پزشکی

متخصص داخلی شیراز معالی اباد

متخصص داخلی شیراز معالی اباد

متخصص داخلی شیراز معالی اباد

سلام خدمت کاربران عزيز به سايت شیرازبین خيلي خوش آمديد در اين مطلب ميخواهيم درباره ي متخصص داخلی شیراز معالی اباد اطلاعاتي جمع آوري کرده ايم که در اختيار شما قرار دهيم ما را تا انتهاي مطالب همراهي بفرماييد.

متخصص داخلی کیست؟

برای تشخیص و درمان بیماری های داخلی باید به متخصص داخلی مراجعه نمود اما همان گونه که می دانید معاینه هر سیستم درونی بدن نیاز به تخصص خاص خود را دارد لذا اکنون این سوال مطرح می شود که تخصص داخلی دقیقا چه مواردی را شامل می شود. به طور کلی پزشک داخلی به کسی گفته می شود که وظیفه تشخیص و درمان پزشکی به غیر از جراحی را در بزرگسالان برعهده دارد.

چه در مواردی که شما به بیماری های عمومی مبتلا شده اید و چه زمانی که بیماری شما پیچیده است، باید معاینات اولیه را تحت نظر یک دکتر داخلی انجام دهید.

متخصص داخلی شیراز معالی اباد

متخصص داخلی شیراز معالی اباد

بنابراین این گونه می توان بیان نمود که یک متخصص داخلی، پزشکی است که مراقبت های اولیه بیمار را بر عهده داشته و از طرفی به عنوان مشاوری برای متخصصین دیگر عمل می کند.

به این معنا که اگر دکتر داخلی در حین معاینات خود متوجه نوع خاصی از بیماری گردد که درمان آن نیاز به تخصص دارد، اطلاعات و آزمایش های اولیه را در اختیار پزشک متخصص قرار داده و او را در امر درمان راهنمایی می کند.

تفاوت بین متخصص داخلی و پزشک عمومی:

برخی از افراد گمان می کنند متخصص داخلی همان پزشک عمومی است و شرح وظایف این دو، یکی است. در این قسمت از مقاله ما وجه تمایز پزشک عمومی و پزشک داخلی را برای شما بیان خواهیم کرد:

  • پزشک عمومی تنها دوره مربوط به پزشکی عمومی را طی می کند اما متخصص داخلی باید بعد از اتمام دوره پزشکی عمومی، یک دوره تخصص ۶-۳ ساله را سپری کند تا بهتر بتواند وضعیت بیماران بزرگسال را بررسی نماید. حتی ممکن است یک دکتر داخلی تخصص خود را بیشتر ادامه داده و در یک رشته خاص، دوره های فوق تخصص را نیز سپری کند.
  • متخصص داخلی در بیمارستان ها و درمانگاه ها فعالیت می کنند که می توانند طیف وسیعی از بیماری های داخلی را تشخیص و تحت درمان خود قرار دهند. البته یک متخصص داخلی نباید جراحی انجام دهد.
  • دکتر داخلی می تواند در نقش مشاور، در کنار یک فوق تخصص قرار گرفته و درمان بیماری را تسهیل کند در حالی که پزشک عمومی این قابلیت را ندارد.

نکات مهم در مراجعه به متخصص داخلی:

اگر شما از جمله بیمارانی هستید که قرار است به یک دکتر داخلی مراجعه کنید، قبل از اقدام توصیه می کنیم که موارد و نکات زیر را به خاطر داشته باشید:

  • اگر اولین بار است که به یک پزشک داخلی مراجعه می کنید باید پرونده پزشکی قبلی خود را به همراه داشته باشید. چرا که شاید متخصص داخلی بخواهد تست ها و آزمایش هایی را بر روی شما انجام دهد حال این که همین آزمایش ها قبلا توسط پزشک قبلی انجام شده است و شما با ارائه آن ها می توانید از انجام آزمایش معاف شوید. از طرفی به همراه داشتن پرونده پزشکی کمک می کند تا دکتر داخلی بداند درمان چگونه آغاز شده و الان در چه مرحله ای است.
  • در اولین ملاقات باید داروهای مصرفی را نیز با خود به همراه داشته باشید تا دکتر متخصص از تجویز داروهای تکراری خودداری کند. همچنین اگر مصرف یک دارو منجر به عوارض منفی برای شما شده است باید به پزشک اطلاع دهید.
  • توصیه ما به شما این است که اگر دوره درمانی را نزد یک متخصص داخلی آغاز نمودید، سعی کنید که این دوره را تا پایان ادامه دهید مگر این که بعد از چند جلسه متوجه شوید که این برنامه درمانی نه تنها موثر نبوده بلکه تاثیرات منفی را با خود به همراه داشته است.
  • بیمار باید در مراجعه به متخصص داخلی جدید و یا قبلی، وضعیت روحی و جسمی خود را در روزهای گذشته درمان بیان کند. لازم است دکتر بداند که این روش درمانی و داروها چه عوارضی را برای بیمار به همراه داشته اند.

لیست پزشکان متخصص داخلی معالی آباد شیراز

ردیف نام پزشک نشانی بهترین متخصص داخلی محله معالی آباد شیراز شماره تماس
2
دکتر فیروزه زارعی شیراز،خیابان معالی آباد، بین خلبانان و دوستان، ساختمان پزشکی اهورا، طبقه اول، واحد 16 07136340653
09334071743
3 دکتر احمد نکیسایی شیراز، خیابان معالی آباد، روبروی دوستان، ساختمان قصر یک،
جنب داروخانه دکتر معتمدی، طبقه اول
07136341823
4 دکتر علی کوشکی شیراز، معالی آباد، ساختمان رازی، طبقه 2 07136232378

 

بیشتر بخوانید:

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *