ازمایشگاه

لوازم آزمایشگاهی شیراز

لوازم آزمایشگاهی شیراز

با سلام خدمت بازديدکنندگان سايت شيرازياب هاي عزيز، در اين پست قصد داريم به بررسي لوازم آزمایشگاهی شیراز به همراه آدرس و شماره تماس ادامه مطلب در اختيار شما کاربران عزيز قرار دهيم از همراهي شما سپاسگزاريم.

تجهیزات آزمایشگاهی چیست؟

تجهیزات آزمایشگاهی مجموعه ای از ابزار و وسایل آزمایشگاهی است که برای محققین و دانشمندان آزمایشگاه ضروری است. تجهیزات آزمایشگاهی باتوجه به نوع آزمایشگاه متفاوت است.

تقسیم بندی کلی تجهیزات آزمایشگاهی

به طور کلی تمام آزمایشگاه ها نیازمند سکوبندی (رویه)، هود آزمایشگاهی، دستگاه های آزمایشگاهی، وسایل آزمایشگاهی، سینک و شیرآلات و دوش و چشم شوی هستند.(تجهیزات آزمایشگاهی چیست؟)

لوازم آزمایشگاه و تجهیزات ایمنی

اولین قانون در آزمایشگاه شیمی، حفظ ایمنی است. در برخی موارد، افراد با رعایت نکردن مسائل ایمنی،‌ خود و اطرافیان را به خطر می‌اندازند. با تبعیت از دستورالعمل‌های ایمنی در آزمایشگاه شیمی، می‌توان از بروز خطرات بسیاری جلوگیری کرد.

استفاده از عینک ایمنی در آزمایشگاه‌های شیمی الزامی است. عدم استفاده از عینک ایمنی سبب التهاب چشم‌ها و در مواردی نابینایی می‌شود چراکه به هنگام کار با اسید و انتقال آن به ظروف دیگر، ممکن است قطراتی از آن به چشم برخورد کند که نابینایی را به همراه خواهد داشت. در مواردی که احتمال کار با مواد خورنده آزمایشگاهی وجود دارد، استفاده از دستکش لاتکس توصیه می‌شود.

لوازم آزمایشگاهی ارلن

ارلن یا ارلن مایر یکی از شیشه آلات پرکاربرد آزمایشگاهی است که به شکل مخروطی است. ارلن مایر دارای انواع مختلفی است که در زیر به هرکدام از آنها و کاربردشان اشاره خواهد شد.

  • ارلن درپیج دار: برای نگهداری مواد استفاده میشود.
  • ارلن دهانه گشاد: برای به حجم رساندن مایعات یا جوشاندن و جداسازی آنها مورد استفاده قرار میگیرد.
  • ارلن دهانه تنگ: مزیت این ارلن نسبت به ارلن دهانه گشاد، جابجایی راحت تر مواد درون آن است.
  • ارلن خلا: با نام ازلن تخلیه نیز نامیده میشود، عمدتا برای فیلتر کردن و عبور از صافی استفاده میشود.

مزیت ارلن نسبت به بشر، سطح مقطع کمتر آن و جابجایی و تکان دادن راحتتر و بدون ترس از بیرون ریختن محتویات آن است.

لوازم آزمایشگاهی بشر

بشر یکی از شیشه آلات استوانه ای شکل آزمایشگاه است. این ظرف دارای کفی تخت است و عمدتا دارای لبه ای کوچک در دهانه خود است. این لبه به راحتتر ریختن مایعات کمک می کند.

بشر ها عمدتا شیشه ای هستند اما انواع پلاستیکی و فلزی آنها نیز وجود دارد. بشرهای شیشه ای مقاومت بالایی نسبت به واکنش های شیمیایی دارند و تحمل دمایی آنها بالاست. بشرهای پلاستیکی به سادگی قابل شکستن نیستند.

تفاوت بشر ها با استوانه مدرج ها در این است که استوانه مدرج عمدتا برای اندازه گیری دقیقتر حجم مایعات استفاده میشود. این در حالی است که بشر بیشتر برای محلوط کردن، همزدن و حرارت دادن استفاده می شود. استوانه مدرج ها قطر کمتری نسبت به بشرها دارند.

ظروف و لوازم آزمایشگاهی پتری دیش

ظرف پتری یا پتری دیش به ظروفی گفته میشود که به شکل استوانه هستند و ارتفاع کمی دارند. این استوانه های کوچک برای نگهداری و حمل مواد در مقادیر کم مناسب هستند. دامنه کاربردهای پتری دیش بسیار گسترده است. از ظروف پتری دیش برای کاربردهای زیستی و بیویی نیز استفاده میشود. برای رشد باکتری ها و سلولها ظروف مناسبی هستند.

پتری دیش ها دارای دو نوع شیشه ای و پلاستیکی هستند. پتری دیش های شیشه عمدتا از جنس بوروسیریکات و پتری دیش های پلاستیکی عمدتا از جنس پلی استایرن هستند.(پلی استایرن زیست سازگار است و به همین خاطر برای کاربردهای زیستی مناسب است)

پیست

پیست یکی از وسایل آزمایشگاهی است که به صورت یک بطری پلاستیکی به همراه یک نازل در بالای آن است. این ابزار برای شستشوی ابزاز و شیشه آلات آزمایشگاهی مورد استفاده قرار میگیرد.

عمدتا جنس بدنه آنها از پلی اتیلن و جنس در آنها از پلی پروپیلن است. با فشار دادن بدنه پیست، مایع درون آن با فشار نسبتا مناسبی از نازل خارج میشود. زاویه خروجی نازل توسط دست قابل تنظیم است.

عمتا در این پیست ها آب مقطر، الکل و استون را نگهداری میکنند که برای شستشو مورد استفاده قرار میگیرند.

استوانه مدرجاستوانه مدرج

استوانه مدرج یا مزور، لوله ای استوانه ای شکل است که زیر آن پایه ای قرار دارد و روی ان درجه بندی شده است. از این درجه بندی برای اندازه گیری حجم مایعات استفاده میشود. این وسیله نسبت به بشر و ارلن از دقت بسیار بیشتری برخوردار است.

هرچه قطر دهانه استوانه های مدرج کوچکتر باشد، دفت آنها بیشتر است. نکته که در زمان اندازه گیری حجم با استفاده از استوانه مدرج باید به آن توجه شود، این است که در زمان اندازه گیری ممکن است قوسی در عرض لوله قابل مشاهده باشد. حجم صحیح ماده متناظر با درجه ایست که سطح پایین قوس با آن موازی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید آنلاین لوازم آزمایشگاه اینجا کلیک نمایید.



https://citybin.ir/shiz/wp-content/uploads/2020/03/1.gifاگر دوست دارید شما یا کسب و کارتان، مثل: لوازم آزمایشگاهی شیراز در گوگل و اینترنت دیده شود.

اینجا کلیک کنید.گل



فروش لوازم آزمایشگاهی در شیراز

ردیف نام فروشگاه آدرس فروشگاه های تجهیزات آزمایشگاهی شیراز شماره تماس
1
تجهیزات پزشکی جهان طب شعبه 1: شیراز، عفیف آباد، نبش بیمارستان میر
شعبه 2 : شیراز، پل پیرنیا، به سمت پل کابلی ولیعصر، روبروی
درمانگاه نادرکاظمی(کیان طب)، پاساژ سلمان، طبقه همکف، واحد 10/1
07136264244
09353555285
09122091507
2
تجهیزات پزشکی یاسان
نمایندگی و عاملیت فروش و پخش تست های تشخیص مواد مخدر
شیراز، حدفاصل چهارراه اصلاح نژاد و میدان فخرآباد 07132322149
07132322148
09173130081

لوازم آزمایشگاهی امین شیراز

فروشگاه لوازم آزمایشگاهی و شیمیایی امین

مدیریت : مسعود تفرشی حسینی

شماره تماس : 36264091 071 – فکس : 36290351 071 – 09171115982

آدرس : شیراز – خیابان عفیف آباد – نبش کوچه 6 – پلاک 3 – فروشگاه لوازم آزمایشگاهی و شیمیایی امین

ساعت کار : 8:30 الی 14 – 16 الی 20:30

خدمات : کلیه تجهیزات لوازم آزمایشگاهی و مواد شیمیایی و صنعتی

لوازم آزمایشگاهی پارسیان شیراز

صنف تجهیزات آزمایشگاهی : فروش
نام واحد پخش پارسیان
مدیریت جناب آقای مهندس اسلامی
تلفن 07132302704,32336088
تلفن کارخانه
موبایل 09177000917
فاکس 07132347433
ایمیل me.parsian@yahoo.com
سایت
کد پستی
آدرس شیراز – خیابان صورتگر,روبروی پارکینگ دانشگاه
شرح فعالیت فروش تجهیزات,دستگاهها و لوازم آزمایشگاهی

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *