آدرس و شماره تماس, بانک

لیست پست بانک خراسان رضوی

لیست پست بانک خراسان رضوی

سلام بر شما همراهان گرامی سایت سیتی بین. قصد داریم اطلاعات مفیدی در خصوص  لیست پست بانک خراسان رضوی را در اختیار شما قرار دهیم.

پست بانک خراسان رضوی

پست بانک ایران بانک دولتی ایرانی است، که در زمینه ارائه خدمات مالی و بانکداری به مناطق روستایی فعالیت می‌کند.[۲] این بانک با داشتن ده هزار دفتر خدمات ارتباطی روستایی، گسترده‌ترین بانک کشور از نظر دسترسی در نقاط دوردست ایران به‌شمار می‌آید.[۳] پست بانک ایران از دی‌ماه سال ۱۳۷۵ فعالیت خود را به‌طور رسمی آغاز کرد و هم‌اکنون نیز به کار خود ادامه می‌دهد. ماهیت فعالیت‌های پست بانک بیشتر بانکداری خرد، بر بستر الکترونیک و خدمات بانکی یکپارچه می‌باشد.[۳]



https://citybin.ir/shiz/wp-content/uploads/2020/03/1.gifاگر دوست دارید شما یا کسب و کارتان، مثل: لیست پست بانک خراسان رضوی در گوگل و اینترنت دیده شود.

اینجا کلیک کنید.گل



پست بانک خراسان رضوی شهر مشهد

نام آدرس
مشهد(مرکزی) مشهد بلوار خیام بین چهارراه سجاد و ارشاد
بهار مشهد – میدان عدل خمینی – اداره کل پست استان خراسان رضوی
حجاب(امامت) مشهد شهرک غرب(قاسم اباد)میدان حجاب نبش حجاب 79
کوهسنگی خراسان رضوی مشهد مقدس خیابان کوهسنگی- نبش کوه سنگی 12

پست بانک مشهد، خراسان رضوی

طبرسی مشهد – کوی طلاب – بلوارطبرسی شمالی – نبش طبرسی 3 – پلاک ثبتی 789 32171225051  32172023051 دارد 2101339
مصلی مشهد بلوارمصلی بین مصلی 10 و 12 جنب بانک پاسارگاد 33656177 دارد 2101321

سرپرستی پست بانک خراسان رضوی

فعالیت رسمی پست‌بانک از سال ۱۳۷۵ و پس از تصویب اساسنامه توسط هیئت وزیران آغاز شد.[۴]

سال۱۳۶۲: پیشنهاد ایجاد پست مالی و ارائه خدمات بانکی از طریق شبکه پستی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به هیئت وزیران.

سال۱۳۶۵: تهیه و ارائه مقدمات تشکیل پست مالی.

سال۱۳۶۶: تأسیس پست مالی.

سال۱۳۷۴: جداسازی وظایف پست مالی از شرکت و تأسیس شرکت پست بانک به موجب مصوبه مجلس شورای اسلامی

سایت پست بانک خراسان رضوی

سال۱۳۷۵: تصویب اساسنامه پست بانک توسط هیئت وزیران

سال۱۳۷۸: لحاظ نمودن عاملیت بانکی بخش در مستندات قانون برنامه سوم.

سال۱۳۸۱: تصویب اصلاحیه اساسنامه پست بانک با نظر بانک مرکزی.

سال۱۳۸۲: تصویب اصلاحیه اساسنامه پست بانک توسط هیئت دولت و شورای نگهبان.

سال۱۳۸۵: پست بانک رسماً به عنوان یازدهمین بانک دولتی با مجوز بانک مرکزی مشغول ادامه خدمات شد.

شعب پست بانک در خراسان رضوی

پست بانک ایران برای مشتریان خود پست بانک کارت صادر می‌کند که این کارت‌ها را می‌توان در شبکهٔ بانکی شتاب (دستگاه‌های خودپرداز و پایانه‌های فروش، درگاه‌های خرید اینترنتی و بانک‌های دولتی و خصوصی) مورد استفاده قرار داد.[۵]

پست بانک استان خراسان رضوی، مشهد

بانک (از فرانسویbanque‎)[۱] یا بَنک (به انگلیسیbank) نهادی اقتصادی است که وظیفه‌هایی چون تجهیز و توزیع اعتبارات، عملیات اعتباری، عملیات مالی، خرید و فروش ارزها، نقل و انتقال وجوه، وصول مطالبات اسنادی و سود سهام مشتریان، پرداخت بدهی مشتریان، قبول امانات، نگهداری سهام و اوراق بهادار و اشیای قیمتی مشتریان، انجام وظیفهٔ قیمومیت و وصایت برای مشتریان، انجام وکالت خریدها و فروش را بر عهده دارند.

شعب پست بانک خراسان رضوی

وظایف بانک مرکزی عبارتست از انتشار اسکناس و تنظیم حجم پول در گردش، نگهداری فلزات گرانبها و ارزهای متعلق به دولت، نگهداری ذخایر قانونی و موجودی نقدی بانک‌های تجاری، ایجاد امکانات اعتباری برای بانک‌های تجاری، انجام دادن عملیات تسویه حساب بین بانک‌ها، صندوقداری و نمایندگی مالی برای عملیات بانکی دولت، اجرای سیاست پولی و کنترل حجم اعتبارات. این بانک مسؤولیت کنترل شبکه بانکی و اداره سیاست پولی ثبات را بر عهده دارد. این بانک، بانک‌های دیگر را در جهت ارائه خدمت و هماهنگی با اقتصاد به فعّالیت وامی‌دارد.

مدیرعامل پست بانک خراسان رضوی

واژهٔ بانک در زبان انگلیسی میانه از زبان فرانسوی میانه (banque)، و آن هم از واژه ایتالیایی قدیمی banca، و آن نیز از واژه آلمانی بسیار قدیمی banc,bank,”bench.counter” گرفته شده‌است.

Benchها (نیمکت‌ها) به عنوان میزها یا شمارش‌گرهای مبادله در حین دوره رنسانس توسط بانکداران فلورانتین مورد استعمال قرار می‌گرفتند که مذاکرات و مبادلاتشان را پشت میزهایی انجام می‌دادند که با رومیزی‌های سبز رنگ پوشیده شده بود.

پست بانک استان خراسان رضوی

یکی از قدیمی‌ترین موارد مشاهده شد که نشان‌دهندهٔ فعالیت‌های تبدیل پولی بود، سکه درهم نقره یونان است که از مستعمرهٔ ترابزون یونان باستان در دریای سیاه، ترابزون کنونی، پیش از میلاد، است که در موزهٔ بریتانیا در لندن به نمایش گذاشته شده‌است. این سکه نشان می‌دهد که میز یک بانکدار (تراپزا) مملو از سکه بود، که جناسی از نام شهر است. درحقیقت، حتی در زمان حاضر در یونان امروزی، واژهٔ تراپزا (به یونانیΤράπεζα)هم به معنی میز است و هم به معنی بانک.

مطالب بیشتر:

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *