دکتر

متخصص سیاتیک شیراز

متخصص سیاتیک شیراز

متخصص سیاتیک شیراز

در این مقاله از سایت شیرازیاب ابتدا به اختصار در رابطه با عصب و رگ سیاتیک صحبت خواهیم کرد.سپس به معرفی متخصص سیاتیک شیراز خواهیم پرداخت.با ما همراه شوید.

سیاتیک چیست و درمانش چیست

عصب سیاتیک  از جمله بزرگترین و طولانی ترین عصب ها در بین اعصاب  بدن می باشد  که در عین حال درگیری ان  می تواند برای بیماربسیار درد سرساز هم باشد. درد سیاتک به دلیل محدودیت حرکتی یکی از شایع ترین علل ناتوانی و درد در دنیا می باشد.

 عصب سیاتیک که  از ناحیه تحتانی ستون مهره ها و از مجاورت دیسک های پایینی کمر منشا گرفته و به سمت استخوان لگن و با سن امتداد می یابد و سپس از پشت ران وارد ساق پا می شود.

عصب سیاتیک  وقتی درگیر می شود ممکن است هر نقطه ای از عصب درد را نشان دهد در شرایطی که بقیه قسمت ها فاقد درد باشد. با توجه به اینکه رگ سیاتیک در پشت ساق پا به دو شاخه تقسیم می شود، یکی از پشت ساق پا به کف پا می رود ودیگری از کناره خارجی ساق و روی مچ پا می گذرد ، بنابراین ممکن است فردی دارای درد تنها در قسمت خارجی ساق پا و بدون کمردرد باشد اما علت ، درد سیاتیکی است.

درد سیاتیک چیست  و رگ سیاتیک کجاست

بیماری سیاتیک به صورت کلاسیک به دردی گفته می شود که در قسمت تحتانی کمر ی یا باسن ایجاد می شود و در پا انتشار می یابد و با سوزن سوزن شدن پا و ضعف پا همراه است. علائم سیاتیک ممکن است دارای طیفی از علایم از کمردرد تا ناله پاها باشد.

درد سیاتیک ممکن است به علت فشار دیسک کمر روی این عصب ایجاد شود و یا ناشی از تحریک مهره های جابجا شده در کمر باشد یا حتی اسپاسم یک عضله در لگن به نام پریفورمیس می تواند موجب تحریک عصب سیاتیک  شود.

باید بدانیم سیاتیک و دیسک کمر به نوعی تعاریف مختلف یک واژه می باشند. ما امروزه در کیلنیک های پیشگام با بیمارانی برخورد می کنیم که مثلا با درد زانو مراجعه می کنند و قصد تعویض مفصل را دارند درحالیکه علت اصلی مشکل آنها یک درد نامعمول سیاتیک می باشد و وقتی بیمار درمان دقیق و پیشرفته سیاتیک را دریافت می کند کلا تعویض مفصل را فراموش می کند. و با درمان غیرجراحی سیاتیک دردش فراموش می شود.

این درد در مردان بیشتر شیوع دارد گرچه در زنان و خصوصا بعد از بارداری هم کم دیده نمی شود. این درد معمولا در افراد با سن و سال بین  30 تا 50 سال شایع تر است اما امروزه و با شیوع زندگی پشت میز نشینی و بر عکس گاهی حرکات غلط در باشگاه های ورزشی این بیماری را در هر سنی حتی نوجوانان می بینیم.بسیاری از بیماران سیاتیک صرفا به عنوان یک درد انتشاری از لگن به پشت ران و ساق پا می دانند در حالیکه ممکن است درد به صورت کلاسیک نباشد و مثلا بینار گاهی فقط در یک قسمت از مسیر عصب سیاتیک یا حتی فقط انگشت پا درد را احساس کند.



https://citybin.ir/shiz/wp-content/uploads/2020/03/1.gifاگر دوست دارید شما یا کسب و کارتان، مثل: متخصص سیاتیک شیراز در گوگل و اینترنت دیده شود.

اینجا کلیک کنید.گل



متخصص سیاتیک در شیراز

دکتر منصور محمدی 

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در شیراز

شیراز

معالی آباد کوچه 31 ساختمان اوتانا 2

خیابان بنی هاشمی – بین کوچه 13 و 15 – روبروی داروخانه دکتر دهدشتی

 

 

متخصص عصب سیاتیک در شیراز

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در شیراز

شیرازخیابان زند، جنب بانک سپه، ساختمان پزشکان پارسیان، طبقه 4

 

دکتر فریده رفیعی

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در شیراز

شیرازبلوار معالی آباد، بین خیابان دوستان و خیابان خلبانان، نبش کوچه 23، مجتمع پزشکی تجاری اهورا، طبقه 6

 

بهترین متخصص سیاتیک در شیراز

دکتر نغمه جنگانی

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در شیراز

شیرازخیابان فلسطین، باغشاه سابق، مقابل مسجد امام حسین، پلاک 112، طبقه چهارم

 

 

دکتر علیرضا بخشنده

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در شیراز

شیرازمیدان دانشجو، ساختمان ارم، طبقه اول

 

 

در شیرازیاب بیشتر بخوانید:

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *