بینایی, پزشکی

متخصص انحراف چشم شیراز

متخصص انحراف چشم شیراز

سلام خدمت کاربران عزيز به سايت شیرازبین خيلي خوش آمديد در اين مطلب ميخواهيم درباره ي متخصص انحراف چشم شیراز اطلاعاتي جمع آوري کرده ايم که در اختيار شما قرار دهيم ما را تا انتهاي مطالب همراهي بفرماييد.

استرابیسم یا انحراف چشم چیست؟

انحراف چشم نوعی بیماری چشم است که چشم ها حالت نامتقارنی نسبت به هم دارند و زاویه ی دید چشمها با هم متفاوت است. امکان دارد که این انحراف دو چشم از هم، همواره قابل مشاهده باشد و یا برخی اوقات والدین انحراف چشم کودک را مشاهده کنند، برای مثال زمانی که کودک خسته است و یا زمانی که کودک به وسیله ای در فاصله ی نزدیک نگاه میکند. استرابیسم در اطفال مشکل نسبتا شایعی است ولی این امکان هم وجود دارد که ر سنین بالاتر نیز این بیماری بروز پیدا کند.

متخصص انحراف چشم شیراز

متخصص انحراف چشم شیراز

استرابیسم امکان دارد که از بدو تولد وجود داشته باشد و یا در سالهای رشد کودک نمود پیدا کند. در بیشتر موارد علت این بیماری ناشناخته است و همچین در خانواده ای که این بیماری وجود دارد امکان دارد به شکل موروثی منتقل شود. اکثرا تشخیص این بیماری بین سنین 1 تا 4 سالگی است و ابتلا پس از سن 6 سالگی بسیار نادر است اما این نکته حایز اهمیت است که کودک در هر سنی که باشد، اگر علایمی مبنی بر استرابیسم مشاهده نمودید به پزشک متخصص مراجعه نمایید.

تشخیص انحراف چشم

لازم است هر کودکی در طی دوره شیرخواری یا سنین قبل از مدرسه توسط پزشک خانواده، متخصص اطفال یا چشم پزشک معاینه و مشکلات احتمالی او تشخیص داده شود. این موضوع بویژه در مواردیکه عضو دیگری از خانواده مبتلا به استرابیسم یا آمبلیوپی است اهمیت بیشتری پیدا می کند. در شیرخواران اغلب درک اختلاف بین انحراف ظاهری دو چشم از استرابیسم واقعی مشکل است. در کودکان کم سن و سال بینی پهن و عریض و چین پوستی قسمت داخلی پلک سبب می شود که در نگاه به چپ و راست چشم ها مخفی شده و بدین ترتیب منحرف بنظر برسند. این ظاهر استرابیسمی بتدریج و با رشد کودک بهبود می یابد و حال آنکه استرابیسم واقعی ارتباطی با رشد کودک ندارد و در این میان چشم پزشک بخوبی قادر به تمایز بین استرابیسم واقعی و کاذب است.

درمان انحراف چشم

اهداف درمان استرابیسم، حفظ دید، مستقیم کردن چشم ها و بازگرداندن دید دو چشمی است. بسته به علت استرابیسم، درمان ممکن است بصورت تجویز عینک، برداشتن کاتاراکت یا اصلاح سایر علل زمینه ای ایجاد انحراف و یا تغییر دادن موقعیت عضلات نامتعادل چشم باشد. بعد از انجام یک معاینه کامل چشمی شامل مطالعه دقیق قسمت های داخلی، چشم پزشک درمان مناسب اپتیکی، طبی یا جراحی را انتخاب خواهد نمود. اغلب بستن چشم بهتر جهت تقویت بینایی چشم آمبلیوپیک نیز ضروری خواهد بود.

متخصص انحراف چشم کودکان شیراز

ردیف نام پزشک نشانی پزشکان بهترین جراح چشم کودکان در شیراز شماره تماس
1 دکتر محمد رضا طالب نژاد شیراز، خیابان کریم خان زند، خیابان سید جمال الدین اسد آبادی (پوستچی)، درمانگاه پوستچی 07132330073
2 دکتر محمدرضا خلیلی شیراز، خیابان کریم خان زند، خیابان سید جمال الدین اسد آبادی (پوستچی)، درمانگاه پوستچی 07132350935
3 دکتر فاطمه شریفی شیراز، خیابان زند، بعد از بیمارستان شهید فقیهی، جنب بانک کارآفرین
، روبروی بیست متری سینما سعدی، مجتمع پزشکی آریا
07132334210
4 دکتر مجید فروردین جهرمی شیراز، خیابان ملاصدرا، حدفاصل ملاصدرا و فلسطین، کلینیک فروردین 07132318874

دکتر متخصص انحراف چشم شیراز

دکتر فاطمه شریفی

متخصص چشم پزشکی

فوق تخصص انحراف و چشم پزشکی کودکان

درباره‌ی پزشک‌:

انحراف چشم، چشم پزشکی اطفال، پلاستیک پلک

آدرس:شیراز ، خیابان زند ، بعد از بیمارستان شهید فقیهی ، جنب بانک کارآفرین ، روبروی بیست متری سینما سعدی ، مجتمع پزشکی آریا

تلفن:۰۷۱-۳۲۳۳۴۲۱۰

تخصص و فوق تخصص‌ها‌

مطالب زیر را از دست ندهید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *