بینایی, پزشکی

متخصص تنبلی چشم شیراز

متخصص تنبلی چشم شیراز

متخصص تنبلی چشم شیراز

سلام خدمت کاربران عزيز به سايت شیرازبین خيلي خوش آمديد در اين مطلب ميخواهيم درباره ي متخصص تنبلی چشم شیراز اطلاعاتي در اختيار شما قرار دهيم ما را تا انتهاي مطالب همراهي بفرماييد.

تنبلی چشم چیست

متخصص تنبلی چشم شیراز

متخصص تنبلی چشم شیراز

تنبلی چشم یا آمبلیوپی (به انگلیسی: Amblyopia) که در حدود ۳٪ از افراد دیده می‌شود زمانی رخ می‌دهد که چشم در دوره کودکی دید طبیعی نداشته باشد. این اختلال که معمولاً در یک چشم دیده می‌شود به دلیل اختلال دید چشم تنبل بر اثر عوامل مختلف نظیر عیوب انکساری (دوربینی، نزدیک بینی، یا آستیگماتیسم)، انحراف چشم (لوچی یا استرابیسم)، یا عدم شفافیت مسیر بینایی (ناشی از عواملی نظیر آب مروارید، کدورت قرنیه، یا افتادگی پلک) رخ می‌دهد. عدم وضوح تصویر در چشم بیمار و بهتر بودن تصویر ایجاد شده در چشم سالم سبب می‌شود تا مغز بین دو چشم، چشم سالم را برای دیدن انتخاب کند و در واقع مسیر ارسال تصویر از چشم بیمار به مغز را مسدود یا اصطلاحاً دید چشم بیمار را «خاموش» کند. نتیجتاً از چشم معیوب استفاده نشده و سبب تنبلی آن می‌شود.

علائم تنبلی چشم

تنبلی چشم معمولاً در سنین زیر ۶ سال ایجاد شده و اغلب توسط والدین کشف می‌شود. در سنینی که کودک قادر به بیان مشکلات خود می‌باشد ممکن است از ضعف بینایی، خستگی چشم یا سردرد شکایت داشته باشد. اما در اغلب موارد کودک شکایتی ندارد. ممکن است علایم بیماری‌های مسبب تنبلی چشم نظیر انحراف چشم و آب مروارید منجر به تشخیص شوند؛ ولی زمانی که تنبلی چشم ناشی از عیوب انکساری باشد تشخیص آن مشکل است زیرا کودکان به راحتی توسط چشم دیگر می‌بینند و کمبود دید در چشم بیمار را جبران می‌کنند.

نشانه های تنبلی چشم

درست است که گفته شد تنبلی چشم به صورت ظاهری قابل تشخیص نیست اما در طولانی مدت عوارض را در چشم ها پدید می آورد. از عوارض تنبلی چشم می توان به موارد زیر اشاره کرد :
1. منحرف شدن چشم ها به طرفین به صورت شدید
2. از بین رفتن هماهنگی چشم ها با هم
3. قدرت تشخیص عمق را تضعیف می کند
و در آخر باید گفت که این عوارض و نشانه ها در یک چشم ظاهر می شود اما قدرت بینایی هر دو چشم را کاهش می دهد و در آن اختلال ایجاد می کند.

زمان مراجعه به پزشک چه زمانی است؟

بهترین زمان برای مراجعه به پزشک برای درمان بیماری چشم کودکان از زمان تولد تا شش سالگی می باشد و همچنین افرادی که سابقه ی این گونه بیماری هایی دارند باید برای فرزندان خود به پزشک مراجعه کنند.

متخصص تنبلی چشم شیراز

متخصص تنبلی چشم شیراز

زمانی که به پزشک مراجعه می کنید پزشک معالج علاوه بر معاینات و توضیح مختصری در مورد هزینه عمل تنبلی چشم و بسته به ضعف چشمان فرزندتان پزشک یک دوره ی خاصی برای او مشخص می کند که در اکثر موارد با این اقدامات این بیماری درمان شده است.

متخصص تنبلی چشم در شیراز

ردیف نام مرکز آدرس مراکز درمان تنبلی چشم شماره تلفن
1
گالری عینک برند چشم شهر
(بینایی سنجی سروش)
معالی آباد، حد فاصل پزشکان و دوستان، ساختمان اوتانا 1، واحد 105 07136341939
اطلاعات بیشتر
2
دکتر محمد زمانی
جراح و متخصص چشم
شیراز، خیابان معدل، حدفاصل باغشاه و ملاصدرا، طبقه فوقانی داروخانه دکتر اعتمادی،
ساختمان شیراز طب، طبقه 4، واحد 13
07132369419
07132369420
09019925106
اطلاعات بیشتر
5
دکتر علی صادقی سروستانی
جراحی و متخصص چشم
شیراز، بلوار زند، نرسیده به هتل پارس، جنب دفتر هواپیمایی آسمان،
ساختمان ولیعصر، طبقه 5
07132349092 
09177058468
اطلاعات بیشتر

 

مطالب زیر را از دست ندهید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *