بهداشت و سلامت

مرکز لیزر در اصفهان

لیزر2

مرکز لیزر در اصفهان

سلام ودرود به همه شماو ممنون ازاینکه با شیرازیاب همراه هستید..دراین پست قصدداریم  مرکز لیزر در اصفهان    را به شمامعرفی کنیم و اطلاعاتی ازقبیل ادرس و مکان وشماره.. انها در اختیار شما قرار دهیم..باما همراه باشید..

مرکز لیزر در اصفهان

کلینیک لیزر پوست و مو
دکتر قانعی
اصفهان، چهارباغ بالا، روبروی شرکت زمزم، مجتمع کاویان،
طبقه دوم، واحد 211اصفهان، چهارباغ بالا، روبروی شرکت زمزم، مجتمع کاویان،
طبقه دوم، واحد 211
031-36284115
کلینیک تخصصی پوست،
مو و لیزر
اصفهان، هشت بهشت غربی، مجتمع یاس 031-32661667
کلینیک تخصصی پوست،
مو و لیزر باران
اصفهان، شیخ صدوق شمالی، ابتدای خیابان شیخ مفید 031-36637466
انستیتو موژان اصفهان، خیابان عسگریه، روبروی بیمارستان، طبقه سوم،
مجتمع شاد پسران
031-32261417
مرکز لیزر الکساندرایت اصفهان، خیابان شریعتی غربی 09135590741
کلینیک اسپادانا
اصفهان، خیابان حکیم نظامی، خیابان محتشم کاشانی، بن بست گلشن
031-36256981
مرکز زيبايی دنيز اصفهان، خیابان شریعتی غربی، مجتمع نوین 09135962570
مجموعه زیبایی پارمیس اصفهان، دروازه شیراز، ابتدای خیابان دانشگاه، جنب کوچه 11،
مجتمع پردیس 1
بدون شماره
مرکز زیبایی و لاغری یکتا اصفهان، خیابان شمس آبادی، چهارراه قصر،
مجتمع قصر نور، طبقه 3
بدون شماره
مرکز لیزر کوئین اصفهان، خیابان دانشگاه، بلوار دانشگاه، سه راه سیمین،
جنب بانک آینده، مجتمع آرش، طبقه چهارم، واحد 405
09211325161
مجتمع پردیس اصفهان، خیابان توحید میانی، مجتمع پردیس، طبقه اول، واحد 2 031-36287032
دکتر مهسا سعیدیان اصفهان، دروازه شیراز، چهار باغ بالا، کوچه مسجد الرضا،
ساختمان آرین، طبقه 3، واحد 5
031-36610582
دکتر مریم ملکی اصفهان، خیابان چهارباغ بالا، جنب مجتمع پارک،
طبقه فوقانی بانک سپه
031-36662224
کلینیک تخصصی پوست،
مو و زیبایی
اصفهان، خیابان بزرگمهر، خیابان هشت بهشت شرقی،
نرسیده به چهارراه لاهور، ساختمان صدر، طبقه سوم
031-32659690
کلینیک لیزر دکتر سعیدی اصفهان، خیابان آمادگاه، جنب داروخانه سپاهان، کوچه سپاهان،
مجتمع سپاهان 3، طبقه 2
031-32240464
دکتر الهام صولت اصفهان، خیابان توحید میانی، روبروی پارکینگ عمومی،
طبقه فوقانی پاسارگاد، مجتمع نگار1، طبقه سوم، واحد 10
031-36250663
دکتر ندا ادیبی اصفهان، چهار راه توحید، خیابان توحید میانی،
طبقه فوقانی بانک ملت
031-36264272 
دکتر ستاری اصفهان، چهار باغ بالا، روبروی شرکت زمزم، جنب تشک رویا 09396013344
دکتر گیتا فقیهی اصفهان، خیابان آمادگاه، ساختمان آژند، بلوک A، طبقه سوم،
کلینیک صدف
031-32240827
خانه لیزر، پوست،
زیبایی و لاغری ونوس
اصفهان، خیابان شیخ صدوق جنوبی، نبش کوچه استقلال،
طبقه فوقانی موسسه ثامن
031-36699833

لیزر

لیزرزر

مرکز لیزر در اصفهان



https://citybin.ir/shiz/wp-content/uploads/2020/03/1.gifاگر دوست دارید شما یا کسب و کارتان، مثل: مرکز لیزر در اصفهان در گوگل و اینترنت دیده شود.

اینجا کلیک کنید.گل



لیزر

لیزر دستگاهی است که با تقویت نوری، نور ساطع می کند و این کار از طریق فرایند گسیل خود القایی تشعشعات الکترومغناطیسی انجام می شود.

واژه لیزر (به انگلیسی: Laser) به معنی «تقویت نور به روش گسیل القایی تابش» می باشد.

لیزر ابزاری است که نور را به صورت پرتوهای موازی بسیار باریکی که طول موج مشخصی دارند ساطع می‌کنند. این دستگاه از ماده‌ای جمع‌کننده یا فعال‌کننده نور تشکیل شده که درون محفظه تشدید نور قرار دارد. این ماده پرتو نور را که به وسیله یک منبع انرژی بیرونی (از نوع الکتریسیته یا نور) به وجود آمده، تقویت می‌کند.

نخستین بار طرح اولیه لیزر (میزر) را انیشتین داد.[نیازمند منبع] کار لیزر به این‌گونه است که با تابش یک فوتون به یک ذره (اتم یا مولکول یا یون) برانگیخته، یک فوتون دیگر نیز آزاد می‌شود که این دو فوتون با هم، هم فرکانس هستند. با ادامه این روند شمار فوتون‌ها افزایش می‌یابد که می‌توانند باریکه‌ای از فوتون‌ها را به وجود بیاورند.

ادامه..

لیزر از نظر ماهیت هیچ تفاوتی با نور عادی ندارد و خواص فیزیکی لیزر، آن را از نورهای ایجاد شده از دیگر منابع متمایز می‌سازد. از نخستین روزهای تکنولوژی لیزر، به خواص ویژه آن پی برده شد که خود این خواص بستری عظیم برای کاربردهای وسیع این پدیده در علوم گوناگون به ویژه صنعت و پزشکی ایجاد کرده‌است. پیشرفت دانش بدون تکنولوژی لیزر امکان‌پذیر نیست.

شاید مهم‌ترین بخش فیزیک اتمی، بحث فیزیک لیزر باشد. با دادن انرژی به الکترون‌های یک اتم می‌توان آن‌ها را به مدارهای بالاتر برد. اما این خانه جدید برای الکترون‌ها جایگاه چندان پایداری نیست و الکترون‌ها ترجیح می‌دهند با پس دادن انرژی به مدار اصلی خود برگردند. این انرژی به صورت یک فوتون با فرکانس مشخص آزاد می‌شود. یعنی یک واحد انرژی. نور از همین فوتون‌ها ساخته می‌شود. پس اگر با تعداد زیادی از اتم‌ها هم‌زمان این کار را انجام دهیم، می‌توانیم پرتو نوری تک فرکانس ایجاد کنیم. علاوه بر اینکه با روش‌ها و دقت‌هایی می‌توان پرتوهای هم فاز تولید کرد. این پدیده اساس تولید پرتوهای لیزر است. ویژگی‌های منحصربفرد لیزر آن را از نورهای دیگر متمایز می‌سازد که در هیچ منبع نور دیگری یافت نمی‌شود. لیزر چهار ویژگی دارد:

  1. هم دوسی
  2. تک رنگی
  3. واگرایی کم
  4. موازی بودن پرتو

همچنین لیزرهایی که طول موج کوتاهی دارند مانند لیزر سبز می‌توانند طی چند روز تابش سرطان زا باشند. درسطح بالاتر می‌توان از شتابدهندهء‌های اتمی نیز برای تابش از ذرّات کوارک استفاده کرد

منبع ویکی پدیا..


لیزر چیست؟

با اینکه احتمالاً می‌دانید ماهیت لیزر و نور معمولی، یکسان و هر دو موجی الکترومغناطیسی (شامل بسته‌های انرژی به اسم فوتون) هستند؛ اما یک لیزر می‌تواند از نور معمولی یک لامپ بزرگ یا حتی نور حاصل از فلش عکاسی در شب قوی‌تر باشد. شاید مثال زیر برای درک شهودی از تفاوت لیزر و نور معمولی مناسب باشد.

 

فرض کنید که در وان حمام، دست خود را به صورت رفت و برگشت حرکت داده و یک موج تولید می‌کنید. احتمالاً بتوانید با افزایش سرعت و تکرار این کار موجی قدرتمند‌تر را تولید کنید. حال اگر می‌توانستید این کار را میلیون‌ها بار در اقیانوسی بزرگ انجام دهید چه اتفاقی می‌افتاد؟! می‌توان گفت که یک لیزر کاری مشابه فوق را با امواج نوری انجام می‌دهد. در واقع تقویت نور در یک لیزر، با نور ضعیفی آغاز و طی چندین بار حرکت رفت و برگشتی در محیطی موسوم به کاواک، بر انرژی آن افزوده و تقویت می‌شود.

ویژگی‌های پرتو لیزر

احتمالاً بار‌ها نشانگرهای لیزری (Pointer) را در دست گرفته‌اید. با نگاه دقیق‌تری به آن متوجه سه تفاوت اصلی آن با نور معمولی حاصل از یک لامپ می‌شوید:

  • نور معمولی حاصل از یک لامپ شامل همه رنگ‌ها (همه فرکانس‌های مرئی)، به اصطلاح نور سفید است. اما نور حاصل از لیزر، پهنای فرکانسی کمتری داشته و در شرایط ایده‌آل می‌تواند نوری «تک‌رنگ» (Monochromatic) تولید کند. برای مثال یک لیزر می‌تواند پرتویی با رنگ‌های مختلف، اغلب سبز و قرمز و یا حتی بی‌رنگ در فرکانس‌های مادون قرمز و فرابنفش و ایکس (X) تولید کند.
  • نور حاصل از یک لامپ در همه جهات پخش می‌شود؛ حتی با استفاده از لنز یا بازتاب‌دهنده‌‌ها در چراغ‌قوه‌ها نور آن مسیری مخروطی و در نهایت پخش (واگرا) می‌شود. در حالی که نور حاصل از یک لیزر، پرتویی باریک بوده که به دلیل واگرایی خیلی کم مسیر طولانی‌تری نسبت به نور عادی طی می‌کند. این مفهوم به «همدوسی» (Coherence) طولی معروف است.
  • گسیل القایی

    اتم ها و مولکول ها به طور طبیعی در زمان ها و جهات و فازهای تصادفی نور گسیل می کنند. همه ی نورهای تولید شده از منابع نوری عادی، نظیر لامپ ها، شمع ها لامپ های نئونی و حتی خورشید هم از این راه به وجود می آیند.

     

    اگر انرژی در اتم ها ذخیره شود و نوری با طول موج صحیح (مناسب ) از نزدیکی آن عبور کند، چیزی غیر از این رخ می دهد. اتم نوری گسیل می کند که کاملاً همزمان با آن نور عبوری است. این بدین معناست که نور عبوری تقویت شده است.

  • تفاوت لیزر با سایر نورها چیست؟

    نور یک موج الکترو مغناطیسی است. هر موج روشنایی و رنگ دارد و در زاویه ی معینی نوسان می کند که به آن قطبش می گویند. این امر در مورد لیزر هم صحت دارد. اما پرتوهای نور لیزر از هر منبع نوری دیگری موازی ترند. تمام قسمت های پرتو (تقریباً) در یک جهت خاص بوده و به این ترتیب پرتو خیلی کم منحرف یا خم می شود. با یک لیزر خوب می توان شیئ در فاصله یک کیلومتری را با نقطه ای به شعاع حدود 60 میلی متر روشن کرد.

    از آن جا که نور لیزر کاملاً موازی است می تواند در ضخامت های خیلی کم هم متمرکز شود و در محل تمرکز نور انرژی به قدری زیاد می شود که شما می توانید با آن اشیا را بریده یا حک کنید. از این خاصیت می توان برای روشن کردن و دیدن جزییات خیلی ریز هم استفاده کرد.

    از همین خاصیت در وسایل جراحی و CD player ها استفاده می شود. در ضمن می توان نور لیزر را تک رنگ کرد. یعنی کاری کرد که فقط یک طول موج داشته باشد. نور سفید متشکل از تمام نورهای طیف است اما نورهای رنگی مثل دیود نوری قرمز شامل طیف پیوسته ای از طول موج های قرمز است.

    از طرف دیگر گسیل های لیزری وقتی به انرژی تبدیل می شوند، معمولاً خیلی پر قدرت نیستند. یک نوع لیزر قوی که در لیزرهای نمایشی استفاده می شود، نورش بیشتر از یک چراغ برق خیابان نیست. تنها تفاوت آن ها با نور معمولی درمیزان موازی بودن پرتو های دو منبع است.


  • صفحاتی برای شما..

  • کلینیک زیبایی در اهواز
  • نمایندگی خالقی قم
  • لیست کامل نمایندگی های اسکیچرز در شهر شیراز | به همراه آدرس و تلفن
  • دکتر اعرابی دندانپزشک شیراز
  • سرپرستی قوامین سمنان

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *