دسته‌بندی نشده

مشاور روانشناسی در کرج

مشاور روانشناسی در کرج

مشاور روانشناسی در کرج

سلام امروز در شیرازیاب قصد داریم تا به معرفی مشاور روانشناسی در کرج بپردازیم. در ادامه میتوانید اسامی، آدرس و شماره تماس این مشاوران را بیابید. با تشکر.



https://citybin.ir/shiz/wp-content/uploads/2020/03/1.gifاگر دوست دارید شما یا کسب و کارتان، مثل: مشاوره روانشناسی در کرج در گوگل و اینترنت دیده شود.

اینجا کلیک کنید.گل



 

مشاور روانشناسی در کرج

مشاور روانشناسی در کرج

  1. دکتر زهرا دستمردی

آدرس : کرج – شمال چهارراه طالقانی – جنب کتاب فروشی بهمن – کوچه نسیم – ساختمان زرین – طبقه 4 – واحد 10 – مرکز مشاوره تبسم

2.دکتر محمد صادق مسچی

آدرس : کرج – چهارراه طالقانی – برج شاه کرم – طبقه 10 – مرکز مشاوره نیکا

  • شماره مشاوره تلفنی: 09153128402

3.دکتر اکبر محمدی

آدرس : کرج – بلوار ۷ تیر – چهارراه مصباح – بلوار امامزاده حسن – خیابان مصباح ( بازار مصباح) – طبقه بالای بانک کوثر – کلینیک معنا

  • شماره مشاوره تلفنی و آنلاین: 09123895367

مشاورهٔ روان شناختی

مشاوره، اقدامی حمایتی بر پایهٔ علوم روان‌شناسی در حمایت از فردی است که آسیب دیده یا در معرض آسیب قرار دارد. مشاوره، کمک مشورتی، فکری و اطلاعاتی همراه با آزادی دادن در گزینش راه حل و احترام، با استفاده از دانش روان‌شناسی به فردی است که در شرایط انتخاب راه حل و تصمیم‌گیری قرار دارد یا در سازگاری با محیط اطراف خود دچار مشکل است.

مشاوران با بهره‌گیری از مهارت‌های گوناگون روان‌شناختی، مانند روانکاوی، می‌کوشند به مراجع، در جهت تخلیهٔ هیجانی، غلبه بر هیجانات منفی، سازگاری و گزیدن راهکار برای مسائل، یاری رسانند.

مشاوران، با استفاده از مهارت‌های کلامی و روان‌شناختی خود، از راه سعی در تقویت عزت نفس، تفکر مثبت و احساس سلامتی روان، تقویت قدرت روحی و آگاهی‌بخشی، به حل مشکل مددجو توسط خود او و با توجه به تفاوت‌های فردی و شرایط وی، کمک می‌کنند.

مشاوره دارای ابعاد و انواع بسیار و گسترده‌ای است؛ به‌طور عمومی‌مشاوره تخصصی از رشته‌ها و مهارت‌های زیر مجموعهٔ روانشناسی است. برخی ابعاد مشاورهٔ روانی عبارتند از: مشاوره تحصیلی، مشاوره خانواده، مشاوره شغلی، مشاوره توانبخشی، مشاوره ژنتیک، مشاوره ازدواج و … که در این میان مشاوره ژنتیک از زیر مجموعه‌های علم روانشناسی نمی‌باشد.

در این مقاله، به مشاورهٔ روان‌شناختی پرداخته می‌شود. وظیفهٔ مشاور به عنوان شخصی که دارای مهارتهای علمی روان‌درمانی (البته به جز دارودرمانی) است، یاری رساندن و ارائهٔ راه حل مؤثر به مراجعه کننده دربارهٔ مشکلاتی است که مراجع در شغل، روابط، احساسات و دیگر امور خود مطرح می‌کند. رشتهٔ دانشگاهی مشاوره، در ایران، دارای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتراست.

تفاوت مشاور و روانشناس این است که روانشناس در حوزه درمان اختلالات و بیماری های روانی فعالیت می‌کند ولی مشاور به مشکلات ارتباطی، رفتاری، می پردازد به عبارت ساده تر روانشناس با بیماران روانی سروکار دارد و مشاور با افراد سالمی که نیاز به کمک دارند.

 

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *