجاد می‌کنند.

طرفداران شیمی سبز، تلاش می‌کنند تا جایی که ممکن است از بسیاری از منابع مواد پایدار طبیعی در تولید محصولات ارگانیک استفاده کنند، با این حال همان طور که همه‌ی داروساز‌ها معتقدند، این غیرممکن است که بتوان یک محصول ۱۰۰ درصد طبیعی تولید کرد.

سایت ما: شیرازیاب

لوازم آرایشی ارگانیک

به عنوان مثال، برای کنترل رشد باکتری‌ها و میکروب‌هایی که مضر هستند، حتی در محصولات تشکیل شده از مواد طبیعی باید از نگهدارنده‌های مصنوعی استفاده کرد. چون نگهدارنده‌های طبیعی اثربخشی، سازگاری فرمولی یا مقرون به صرفه بودن مورد نیاز را برای تولید محصولات ایمن و قابل اعتماد را ندارند، در حالی که نگهدارنده‌های مصنوعی عملکرد بسیار خوبی در این زمینه دارند.

مسئله مهم در مورد لوازم آرایشی ارگانیک

مسئله‌ بحث برانگیز دیگر در مورد لوازم آرایشی ارگانیک، این است که به ندرت محصول آرایشی پیدا می‌شود که تمام فرمول و مواد به کاررفته درآن ارگانیک باشد. چرا؟ دلایل مختلفی وجود دارد، اما بیشتر به دلیل تعدادی از ترکیبات مصنوعی به نام مواد نگهدارنده است که اجزای ضروری بسیاری از مواد آرایشی هستند. هیچ ماده‌ نگهدارنده‌ طبیعی وجود ندارد که بتواند در برابر تمام میکروب‌ها مانند قارچ، کپک و باکتری‌ها از بدن دفاع کند و باعث ماندگاری محصول آرایشی شود.

لوازم آرایشی ارگانیک

حتما این سوال را می‌پرسید که چرا باید از نگهدارنده‌ها در لوازم آرایشی ارگانیک استفاده شود؟ زیرا مواد ارگانیک پایدار نیستند و بدون نگهدارنده‌ها خراب شده و ماندگاری ندارند. علاوه بر این، در مقایسه با غذا‌های ارگانیک، مقدار مشخصی از ترکیبات مصنوعی در لوازم آرایشی مورد نیاز است تا مواد تشکیل دهنده را در ترکیب با یکدیگر و پایدار نگه دارند و بدون مشکل روی پوست به کار روند و پوست را جذاب‌تر نشان دهند.

پس به علت وجود مواد نگهدارنده های غیرطبیعی در ساختار محصولات آرایشی ارگانیک، نمی توان گفت که یک محصول آرایشی ۱۰۰ درصد ارگانیک است. بلکه بخش اصلی این محصولات را مواد طبیعی و مفید برای ساختار پوست انسان تشکیل می‌دهند و نسبت به محصولات شیمیایی از ضرر کمتری برای سلامت انسان و  محیط زیست برخوردارند.

با توجه به این قضیه، برندهایی که ادعا دارند محصولاتشان ۱۰۰ درصد طبیعی و ارگانیک است و هیچ گونه ماده شیمیایی یا مصنوعی در آن به کار نرفته است صرفا سعی در جلب توجه مشتری دارند و هیچ گونه پایه و اساس علمی برای ادعاهایشان ندارند.

البته معدود برندهایی هم وجود دارند که با استفاده از مواد اولیه کاملا ارگانیک و طبیعی و همچنین استفاده از مواد نگهدارنده بی‌خطر، محصولات با کیفیتی را تولید و به بازار عرضه می‌کنند و از محبوبیت و اعتبار زیادی برخوردارند.

بهترین برندهای تولید کننده محصولات و لوازم آرایشی ارگانیک

امروزه با افزایش تقاضا برای خرید و استفاده از محصولات آرایشی سالم و طبیعی، برندهای زیادی دست به تولید محصولات و لوازم آرایشی ارگانیک زده‌اند. در اینجا سه برند معتبر و با کیفیت تولید کننده لوازم آرایشی  ارگانیک را معرفی می‌کنیم.

  • لوازم آرایشی ارگانیک برند زویی (zuii)

زويی یک برند استرالیایی تولید کننده لوازم آرایشی ارگانیک است. این برند برای تولید محصولات خود از رنگدانه‌ها و عصاره موجود در گل‌های طبیعی، ویتامین‌ها و املاح معدنی موجود در گیاهان استفاده كرده و طيف گسترده‌ای از زيباترین و با کیفیت‌ترین رنگ‌های آرایشی را به وجود آورده است. محصولات ارگانیک تولید شده توسط برند زویی، ضمن بخشیدن زیبایی طبیعی به چهره شما؛ باعث تقويت، بهبود و حفظ سلامت پوستتان می‌شوند. مواد به كار رفته در محصولات برند زویی حافظ سلامت انسان و محيط زيست بوده و می‌توان در دوران بارداری یا شیردهی با اطمینان خاطر از آن‌ها استفاده نمود.

لوازم آرایشی ارگانیک

  • لوازم آرایشی ارگانیک برند تاتا هارپر (tata harper)

برند تاتا هارپر با بهره گیری از گیاهان طبیعی و استفاده از فناوری‌های روز دنیا، اقدام به تولید لوازم آرایشی و محصولات مراقبت و جوانسازی پوست ارگانیک می‌کند. محصولات این برند دارای رنگدانه‌های طبیعی و ترکیباتی مفیدی مانند عصاره اسطوخودوس و روغن نارگیل و آلوئه ورا هستند و هیچ گونه ترکیب مضری در آن‌ها به کار نرفته است و بیشتر جنبه درمانی و ترمیمی برای پوست دارند.

لوازم آرایشی ارگانیک

 

  • لوازم آرایشی ارگانیک برند واپور ارگانیک بیوتی (VAPOUR ORGANIC BEAUTY)

این برند جزو بهترین و معتبرترین برندهای تولید کننده لوازم آرایشی ارگانیک بوده و موفق به دریافت جوایز بین المللی تولید بهترین محصولات آرایشی ارگانیک شده است. محصولات واپور ارگانیک بیوتی از کیفیت بالا و رنگبندی بسیار زیبا و ملایمی برخوردارند و از مواد اولیه طبیعی و مفید برای پوست ساخته شده‌ و باعث تغذیه، جوانسازی و حفظ سلامت پوست می‌شوند.

لوازم آرایشی ارگانیک

 

ریشه کلمه ارگانیک و تاریخچه آن[ویرایش]

ریشه این لغت به زبان انگلیسی میانه بازمی‌گردد. کلمه یونانی (به لاتین: organikos) در دهه ۱۵۱۰ میلادی به معنای عضو یا ابزار بکاررفته است. معنای آن به عنوان “موجوات زنده ارگانیزه” نخستین بار در سال ۱۷۷۸ میلادی ثبت شده‌است. معنای آن به عنوان “بدور از کود و آفت کش شیمیایی در سال ۱۸۳۱ میلادی به ثبت رسیده‌است.[۲]

ارگانیک به عنوان صفت[ویرایش]

  • مربوط به یا مشتق از مادهٔ زنده

ماده ارگانیک در خاک توسط کرم‌های خاکی شکسته می‌شود.

خاکی که به لحاظ ماده ارگانیک قوی باشد، مواد مغذی بیشتری تولید می‌کند.

  • محصولات ارگانیک

محصول ارگانیک به محصولی گفته می‌شود که اولاً منشأ آن کاملاً طبیعی باشد. ثانیاً در فرایند تولید آن از هیچ گونه ماده شیمیایی یا فرآیندی که باعث تغییر در ماهیت طبیعی مواد تشکیل دهنده می‌شود، استفاده نشده باشد. به عنوان مثال یک کرم مرطوب‌کننده صد در صد ارگانیک، محصولی است که اولاً تمام مواد تشکیل دهنده آن طبیعی باشند، ثانیاً در مراحل تولید محصول از کشت مواد اولیه تا بسته‌بندی نهایی، هیچ نوع ماده شیمیایی به آن اضافه نشده باشد. از جمله کودها و آفت کش‌های شیمیایی، نگهدارنده‌های شیمیایی و غیره.

منبع: ویکی پدیا

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *