آدرس و شماره تماس

لیست تماشاخانه استاد پورشکیبایی شیراز

درباره تماشاخانه استاد پورشکیبایی شیراز

درباره تماشاخانه استاد پورشکیبایی شیراز

سلام بر شما همراهان گرامی سایت سیتی بین. قصد داریم اطلاعات مفیدی در خصوص  درباره تماشاخانه استاد پورشکیبایی شیراز را در اختیار شما قرار دهیم.

تماشاخانه استاد پورشکیبایی شیراز

آمفی‌تئاتر (به فرانسویamphi théâtre) مکانی است در فضای باز که برای اجرای نمایش و سرگرمی از آن استفاده می‌شود. در زبان فارسی در یک معنی، تماشاخانه، به‌کار می‌رود.[۱] این واژه همچنین برای جایی که در آن هنرپیشگان داستانی را به نمایش درمی‌آورند و نیز برای تئاتر به‌کار می‌رود.[۲] در کاربرد انگلیسی، دو نوع سازهٔ ساختمانی وجود دارد که برای آن‌ها واژهٔ آمفی‌تئاتر به‌کار می‌رود: یک نوع آن آمفی‌تئاترهایی است که در روم باستان ساخته می‌شد که شناخته‌شده‌ترینِ آن‌ها بنای کولوسئوم است. از تماشاخانه‌های ایران می‌توان به تماشاخانه سنگلج، تماشاخانه ایرانشهر، تئاترشهر اشاره کرد.



https://citybin.ir/shiz/wp-content/uploads/2020/03/1.gifاگر دوست دارید شما یا کسب و کارتان، مثل: تماشاخانه استاد پورشکیبایی شیراز در گوگل و اینترنت دیده شود.

اینجا کلیک کنید.گل



تماشاخانه استاد پورشکیبایی شیراز

تماشاخانه استاد پورشکیبایی // شیراز . چهارراه حافظیه به طرف دروازه قرآن . روبروی پمپ بنزین . کوچه 14 . مجموعه فرهنگی هنری بامداد هنر

تلفن هماهنگی:07132270777

 

آمفی‌تئاتر اِلجم، یک تماشاخانه متعلق به دورهٔ روم باستان است که در شهر الجم در استان مهدیه در بخش مرکزی-شرقی تونس واقع شده‌است. این آمفی‌تئاتر دارای بزرگ‌ترین سازهٔ آفریقایی-رومی است. تاریخ ساخت آمفی‌تئاتر به اواخر سده ۲ میلادی بازمی‌گردد.

آمفی‌تئاتر اِلجم در سال ۱۹۷۹ میلادی، در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد و امروزه یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری تونس محسوب می‌شود.

مطالب بیشتر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *