دکتر

متخصص حساسیت شیراز

متخصص حساسیت شیراز

متخصص حساسیت شیراز

در این مقاله از سایت شیرازیاب ابتدا خواهیم گفت علت آلرژی یا حساسیت چیست و چه انواعی دارد .سپس به معرفی متخصص حساسیت شیراز خواهیم پرداخت.با ما همراه شوید.

علائم آلرژی به چه شکل ظاهر می‌شوند؟

احتمالاً در اطرافتان کسانی را می‌شناسید که با تغییر فصل یا قرار گرفتن در معرض مواد خاص دچار آبریزش بینی، عطسه یا سرفه می‌شوند و چشمانشان اشک‌آلود به‌نظر می‌رسد. شاید هم خودتان چنین وضعیتی را تجربه کرده باشید. چنین واکنش‌هایی را به اسم آلرژی یا حساسیت می‌شناسیم.
آلرژی بیماری رایجی است که در هر فردی با شدت متفاوت بروز می‌کند. معمولاً بیشتر آلرژی‌ها درمان قطعی ندارند، اما راهکار‌هایی وجود دارند که شدت این بیماری را کاهش می‌دهند.

علت آلرژی چیست؟

بدن ما همیشه در مقابل عواملی مثل ویروس‌ها و باکتری‌ها از خود دفاع می‌کند، اما گاهی به اشتباه مواد بی‌ضرری مانند گرده‌ گیاهان را به‌عنوان عامل آسیب‌زننده می‌شناسد و در مقابل‌شان واکنش دفاعی نشان می‌دهد.
در چنین شرایطی، سیستم ایمنی بدن ماده‌ای علیه عامل آلرژی‌زا تولید می‌کند که پادتن نامیده می‌شود. این فرایند باعث می‌شود فرد علائم آزاردهنده‌ای را تجربه کند. علائمی که آن را نشانه‌های آلرژی می‌نامیم.

انواع آلرژی به چه صورت است؟

موادی که باعث تحریک سیستم ایمنی بدن می‌شوند و واکنش آلرژیک ایجاد می‌کنند آلرژن نام دارند. این مواد معمولاً بی‌ضرر هستند و سیستم ایمنی بدن اقدامی علیه آنها انجام نمی‌دهد، اما اگر سیستم ایمنی به‌ اشتباه بیفتد و پادتن تولید کند، باعث ایجاد آلرژی در فرد می‌شود.

آلرژی بر اساس نوع آلرژن طبقه‌بندی می‌شود. از انواع آلرژی یا حساسیت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آلرژی به مواد غذایی
  • آلرژی به حشرات یا نیش حشرات
  • آلرژی تنفسی مانند آلرژی یا حساسیت به ذرات موجود در هوا مثل گرده‌ی گل‌ها یا کُرک و شوره بدن حیوانات
  • آلرژی به داروها مثل داروهای دارای پنی‌سیلین‌
  • آلرژی به مواد شیمیایی


https://citybin.ir/shiz/wp-content/uploads/2020/03/1.gifاگر دوست دارید شما یا کسب و کارتان، مثل: متخصص حساسیت شیراز در گوگل و اینترنت دیده شود.

اینجا کلیک کنید.گل



متخصص آلرژی شیراز

بهترین متخصص حساسیت شیراز

 

 

در شیرازیاب بهنر دیده شوید بیشتر بخوانید:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *