آموزشی

مزایا و معایب تبلیغات کلیکی

مزایا و معایب تبلیغات کلیکی

مزایا و معایب تبلیغات کلیکی

درود خدمت دنبال کنندگان سایت شیرازیاب. در این بخش میخواهیم به دنبال “مزایا و معایب تبلیغات کلیکی” برویم و اطلاعاتی را بابت این موضوع به شما بدهیم. اگر انتقاد یا پیشنهادی در این باره دارید با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

تبلیغات کلیکی

امروزه بسیاری از کسب و کارها برای آنکه بتوانند مشتریان بیشتری را سمت خود جذب کنند روشهای مختلفی مانند تبلیغات در تلویزیون، تبلیغات محیطی، تبلیغات تراکت و تبلیغات در فضای اینترنت را انتخاب می کنند. در این میان یکی از پرکاربردترین روش ها برای تبلیغات در بستر اینترنت تبلیغاتی موسوم به تبلیغات کلیکی (Pay Per Click) است. بیایید ماهیت این نوع تبلیغات را بررسی کنیم.

معنای تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی (pay per click) به روشی در تبلیغات آنلاین گفته می شود که شما تبلیغ خود را توسط سرویس دهنده این نوع تبلیغات در سایت و یا اپلیکیشن قرار داده و به ازای کلیک و توجه کاربران به تبلیغ و محصول خود مبلغی را پرداخت می کنید. مشهور ترین سرویس دهنده این نوع تبلیغات در جهان همان سیستم گوگل ادوردز است که این روزها به شدت پر طرفدار شده است. در ادامه شما را با مزایا و معایب تبلیغات کلیکی آشنا خواهیم کرد.

خصوصیات تبلیغات کلیکی

pay-per-click

پنل جامع

در پنل های تبلیغات کلیکی بازدیدکنندگان و کلیک های انجام شده بر روی هر تبلیغ به صورت آنلاین قابل مشاهده است.
در این پنل اطلاعات جامعی از نحوه تبلیغ، مکانها و فضاهایی که تبلیغ به نمایش در آمده است، تعداد بازدیدها و میزان هزینه ای که شما برای آن پرداخت می کنید قابل مدیریت کردن است.

هدف گذاری

در چنین تبلیغاتی شما می توانید برای کمپین خود یک هدف گذاری از قبل داشته باشید تا در بهترین زمان تبلیغ خود را به مستعدترین مشتریها نمایش دهید. هدفگذاری ها در این روش می تواند زمانی، مکانی، موضوعی و رتبه ای باشد.

بودجه

بازدید از تبلیغات شما رایگان است و هیچ هزینه ای را به شما تحمیل نمی کند.
شما تنها زمانی پرداخت می کنید که روی تبلیغ شما کلیک شود. بعضی از کسب و کارها با بودجه های ۵۰۰ هزار تومانی و بعضی با بودجه‌های ۲۰۰ میلیون تومانی کمپین خود را شروع می کنند.

تکنولوژی

بر اساس آمارهای اخیر حداقل ۴۰٪ از ترافیک اینترنت مربوط به کاربران حقیقی نیست و در نتیجه نزدیک به  ۲۰٪ از بودجه های تبلیغاتی هدر می رود.
این بخش از ترافیک مربوط به بات ها و یا رقبایی است که می خواهند بودجه تبلیغاتی شما را در همان دقایق ابتدایی به اتمام برسانند.

اگر علاقه مند هستید که خودتان کمپین تبلیغاتی در گوگل ایجاد کنید به سایت گوگل مراجعه کنید و از آن لذت ببرید.

معایب تبلیغات کلیکی

عدم مدیریت تبلیغات کلیکی هزینه های سنگین برایتان خواهد داشت

موضوع دیگر افزایش رقابت بر سر پیشنهاد قیمت برای یک کلمه کلیدی است،
زمانی که هدف شما این می شود که در صدر لیست این رقابت قرار گیرید ممکن است به صورت ناخودآگاه هزینه هایی بیش از برنامه ریزی اولیه را تحمل کنید.
پس در این خصوص احتیاط لازم را داشته باشید.

قسمتی از ترافیک ناشی از تبلیغات کلیکی تقلبی و بی اثر خواهد بود

گاهی در رقابت های چنین تبلیغاتی ممکن است رقیب شما مدام روی تبلیغات شما کلیک کرده و خیلی سریع بودجه شما تمام شود.
به یاد داشته باشید، موتورهای جستجو و صاحبان وب‌سایت‌ها اصلا به این که کلیک‌ها برای شما سودی حاصل می‌کنند یا خیر، اهمیت نمی‌دهند.
بنابراین شما باید کلیک‌ها را تحلیل و بررسی کنید و مطمئن شوید که این کلیک ها در حال تبدیل شدن به خریدار از شما هستند.

یک برنامه صریح و واضح برای تبلیغات خود داشته باشید

نوع بیان و ارائه تبلیغات خود را هوشمندانه برنامه ریزی کنید.
بارها خودتان را جای مخاطب قرار دهید و ایرادات تبلیغاتتان را برطرف کنید.
مانند انتخاب کلمه کلیدی در مدیریت کمپین تبلیغات خود نیز محتاط  و دقیق باشید.
اگر پیام شما برای مخاطب به خوبی روشن نباشد کسی بر روی تبلیغ شما کلیک نخواهد کرد.
در این خصوص می توانید مقاله روش هایی برای انتخاب محتوای بازاریابی را بخوانید.

با حرفه ای ها کار کنید

راه‌اندازی یک کمپین تبلیغات کلیکی به نظر ساده می‌آید اما در عمل مدیریت چنین کمپین هایی می‌تواند خیلی پیچیده باشد. به عبارتی دقیق تر در طولانی مدت این مساله می‌تواند برای مدیران یک کسب و کار به چالشی عجیب تبدیل شود. همین جاست که اهمیت یک تیم حرفه‌ای و مدیریت قوی برای اجرای کمپین های تبلیغاتی مشخص می‌شود.

مزایای تبلیغات کلیکی چیست و چه تاثیری دارند؟

تبلیغات کلیکی چیست

تبلیغات کلیکی ساده است و می‌تواند به سرعت برای شما ترافیک تولید کند.

کمپین‌های تبلیغات کلیکی می‌توانند به سرعت در اولین فرصتی که تبلیغتان به نمایش گذاشته می‌شود برای شما ترافیک جذب کنند. این مساله مخصوصا زمانی که می‌خواهید نتایج را سریعا ببینید، بسیار خوشایند است. علاوه بر این، مفهوم قرار دادن یک تبلیغ و پرداخت هزینه به ازای کلیک‌هایی که دریافت می‌کند بسیار ملموس و قابل درک است. همین مساله تبلیغات کلیکی را خوشایندتر هم می‌کند.

نتایج حاصل از تبلیغات کلیکی به خوبی قابل اندازه‌گیری و ارزیابی هستند.

بر خلاف بهینه‌سازی موتورهای جستجو یا seo که ارزیابی آن ساده و ملموس نیست، یک کمپین تبلیغات کلیکی به سادگی نتایج را به شما نشان می‌دهد. بیشترِ شبکه‌هایی که تبلیغات کلیکی ارائه می‌دهند، معیارهایی را برای تبلیغ‌کنندگان در نظر می‌گیرند که بتوانند بسیار راحت روند کمپین خود را ارزیابی کنند.

 

تبلیغات کلیکی چیست

تبلیغات کلیکی کنترل را تماما در اختیار شما قرار می‌دهد.

در یک کمپین تبلیغات کلیکی کنترل همه چیز در دست شما است.
اینکه چه چیزی در تبلیغ شما نمایش داده شود، تبلیغ شما در کدام قسمت از صفحه نشان داده شود و چه بخشی از کاربران به دنبال تبلیغ شما باشند. شما حتی می‌توانید مشخص کنید که برای کدام کلمات کلیدی تبلیغ شما نشان داده شود. با استفاده از همین موارد شما می‌توانید تجربه‌ی کاربری را بهینه کنید، ترافیک‌های غیرضروری و نامرتبط را مسدود کنید و به بازار هدف خود، چه در سطح محلی چه در سطح جهانی، برسید.

تبلیغات کلیکی به سادگی قابل تنظیم هستند.

سایر تکنیک‌های بازاریابی موتورهای جستجو ممکن است هفته‌ها یا ماه‌ها طول بکشند تا به نتیجه‌ی دلخواه برسند.
و با رفتار بازر هدف تنظیم شوند.
در حالی که در کمپین تبلیغات کلیکی می‌توان به راحتی تجدید نظر کرد
تا آخرین روند و تحولات در این زمینه را برآورده سازد.

تبلیغات کلیکی چیست

تبلیغات کلیکی مقرون به صرفه هستند.

هزینه‌ی قرار دادن یک تبلیغ برای یک کلمه کلیدی خاص، می‌تواند بسیار کم حتی به اندازه 0.2 دلار به ازای هر کلیک در بیاید. تصور کنید اگر به ازای یک کلیک این مبلغ ناچیز را بپردازید و در مقابل آن مشتری به سمت خرید 100دلاری از شما هدایت شود.
شما به راحتی توانسته‌اید سود قابل ملاحظه‌ای کسب کنید.

معایب تبلیغات کلیکی چیست و چه تاثیری دارند؟

تبلیغات کلیکی چیست

اگر به درستی کمپین تبلیغات کلیکی خود را مدیریت نکنید، بسیار برای شما گران و هزینه‌بر خواهد شد.

درست است که گفتیم تبلیغات کلیکی بسیار مقرون به صرفه است و شما را در راستای اهدافتان خشنود می‌کند.
اما اگر در این مورد احتیاط و دقت کافی به خرج ندهید می‌تواند تمام بودجه‌ی شما را نابود کند.

 

تبلیغات کلیکی چیست

تبلیغات کلیکی می‌تواند ترافیک تقلبی و بدون ارزش برای شما تولید کند.

گاهی برخی افراد متقلب برای از بین بردن سریع بودجه‌ی رقیبشان برای یک تبلیغ، مدام روی آن تبلیغ کلیک کرده.
و خیلی سریع بودجه‌ی مقرر شده‌ی رقیب را نابود می‌کنند.
در نتیجه تبلیغ آن‌ها خیلی سریع از دید و نمایش خارج می‌شود.
اگرچه حجم کلیک‌ها در آمار و نمودارها بسیار عالی ارزیابی می‌شود، اما ضربه‌ی بزرگ و نابه‌جایی به بودجه‌ی تبلیغ‌کننده وارد می‌شود.

 

کمپین‌های تبلیغات کلیکی همواره موفق نیستند.

اجرا و اداره‌ی یک کمپین تبلیغات کلیکی همیشه هم منجر به افزایش نرخ تبدیل و افزایش در فروش شما نمی‌شود.
مساله فقط این نیست که تبلیغاتی را تنظیم و اجرا کنید و منتظر بنشینید تا برای شما ترافیک بیاورد و فقط سود بدهد.
یک کمپین تبلیغات کلیکی تنها در صورتی در رساندن شما به اهدافتان موفق خواهد بود که شما دقیقا بدانید چگونه آن را مدیریت کنید.

بهترین عملکرد در تبلیغات کلیکی چیست و چگونه به آن برسیم.

در اینجا چند راهکار سریع و مهم برای رساندن شما به اهدافتان را به شما می‌گوییم:

تمرکز کنید.

شما باید تصویر واضح و روشنی از اینکه چرا می‌خواهید تبلیغات کلیکی راه‌اندازی کنید داشته باشید.
اگر در ابتدا این تصویر را برای خود مشخص نکنید در آینده برای اداره و مدیریت کمپین خود به مشکل برمی‌خورید.
همانطور که اشاره شد تبلیغات کلیکی همانقدر که می‌توانند سودمند باشند، می‌توانند منجر به شکست هم شوند.

بودجه‌ی مناسبی را برای کمپین در نظر بگیرید.

باید بدانید که مایل هستید چقدر هزینه صرف کنید.
به طور ایده‌آل، هزینه‌ی هر کلیک باید کمتر از سودی که می‌سازد باشد.

کلمات کلیدی خاص را انتخاب کنید.

طولانی‌ترین عبارات کلیدی جستجو شده، به نظر بهترین گزینه‌ها برای برگزاری مزایده هستند.
اما باید این را هم در نظر بگیرید که این عبارات ممکن است برای بازار و بودجه‌ی معین شما به خوبی کار نکنند.
عبارات کلیدی طولانی هزینه‌ی بیشتری به ازای هر کلیک دارند. بنابراین در این مورد بهتر است که روی عبارات کلیدی متمرکزتری کار کنید.

تبلیغات خود را کاملا صریح و واضح بنویسید.

اگر می‌خواهید بازدیدکنندگان متقاعد شوند که تبلیغ و پیشنهاد شما را بررسی کنند، باید پیامتان را به خوبی به آن‌ها برسانید. کاربران باید بدانند منتظر دیدن چه چیزی هستند.
همانند انتخاب کلمه کلیدی، باید در نوشتن تبلیغ خود نیز حساس و محتاط باشید.
اگر پیامتان توسط بازدیدکنندگان به خوبی دریافت نشود، آن‌ها بر روی تبلیغ شما کلیک هم نخواهند کرد.

با افراد حرفه‌ای و مناسب کار کنید.

راه‌اندازی یک کمپین تبلیغات کلیکی به نظر ساده می‌آید. اما مدیریت آن می‌تواند خیلی پیچیده باشد.
در طولانی مدت این مساله می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد و همین جاست که اهمیت یک تیم حرفه‌ای و مدیریت قوی مشخص می‌شود.
برای این‌کار می‌توانید روی تیم متخصص ما حساب کنید.

همواره آماده‌ی تغییر تنظیمات و بازنگری در آن‌ها باشید.

شما باید دائما رفتار بازار، مشتریان، پیشنهادات بر روی کلمات کلیدی و … را بررسی و ارزیابی کنید.
باید بتوانید خیلی سریع خود را با تغییراتی که در تمامی موارد فوق حاصل می‌شود، تنظیم کنید.

پرداخت به ازای کلیک یا PPC

نام مدلی از تبلیغات اینترنتی است که در آن بازدیدکنندگان تبلیغات به وب‌سایت، اپلیکیشن موبایل یا رسانه‌ای دیگر هدایت می‌شوند
و تبلیغ دهنده بر اساس تعداد کلیک‌ها و مراجعه به رسانه خود، به نمایش دهنده هزینه تبلیغات را پرداخت می‌کند.
این روش در زمان خود نوآوری در صنعت تبلیغات اینترنتی محسوب می‌شد و به مرور جایگزین متدهای سنتی تبلیغات بنری (مدت‌دار) و پرداخت به ازای تعداد نمایش شد.
مدل‌های پیشرفته‌تر و پیچیده‌تری از پرداخت به ازای کلیک نیز هم‌اکنون در حال بهره‌برداری هستند که به عنوان مثال می‌توان به پرداخت به ازای منجر شدن به خرید اشاره کرد.

شرکت‌های گوگل، مایکروسافت و یاهو در پروژه‌های Google Adwords، Microsoft adCenter و Yahoo! Search Marketing از این مدل بهره می‌برند.[۱]

منبع: ویکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *