آدرس و شماره تماس, پزشکی

لیست لاپاراسکوپی شیراز

لیست لاپاراسکوپی شیراز

لیست لاپاراسکوپی شیراز

سلام بر شما همراهان گرامی سایت سیتی بین. قصد داریم اطلاعات مفیدی در خصوص  لیست لاپاراسکوپی شیراز را در اختیار شما قرار دهیم.

لاپاراسکوپی شیراز

لاپاروسکوپی (به انگلیسیLaparoscopy) (لاپاروسکوپی از ریشه یونانی λαπάρα با تلفظ lapara به معنی «پهلو، کنار» و σκοπέω با تلفظ skopeo به معنای «دیدن» مشتق شده‌است) عملیاتی است که با استفاده از یک دوربین و برش‌های کوچک (معمولاً به اندازه ۰٫۵–۱٫۵ سانتی‌متر) در ناحیه شکم یا لگن انجام می‌شود. لاپاروسکوپی با ایجاد شکاف‌های کوچک در ناحیه شکم، به تشخیص یا مداخلات درمانی کمک می‌کند.[۱]

به جراحی لاپاروسکوپی، جراحی با کمترین تهاجم (به انگلیسیMinimally Invasive Surgery (MIS)) و همچنین جراحی سوراخ کلید (به انگلیسیKeyhole Surgery) هم می‌گویند و جزو فنون نوین جراحی می‌باشد. این نوع جراحی چند مزیت نسبت به جراحی بازدارد. این مزایا شامل درد کمتر به علت ایجاد شکاف‌های کوچکتر، کم شدن خونریزی و دوره بهبود کوتاه‌تر می‌باشد. عنصر اصلی، استفاده از لاپاروسکوپ است که یک سامانه کابل تاری بلندی است که امکان مشاهده و اثرگذاری بر روی ناحیه مورد نظر را دارا بوده و می‌توان آن را از ناحیه دور تری پیچ و تاب داده و کنترل کرد.



https://citybin.ir/shiz/wp-content/uploads/2020/03/1.gifاگر دوست دارید شما یا کسب و کارتان، مثل: لیست لاپاراسکوپی شیراز در گوگل و اینترنت دیده شود.

اینجا کلیک کنید.گل



لاپاراسکوپی شیراز نی نی سایت

دکتر زهرا شمالی  خیابان هفت تیر، خیابان معدل،  نرسیده به فلسطین (باغشاه)، ساختمان تابا، طبقه چهارم،
کلینیک فوق تخصصی درمان ناباروری ثمر
07132312104
دکتر سیده لیلا قاسم پور شیرازی  خیابان زند،  روبروی هتل پارس، ساختمان زند، نیم طبقه دوم،  واحد 10 07132333595
دکتر افسون زارعی  میدان نمازی، درمانگاه شهید مطهری 07136121000

لاپاراسکوپی شیراز

جراحی لاپاروسکوپی شامل عملیاتی است در حفره شکم یا لگن، در حالی که جراحی در منطقه سینه را جراحی توراکوسکوپی (به انگلیسیThoracoscopic) می‌نامند. ابزارهای تخصصی که در جراحی لاپاروسکوپی استفاده می‌شوند شامل فورسپ زایمانی، قیچی، کاوشگر، ابزار کالبد شکافی، قلاب و انقباضگرها می‌باشد.

جراحی لاپاروسکوپی و توراکوسکوپی به حوزه وسیع تری به نام درون بینی یا آندوسکوپی متعلق اند. اولین عمل لاپاروسکوپی توسط جراح آلمانی گئورگ کلینگ (به انگلیسیGeorg Kelling) در ۱۹۰۱ صورت پذیرفت.

با ایجاد یک یا دو برش محدود (با قطر حدود یک سانتی‌متر) در سطح پوست شکم لوله دستگاه درون‌بین را که در راس آن دوربین قرار دارد وارد شکم می‌کنیم. محل عمل با نور سرد (مانند هالوژنه) روشن می‌شود.

لاپاراسکوپی در شیراز

از شایع‌ترین خطرات مرتبط با لاپاروسکوپی می‌توان به خونریزی، عفونت و آسیب به اندام‌های شکمی اشاره کرد. خطر عفونت در این روش نسبت به جراحی‌های باز بسیار کمتر است اما باید در مورد علائم عفونت پس از عمل؛ بسیار مراقب بود. در صورت بروز علائم زیر، بیمار باید سریعاً پزشک خود را مطلع سازد: تب یا لرز تنگی نفس سرفه مداوم تهوع یا استفراغ مداوم احساس خالی شدن سر عدم توانایی در ادرار کردن درد شکمی که با گذشت زمان شدت می‌یابد قرمزی، تورم، خونریزی یا ترشح در محل برش

به‌طورکلی در طی لاپاروسکوپی آسیب اندکی به اندام‌های بیمار وارد می‌شود. در صورت سوراخ شدن اندام ممکن است خون و مایعات دیگر به درون بدن نشت یابند. در این حالت به عمل جراحی دیگری برای رفع آن‌ها نیاز است؛ بنابراین تجربه و دانش پزشک در انجام لاپاروسکوپی اهمیت زیادی دارد

جراح لاپاراسکوپی شیراز

فورسپس زایمانی (به انگلیسی: Obstetrical forceps) نوعی وسیله پزشکی از گروه کلمپ‌ها یا نگه‌دارنده‌ها است. این ابزار، دارای دو شاخه متقاطع می‌باشد که تیغه ابزار (سر) را می‌سازد و شبیه یک جفت انبرک بوده که با انحنای گود خود، سر نوزاد را دربرگرفته و با کم‌ترین نیرو (به دلیل سطح پهن، نیروی کم‌تری در واحد سطح وارد می‌شود) در حالی‌که به آن چرخش می‌دهد به بیرون هدایتش می‌کند.

با توجه به این که کار اصلی فورسپس زایمان، چرخش و ایجاد کشش مناسب است، جراح باید در انتخاب نوع مناسب از دقت کافی برخوردار باشد. برای نمونه باید بدانیم که فورسپس سیمپسون (Simpson) در مواردی کاربرد دارد که سر جنین شکل مجرای زایمانی را به خود گرفته‌است.

فوق تخصص لاپاراسکوپی شیراز

عوارضی احتمالی که به مادر وارد خواهد شد:

  • پارگی واژن
  • خونریزی پس از زایمان افزایش و در مواردی نیاز به انتقال خون فوری به مادر
  • پارگی درجه چهارم (گسترش آسیب به مخاط رکتوم)
  • محبوس شدن ادرار و اختلال عملکردی مثانه که در مواردی نیاز به سوند گذاری می‌شود
  • اختلال عملکردی مقعد به دلیل صدمه به اسفنکتر درونی مقعد از نوع صدمه ماهیچه‌ای و حتی عصبی

فلوشیپ لاپاراسکوپی شیراز

پزشکی (به عربیطب) (به انگلیسیmedicine) یک دانش کاربردی است که هدف آن، حفظ و ارتقای تندرستی، درمان بیماری‌ها و بازتوانی آسیب‌دیدگان است. این منظور با شناخت بیماریها، تشخیص، درمان و جلوگیری از بروز آن‌ها به انجام می‌رسد. دانش پزشکی بر روی طیف گسترده‌ای از رشته‌ها از فیزیک و زیست‌شناسی تا علوم اجتماعی، مهندسی و علوم انسانی بنا شده‌است.[ف ۱] امروزه هدف دانش پزشکی، استفاده از فناوری‌های دانش‌مبنا و استدلال قیاسی برای رسیدن به راه‌حل مشکلات بالینی است. اکتشافات در باب ماهیت ژن‌ها و سلول‌ها دریچه‌ای برای تعریف فیزیولوژی بر مبنای سیستم‌های مولکولی، فراهم کرده‌است. این بینش فیزیولوژیکی، راه را برای درک بهتر فرایندهای پیچیده بیماری‌ها و رویکردهای نو درمانی، فراهم کرده‌است.[۱]

دکتر لاپاراسکوپی شیراز

تلاش بشر برای درمان بیماری‌ها و آسیب‌ها از دوران پیش از باستان، و در دوران باستان در کنار دین و گاه به عنوان بخشی از آن، وجود داشته‌است. در یونان باستان، پزشکانی مانند بقراط، پزشکی را به عنوان دانش و فنی مجزا مطرح کردند و بنیان‌گذاران راهی بودند که بعدها توسط پزشکانی همچون ابن‌سینا و رازی، طی شد. در رنسانس با بهره‌گیری از روش علمی پزشکی، پیشرفت‌های قابل توجهی کرد. از قرن ۱۹ آنچه به عنوان پزشکی مدرن، شناخته می‌شود، بنیان گذاشته شد. در اواخر قرن بیستم و دوران معاصر، دانش ژنتیک، رویکرد به درمان و بیماری‌ها را دچار تحول مهمی کرد به‌طوری‌که ژنتیک پزشکی را دارای نقشی متحول‌کننده برای پزشکی از درمان‌محوربودن به حفظ سلامتی دانسته‌اند.[۲] اهمیت سلامتی در بهره‌وری اجتماع و کیفیت زندگی منجر به تأسیس موسسات و قوانین شده‌است تا مسایلی همچون تحصیل و مجوزدهی به پزشکان تا نحوه استفاده از بودجه‌های درمانی در کشورها قانونمند و تنظیم شوند؛ لذا سازمان‌های پزشکی در کشورهای مختلف برای سازمان دهی و قانونمندسازی فعالیت‌های پزشکی تأسیس شده‌اند.

 

لاپاراسکوپی زنان شیراز

پزشکی مدرن با انتقاداتی هم مواجه است از جمله عدم دسترسی مناطق محروم و طبقه کم درآمد بعضی جوامع به خدمات پزشکی گران‌قیمت که در این راه سازمان‌هایی همچون سازمان جهانی بهداشت با تعیین سیاست‌های جهانی و ایجاد مسئولیت در کشورها و سیاستمداران نسبت به سلامت سعی در رفع این نقیصه را دارند.

واژه فارسی «پزشک» از پارسی میانهٔ bizešk ‏(bcšk) است.[۳] در اوستایی به صورت baēṣ̌aza ‏(???????) آمده‌است[۴] که با سانسکریت bhiṣaj ‏(भिषज्)‏[۵] هم‌ریشه است، که همگی به معنی «پزشک» هستند. این واژه در فارسی به صورت «بجشک»، «بچشک»، و «بزشک» هم آمده‌است.[ف ۲]

جراحی لاپاراسکوپی شیراز

پیدایش پزشکی را به دوران ماقبل تاریخ نسبت می‌دهند، دورانی پیش از اختراع خط. و از آنجا که زمان اختراع خط در فرهنگهای مختلف متفاوت است. پزشکی ماقبل تاریخ دوره‌های زمانی گسترده‌ای را می‌تواند دربر گیرد.[۶]

مطالب بیشتر:

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *