مرکزمشاوره

مشاور دستغیب شیراز

مشاور دستغیب شیراز

مشاور دستغیب شیراز

در این مقاله از سایت شیرازیاب ابتدا خواهیم گفت چرا باید به مشاور مراجعه کنیم سپس مشاور دستغیب شیراز را برای شما معرفی خواهیم کرد.

چرا باید به مشاور مراجعه کنیم

زمانی مراجعه به مشاور، کار سختی به نظر می آمد؛

چون فرهنگ مراجعه، به درستی ایجاد نشده بود و همه گمان می کردند به محض ورود به دفتر مشاوره، برچسب روانی بودن کمترین عنوانی است که دریافت می کنند؛

اما امروزه به کمک اطلاع رسانی درست و ارتقای فرهنگ زندگی، مراجعه به کارشناسان یک رفتار درست و منطقی شمرده می شود و بخش زیادی از مراجعان، کسانی هستند که به قصد پیش گیری از بروز مشکل یا ارتقای سطح موفقیت خود در زمینه های مختلف زندگی، به کارشناس روی می آورند.

مشاوره برای پیش گیری

همه ما می دانیم که پیش گیری، بهتر از درمان است و علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد؛ ولی تعداد کمی از ما به سوی برنامه های پیش گیرانه می رویم؛ مثلاً ممکن است نشانه هایی از افت تحصیلی در ما آشکار شده باشد و دچار مشکلاتی شویم که اجازه حرکت به سوی اهداف را به ما نمی دهند.

با این حال، عده ای آن قدر تعلل می ورزند که با دیدن کارنامه و مشروط شدن، تازه به فکر حل مسئله می افتند؛ در حالی که قانون پیش گیری به ما می گوید:

با بروز اولین نشانه ها، از پیشرفت آن جلوگیری کن و با گام هایی استوار و مطمئن، به سرزمین آینده قدم بگذار و حتی برای مبتلا نشدن به برخی از مشکلات، لازم است سطح اطلاعات خود را افزایش داده، بررسی روان شناختی مناسبی از خود داشته باشیم؛ تا زمینه دردسرهای بعدی به وجود نیاید.

مشاوره برای درمان

درمان، واژه ای است که وقتی درباره مشکلات روحی و عصبی به کار گفته می شود، خیلی همگون و جالب به نظر نمی رسد و مقاومت روانی ما را با ترس از برچسب روانی شدن، به همراه دارد.

به همین دلیل، اقدام به درمان به کمک یک متخصص، به تاخیر می افتد و عوارض ناشی از آن، خود را نمایان می کند.

بیمارهای شایع روان شناختی، مانند افسردگی، اضطراب، وسواس و مانند آن، دارای نشانه های روشنی هستند که وقتی شدت می یابند و زمانی طولانی هم فرد به آنها دچار باشد، مراجعه به درمان گر، ضرورت جدی تری می یابد.

فردی که در حال ابتلا به افسردگی است، منفی باف می شود؛ امیدش را از دست می دهد، تمایلی به ارتباط با منابع عاطفی خود را ندارد و در نظام تغذیه و خواب او اختلالاتی بروز می کند. چنین فردی، رغبت ها و تمایل به لذت بردن از زندگی را از دست می دهد؛ فعالیت های سودمندش، کاهش می یابند و به سمت پوچی حرکت می کند و به شدت احساس تنهایی و رها شدگی می کند.

اگر این علائم در یک نفر بروز کند، حتماً باید با مراجعه به مشاور دانشگاه، وضعیت خود را با بررسی های علمی، مشخص سازد. ممکن است سطح افسردگی اکنون در مرحله ای باشد که با چند روش ساده و تغییرات جزئی، قابل حل باشد؛ ولی اگر به آن بی توجهی شود، نیاز به دارودرمانی دارد.

از این رو، از ترس این که نکند دیگران مرا فردی بیمار تصور کنند، خود را از نعمت سلامت روحی محروم نکنید.

در جایی می خواندم که فردی از ترس حرف دیگران که او را عینکی صدا بزنند، از عینک استفاده نمی کرد؛ تا این که روزی به دلیل ضعف بینایی، چاله زیر پایش را ندید و پایش شکست و از آن به بعد، دوستانش او را چلاغ صدا می کردند.

حکایت ما در تمام وقت هایی که نیازمند درمانیم، ولی سرسختی نشان می دهیم، حکایت این فرد است که می توانست با تدبیری عاقلانه، از بروز یک مشکل جدی، جلوگیری نماید و از این کار، خودداری کرد.



https://citybin.ir/shiz/wp-content/uploads/2020/03/1.gifاگر دوست دارید شما یا کسب و کارتان، مثل: مشاور دستغیب شیراز در گوگل و اینترنت دیده شود.

اینجا کلیک کنید.گل



مشاور دکتر دستغیب

دکتر سیدعلی دستغیب، استادیار گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و متخصص اعصاب و روان هستند.

تا کنون با مراکز مختلفی در سمت روانپزشک همکاری کرده ، از جمله درمانگاه امام رضا (ع) . قابل ذکر می باشد که در کنار فعالیت های درمانی در زمینه های پژوهشی و آموزشی نیز فعالیت دارند و تا کنون کارگاه های آموزشی مختلفی را برای دانشجویان و متخصصان برگزار کرده اند.

در همایش های مختلفی شرکت داشته و مقاله ارائه کرده اند، همچنین در چند طرح تحقیقاتی مشارکت داشته و تعداد زیادی مقاله در مجلات و نشریات معتبر علمی_پژوهشی منتشر کرده اند.

آدرس
میدان نمازی – درمانگاه امام رضا (ع)

 

 

در شیرازیاب بیشتر بخوانید:

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *