آدرس و شماره تماس, صرافی

لیست صرافی اردبیل

لیست صرافی اردبیل

لیست صرافی اردبیل

سلام بر شما همراهان گرامی سایت شیرازیاب. قصد داریم اطلاعات مفیدی در خصوص لیست صرافی اردبیل را در اختیار شما قرار دهیم.

صرافی اردبیل

صرافی( به انگلیسی بریتانیایی bureau de change ‌و به انگلیسی آمریکایی currency exchange) در لغت به معنای داد و ستد انواع پول است. پیدایش آن به عنوان یک حرفه را می‌توان ناشی از نیاز مردم به تعیین و صحت وزن و عیار مسکوکات گوناگونی دانست که در قرون پیشین رواج داشتند و ناآگاهی از وزن و عیار صحیح آن‌ها می‌توانست زیان بار باشد. صرافی ریشه بانکداری مدرن امروزی است.



https://citybin.ir/shiz/wp-content/uploads/2020/03/1.gifاگر دوست دارید شما یا کسب و کارتان، مثل: لیست صرافی اردبیل در گوگل و اینترنت دیده شود.

اینجا کلیک کنید.گل



صرافي اردبيل

نام نام شركت تلفن همراه آدرس
 ناصر جوادي  جوادي و شرکا   09141525626 اردبيل-خيابان شيخ صفي ، روبروي هتل سبلان ، جنب بقعه شيخ صفي
محمد صادق کرده صادق کرده وشرکا ۳۳۶۵۴۲۰ 09143540693 اردبيل-خيابان سي متري طالقاني ، جنب بانک مسکن
ايرج لاله لاله و شرکا     اردبيل-خيابان کاشاني، جنب بانک ملي شعبه بازار، بازار عابدي، پلاک ۸

صرافی پاسارگاد اردبیل

بهزاد جوادنژاد بهزادجوانژاد و شرکا   09141555441 بيله سوار-خيابان گمرک، بازارچه مرزي ، غرفه 59
رئوف تاج مهر تاجمهر وشرکا   09144510592 اردبيل-خيابان امام خميني ، روبروي بانک صادرات شعبه يساول

صرافی های اردبیل

ابراهيم جنتي جنتي وشرکا ۲۲۵۲۵۲۵ 09141518390 اردبيل خ امام -بالاتر از ميدان شريعتي پلاک 523
بهزاد جواد نژاد بهزاد جواد نژاد و شرکا ۸۲۲۲۷۵۰ 09141555441 بيله سوار- خيابان گمرک روبروي درب اصلي اداره گمرک

صرافی در اردبیل

تاریخ صرافی به زمان‌های قدیم بازمی‌گردد. در کتاب مقدس به صرافی اشاره شده‌است. در زمان معبد دوم اورشلیم در حیاط معبد تعداد زیادی افراد به شغل صرافی اشتغال داشتند. این افراد پول‌های رومی و یونانی که دارای عکس خدایان آن‌ها بود با پول یهودی که تنها پول قابل استفاده در معبد بود تعویض می‌کردند. عیسی مسیح در اناجیل جهارگانه با این صرافان به شدت برخورد می‌کند و آنان را کسانی می‌داند که خانه خدا را تبدیل به لانه دزدان کرده‌اند.

صرافی آریانا اردبیل

در زمان‌های قرون وسطی در اروپا بیشتر شهرها دارای واحد پولی خود بودند که دارای نقش حاکم آن شهر بود. وقتی یک غریبه وارد شهر می‌شد مجبور بود پول همراه خود را با پول آن شهر تعویض کند. صرافان در این زمان این پول خارجی را محک می‌زدند و آن را با پول محلی عوض می‌کردند. بیشتر انتقالهای وجه بزرگ با سکه انجام نمی‌شد و تنها به وسیله صراف از حساب یک نفر به حساب فرد دیگر منتقل می‌شد.

صرافی لاله اردبیل

به دلیل اینکه در امپراطوری عثمانی پول‌های بسیار مختلفی مورد استفاده بود نیاز به صراف برای محک زدن و تعویض این پول‌ها وجود داشت. به دلیل اینکه در دین یهودیت گرفتن سود بر روی پول از غیریهودی (جنتیل) ممنوع نیست در بیشتر کشورهای اسلامی شغل صرافی به صورت اختصاصی در دست یهودیان بود. اروپایی‌هایی که از عثمانی دیدن می‌کردند ابراز می‌کردند که اقتصاد عثمانی بدون حضور این یهودیان صراف قابل ادامه نیست. بسیاری صرافان متهم می‌شدند که گوشه‌های سکه را بریده یا در وزن آن تقلب می‌کنند.[۲]

آدرس صرافی اردبیل

در ایران نیز به دلیل اینکه در دین اسلام سود گرفتن بر روی پول ممنوع محسوب می‌شد این تجارت به صورت کامل در اختیار یهودیان بود. در قرن نوزدهم تقریباً تمامی یهودیان شیراز به صرافی اشتغال داشتند.[۳]

شماره صرافی اردبیل

صرافی در ایران به رغم تکامل خود دراواخر قرن نوزدهم، با رقابت شدید بانک استقراضی روس و بانک شاهنشاهی ایران، که علاوه بر آشنایی با فنون جدید بانکداری با حمایت دولت‌های روسیه، انگلستان و ایران نیز برخوردار بودند روبرو شد. در سال‌های بعد بسیاری از صرافان به ورشکستگی کشانده شدند و دیگر هیچگاه نتوانستند نقش پیشین خود را بازیابند. طی چند دههٔ اخیر صرافان بیشتر در زمینه داد و ستد مسکوکات طلا و نقره و ارزهای خارجی، و به‌طور محدود در زمینه اعطای وام‌های کوچک، فعالیت داشته‌اند.

 

صرافی گرده اردبیل

مطالب بیشتر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *