آدرس و شماره تماس, رستوران, غذا و خوراکی

لیست سفره خانه سنتی اصفهان

لیست سفره خانه سنتی اصفهان

لیست سفره خانه سنتی اصفهان

سلام بر شما همراهان گرامی سایت شیرازیاب. قصد داریم اطلاعات مفیدی در خصوص لیست سفره خانه سنتی اصفهان را در اختیار شما قرار دهیم.

سفره خانه سنتی اصفهان قلیان

غذاخوری یا رستوران (به فرانسویRestaurant) نوعی بنگاه (مؤسسه)یا(واحد صنفی) است که در آن خوراک و نوشیدنی ارائه و در همان‌جا صرف می‌شود. مطلوبیت خوراک ارائه‌شده، چیدمان مناسب، تمیزی، قیمت، کیفیت غذا و خدمات و… می‌تواند در کیفیت رستوران و شهرت آن نقش مهم داشته باشد. گاهی ممکن است غذاخوری‌ها، بخشی از یک واحد بازرگانی و جهانگردی بزرگ‌تر باشند، مانند فروشگاه‌ها و مهمانخانه‌ها.



https://citybin.ir/shiz/wp-content/uploads/2020/03/1.gifاگر دوست دارید شما یا کسب و کارتان، مثل: لیست سفره خانه سنتی اصفهان در گوگل و اینترنت دیده شود.

اینجا کلیک کنید.گل



سفره خانه سنتی اصفهان میدان امام

ردیف نام سفره خانه های سنتی در اصفهان آدرس سفره خانه های سنتی در اصفهان تلفن
1 رستوران سنتی آشتی اصفهان، میدان فیض، خیابان فیض، نرسیده به چهارراه ارباب، جنب بانک توسعه تعاون 031-36612519
2 سفره خانه باغ بهشت اصفهان، جاده اصفهان – شیراز، کوچه تالار آناهیتا، کوچه دوم، سمت راست 09913784021
3 سفره خانه جم نشین ویثر اصفهان، مرغ، جنب هواشناسی، کوچه بوستان 031-36540869

سفره خانه سنتی اصفهان قلیان ادرس

4 سفره خانه رمانس اصفهان، خیابان نظر شرقی، میدان جلفا، ضلع شرقی 031-36240094
5 سفره خانه سنتی باستانی اصفهان، میدان نقش جهان، جنب مسجد امام 031-32200374
6 سفره خانه سنتی باغ صبا اصفهان، بلوار کشاورز، درچه، پل رودخانه، پشت سینما 031-33759151

سفره خانه سنتی اصفهان

7 سفره خانه سنتی جارچی اصفهان، خیابان سپه، خیابان حکیم، کوچه هفتم یا کوچه باغ قلندرها،
مجموعه تاریخی و اقامتی ملک سلطان جارچی باشی
031-32207418
8 سفره خانه سنتی حکیم باشی اصفهان، خیابان سپه، خیابان حکیم، بازار بزرگ حکیم، طبقه اول 031-32120273

سفره خانه سنتي اصفهان

9 سفره خانه سنتی نقش جهان اصفهان، میدان امام (نقش جهان)، جنب مسجد شیخ لطف الله، طبقه فوقانی
سرای هنرمندان اسپادانا
031-32219068
10 سفره خانه سه کاج اصفهان، خیابان امام خمینی، خیابان بسیج، سه راه فراز، جنب تالار خلیج فارس 031-33686730

سفره خانه سنتی اصفهان ادرس

غذاخوری‌ها از دیدگاه نوع مشتریان، بهای خوراک‌ها و کیفیت خدمات ارائه شده، اغلب به دو دسته بخش می‌شوند، دستهٔ نخست، غذاخوری‌های بی‌تکلف و ارزان‌قیمت‌اند که بیشتر مشتریانشان از باشندگان همان محل هستند یا در همان محدوده کار می‌کنند. در این‌گونه غذاخوری‌ها، میهمانان مقید به رعایت آداب و رسوم ویژه‌ای نیستند و بیشتر با لباس‌های معمولی و غیررسمی در غذاخوری حاضر می‌شوند.

سفره خانه سنتی اصفهان تهران

دستهٔ دوم غذاخوری‌های گران‌قیمت هستند. در این‌گونه غذاخوری‌ها، بهای خوراک‌ها و خدمات بالاست و بسته به عرف و فرهنگ جوامع گوناگون، میهمانان با پوشاک رسمی یا نیمه‌رسمی حضور می‌یابند.

سفره خانه سنتی اصفهان عکس

ارایهٔ غذا در رستوران با همکاری همهٔ کارمندان رستوران انجام می‌شود. چینش ادوات غذاخوری، ارایهٔ منو و دریافت سفارش از میهمانان و ارایهٔ غذا به ایشان، تحویل صورت‌حساب، دریافت وجه و در پایان مرتب‌ساختن و پیراستن میز از وظایف پادوهاست. پخت غذا نیز از وظایف آشپزها به‌شمار می‌آید.

سفره خونه سنتی اصفهان

غذاخوری خویش‌یار یا سلف سرویس گونه‌ای از غذاخوری است که در آن خود مشتریان از خودشان پذیرایی کرده و به طور مستقیم درگیر می شوند.

هم‌چنین، غذاخوری‌ها ممکن است گونهٔ ویژه‌ای از خوراک‌ها را ارائه کنند، مانند خوراک‌های دریایی، خوراک‌های گیاهی یا خوراک‌های ویژهٔ ملت‌ها و اقوام گوناگون. (مانند رستوران ایرانی، چینی، لبنانی و … .)

سفره خانه سنتی در اصفهان

مکان ای است که به صورت خاص و حرفه‌ای به عرضه و توزیع نوعی خوراک سنتی ایرانی به نام دیزی(آبگوشت) می‌پردازد.. و معمولاً در ظروف ای سفالی و لعابدار طبخ آماده و سرو می‌شود که به دیزی سنگی معروف است آبگوشت(شوربا یا دیزی یا پیتی) یکی از غذاهای سنتی ایران است. در طبخ آبگوشت از گوشت و دنبه گوسفند، گوجه فرنگی (و یا رب گوجه فرنگی) و برخی حبوبات از قبیل نخود و لوبیا استفاده می‌شود. خوراکی رقیق که از پختن گوشت و پیاز و سیب زمینی و حبوبات درست می‌شود که در دو مرحله می‌خورند اول آب آن را با تکه‌های نان مخلوط نموده، می‌خورند (تلیت). بقیه مواد را می‌توان با گوشت‌کوب کاملاً کوبیده یا نکوبیده با نان، پیاز و چاشنی مانند ترشی و سبزی خوردن میل می‌کنند(گوشت کوبیده). در صورت پخته شدن در ظروف سنگی آن را دیزی سنگی می‌نامند. برخی افراد از طریق ترید کردن، نان‌های خشک را به مصرف مفید می‌رسانند. همچنین دیزی یکی از غذاهای محلی همدان به‌شمار می‌آید.

مطالب بیشتر:

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *