هتل

هتل های کرمان

هتل مشهد

هتل های کرمان

سلام سلام..ممنون ازهمه دوستان سایت شیرازیاب..همراه ماباشیدتا اطلاعاتی ازجمله ادرس و شماره تماس  ساعات کاری و خدمات هتل های کرمان  را برایتان بازگو کنیم..ممنون از همراهی شما..

هتل های کرمان

اخوان نشانی: کرمان، خیابان شهید صدوقی، نبش چهارراه فیروزه تلفن: ۲۴۴۳۱۷۹ (۰۳۴۱)
ارگ جدید نشانی: بم، کیلومتر ۱۰ بم تلفن:۲- ۳۴۶۲۶۷۱ (۰۳۴۶)
الماس نشانی: رفسنجان، میدان علی ابن ابیطالب تلفن: ۵-۸۲۲۴۸۷۳ (۰۳۹۱)
امین نشانی: کرمان، خیابان شهید چمران تلفن:  ۲۲۲۹۴۶۴ (۰۳۴۱)
پارس نشانی: کرمان، بلوار جمهوری اسلامی، چهارراه فرهنگیان تلفن:۲۶- ۲۱۱۹۳۰۱ (۰۳۴۱)
پارسیان نشانی: بم، بلوار جانبازان، باغ دشت، خیابان ارگ جدید تلفن: ۷- ۲۲۱۰۰۹۵ (۰۳۴۴)
جام جم جیرفت تلفن: ۲۲۱۰۳۴۰ (۰۳۴۸)
دقیانوس نشانی: جیرفت، خیابان ابومسلم شمالی تلفن: ۲۲۱۴۳۵۹ (۰۳۴۸)
سروش نشانی: سیرجان،  بلوار سید جمال الدین اسدآبادی تلفن: ۷-۵۲۲۲۰۱۶ (۰۳۴۵)

صحرا

نشانی: کرمان، خیابان دکتر ناظر زاده کرمانی تلفن: ۲۲۲۳۱۹۸ (۰۳۴۱)
فدک نشانی: سیرجان، خیابان ابن سینا تلفن:  ۳۲۲۵۵۲۵ (۰۳۴۵)
کرمان نشانی: کرمان، بلوار قدس، روبروی پارک مطهری تلفن:  ۲۵۱۳۰۷۰ (۰۳۴۱)
کهکشان نشانی: سیرجان، بلوار سید جمال الدین اسدآبادی تلفن:  ۵-۵۲۲۰۴۷۲ (۰۳۴۵)
گواشیر نشانی: کرمان، بلوار امام خمینی نبش خیابان امام حسین تلفن: ۲۵۱۰۷۳۴ (۰۳۴۱)
مجتمع اقامتی ارم نشانی: کرمان، منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید تلفن: ۱- ۳۴۶۲۴۵۰  (۰۳۴۶)
ملائکه نشانی: بافت، میدان پمپ بنزین تلفن: ۳۲۲۵۴۸۰ (۰۳۹۲)
مهمانسرای بزرگ کرمان نشانی: کرمان، بلوار جمهوری اسلامی، چهارراه شفا تلفن: ۵- ۲۴۴۵۲۰۳ (۰۳۴۱)
مهمانسرای بم نشانی: بم، میدان ۱۷ شهریور تلفن: ۲۳۱۳۳۲۱ (۰۳۴۴)
مهمانسرای رفسنجان نشانی: رفسنجان، خیابان امام نرسیده به میدان قدس تلفن: ۸۲۲۳۰۵۰ (۰۳۹۱)

مهمانسرای ماهان

نشانی: بافت، خیابان امام خمینی تلفن: ۶۲۲۲۷۰۰ (۰۳۴۲)
ناز نشانی: کرمان، خیابان آیت ا… شهید صدوقی تلفن: ۲۴۵۰۴۹۸ (۰۳۴۱)
هزار نشانی: کرمان، خیابان پارک نشاط، کوچه شماره ۵ تلفن: ۲۲۶۰۰۴۰ (۰۳۴۱)
ابی عبداله الحسین (ع) نشانی: قصرشیرین، خسروی، بلوار راه کربلا

تلفن: ۴۲۷۳۲۷۹ (۰۸۳۵)
هتل جهانگردی كرمان، بلوار جمهوری اسلامی، نبش چهار راه شفا 034-32445204
مجتمع جهانگردی 2 کرمان، بلوار جمهوری، بعد از سه راه هوانیروز، جنب اداره میراث فرهنگی
کرمانیان کرمان، بلوار جمهوری، جمهوری 17، پلاک 37 034-32515065

هتل آپارتمان آسام

کرمان، خیابان شهید بهشتی، کوچه 5
034-32474840

هتل مشهد2

هتل مشهد2

هتل

هتل های کرمان

هُتِل یا مهمانخانهنوعی مکان مسکونی اجاره‌ای است که معمولاً برای مدت کوتاه به افراد اجاره داده می‌شود. هتل‌ها از امکانات اقامتی و گردشگری شهرها به حساب می‌آیند و بیشتر مورد استفادهٔ مسافران و گردشگران قرار می‌گیرند. هتل‌ها دارای تعداد زیادی اتاق هستند که گاه به چند صد اتاق می‌رسد. علاوه بر اتاق‌ها و سوئیت‌های اقامتی، هتل‌ها دارای امکانات جنبی گوناگونی هستند. رستوران، استخر شنا، کافی شاپ و سالن اجتماعات نمونه‌هایی از امکانات هتل‌ها هستند.

معمولاً مشتریان هتل در اتاق‌ها و سوئیت‌هایی که دارای تخت خواب ، توالت و حمام مجزا هستند ساکن می‌شوند. اتاقهای یک تخته و دوتخته مشتریان بیشتری دارند.

پیشینه در ایران

هتل های کرمان

آثار بدست آمده در تپه‌های باستانی و دیگر جاهای فلات ایران حاکی از آن است، که رفت‌وآمد از دیرباز میان اقوام پیش از تاریخ وجود داشته و بر اثر همین تعامل و رفت‌وآمدها، خصوصیات فرهنگها از یک تمدن به تمدن دیگر منتقل می‌شده در دوران حکومت عیلامیان د تأسیساتی برای استراحت و رفاه حال آنان وجود داشته که بعدها بر اثر حملات آشوریان از بین رفته. در بررسیهای دقیق و مستندی که از دوره مادها به عمل آمده بناها و تأسیسات عام‌المنفعه برای مسافران وجود نداشته. اما در زمان حکومت هخامنشیان و به‌قدرت رسیدن شاه کوروش بزرگ، از جمله اقدامات او، ساختن جاده‌هایی ارتباطی که باقی‌مانده از زمان مادها بود را گسترش داد، ساخت و ساز علی‌الخصوص تأسیسات عام‌المنفعه که بنوعی با مسافر در ارتباط بود همانند آب انبار، کاروانسرا، میل راهنما و…رایج گردید.

هرودت تاریخ‌نویس یونانی در این باره می‌گوید: داریوش کبیر برای رفاه حال مسافران که از این مسیرها عبور می‌کردند ایستگاه‌هایی که باید آن را هسته اولیه واحدهای اقامتی بحساب بیاوریم تأسیس کرد به‌طوری‌که در ۵ کیلومتر ۲ کاروانسرا ایجاد کرد در این کاروانسراها چاپارهای هخامنشی حضور داشتند تا نامه‌های دیوانی و دولتی را سریع به مقصد برساند.

از جمله اقدامات دولت سلوکیان نیز می‌توان به گسترش راه‌ها، جاده‌ها و تأسیس بناهایی همچون کاروانسرا اشاره کرد. امپراطوری اشکانیان نیز در کنار مسیر جاده ابریشم که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود منزل‌گاه‌ها و کاروانسراهایی بنا کردند.

در زمان ساسانیان نیز به ویژه در کنار مسیرهای تجاری تأسیسات عام‌المنفعه برای رفاه بیشتر مسافرها ایجاد گردید که کاروانسرای جنوب فیروزآباد فارس و کاروانسرای دروازه گچ اشاره کرد.

منبع ویکی پدیا..


متل ‏Motel‏:‏

هتل های کرمان

‏‏‏‏ متل تلفیقی است از دو واژه ‏Motor‏ و ‏Hotel‏ و اساساً ماهیت بین راهی داشته و معمولاً خارج از شهرها قراردارد . در تعریف ‏متل می توان گفت که هتلی است که در آن مسافران می توانند با خودروی شخصی وارد شده و حتی خودرو را مقابل درب اتاق ‏خود پارک نمایند . یکی از مشخصه های اصلی متل ها عدم وجود لابی در آنهاست چرا که میهمانان به مجرد وارد شدن به متل ‏بدون نیاز به پیاده شدن کلید اتاق خود را از رسپشن دریافت نموده و مستقیماً به سمت اتاق خود رانندگی می نمایند.‏‏‏‏ ‏‏ ‏ ‏

هتل پانسیون ‏Hotel Pension‏:‏‏‎

درشهرواقع شده و تعدادی اتاق ، سالن غذاخوری ـ به اندازه ای که بتواند غذای ساکنان اتاقها را تأمین نماید ـ کتابخانه و سالن ‏مطالعه و اتاق تلویزیون درآن پیش بینی وآماده شده است.اتاق های پانسیون معمولا یا هیچ امکاناتی ندارد یا کمترین و اولیه ترین ‏امکانات را دارا می باشد. معمولا در اتاق های پانسیون حمام اختصاصی وجود دارد. پانسیون معمولاً اتاق را به صورت ماهانه و ‏یا سالانه اجاره داده و مشتریان دیگری را از خارج هتل برای صرف غذا نمی پذیرد . بر همین اساس معمولاً سالن غذاخوری ‏پانسیون فقط به اندازه احتیاج اتاق ها در نظرگرفته می شود . درپانسیون ها مقرارت خاصی وجود دارد و مسافران می بایست در ‏ساعات معیّنی برای صرف صبحانه ، نهار و شام سرمیزحاضرشوند وتا ساعت مشخصی نیز درب ورودی پانسیون باز است.‏ ‏ ‏ ‏

هتل آپارتمان ‏Apartment Hotel‏:‏

هتل های کرمان

هتل مکانى است براى اقامت تا در آن از مسافر پذیرایى شود. حال اگر امکان پذیرایى در هتل کاهش یابد ، هتل آپارتمان شکل می ‏گیرد . در هتل آپارتمان ها وسایل آشپزى وجود دارد و نیازى به رستوران احساس نمى شود . اقامت در هتل آپارتمان بسیار شبیه ‏به اجاره آپارتمان است با این تفاوت که قرارداد اجاره ای وجود ندارد و مسافر هر وقت بخواهد می تواند با هتل تسویه حساب ‏نموده و آنجا را ترک نماید . بر خلاف هتل ها که دارای شرایط سختی هستند هتل آپارتمانها دارای انعطاف پذیری بالائی بوده و ‏انواع بسیار متفاوتی دارند . معمولاً شبیه هتل ها ساخته می شوندو دارای تعداد زیادی آپارتمان می باشند . دوره اقامت در آنها ‏بسیار متفاوت بوده و از چند روز تا چند ماه متغیر است .معمولاً قیمت آنها از هتل های هم ردیف پایین تر است مسافرینی که در ‏آن اقامت می گزینند آنرا به مثابه خانه خود انگاشته که موقتاً از محل اصلی زندگی آنها به دور است . بنابراین هرآنچه که در ‏خانه فراهم است ممکن است در هتل آپارتمان نیز فراهم باشد ‏ ‏

‏ریزورت هتل ‏Resort Hotel‏:‏

ریزورت هتل ها یا هتل های مخصوص استراحت ، دارای امکاناتی لوکس هستند که معمولا در کنار ساحل ، چشمه های آبگرم یا ‏جاذبه هایی نظیر پیست اسکی و طبیعت بکر واقع شده اند. تفاوت ریزورت ها و هتل ها در موقعیت آنها ، امکانات ، تفریحات و ‏خدماتیست که ارائه می شود. ریزورت ها معمولا فضای بزرگتری نسبت به هتل ها دارند و تفریحات متنوع تری را در اختیار ‏میهمانانشان قرار می دهند از جمله پارک آبی یا استخر های بزرگ روباز.‏

انواع هتلها بر حسب ستاره

هتل ها بر اساس کیفیتی که دارند درجه بندی می شوند. این کیفیت بر اساس مشخصه هایی نظیر خدمات رستوران هتل ، تفریحات ‏، چشم انداز اتاق ها ، امکانات و سایز اتاق ها ، داشتن اسپا و خدمات ورزشی ، موقعیت و موارد اینچنینی ارزیابی می شود. مثلا ‏هتل یک ستاره ای که آسانسور ندارد شاید همین کمبود باعث شود هیچوقت به درجه بالاتری نرسد. برای رسیدن به درجه بالاتر ‏همیشه مواردی بعنوان موارد اولیه باید وجود داشته باشد. برای اینکه بدانید تفاوت بین ستاره های هتل ها در چیست به برخی ‏امکانات اولیه مورد نیاز برای هر تعداد ستاره اشاره می کنیم:‏

هتل های 2 ستاره :‏

هتل های کرمان

هتل های دو ستاره معمولا مخصوص افرادی طراحی می شوند که نگران هزینه های اقامتشان هستند ، به همین دلیل برخی از ‏امکانات اولیه در این هتل ها محدود می شود تا بتوانند قیمت ها را کاهش دهند اما این خدمات و امکانات با هزینه جداگانه و به ‏درخواست میهمان این هتل ها ارائه می گردد.‏

هتل های دو ستاره معمولا 2 الی چهار طبقه هستند ، در نزدیکی جاذبه های ارزان قیمت قرار می گیرند و امکانات داخل اتاق ها ‏باید تمیز باشد اما لوکس و گرانقیمت نیستند و اولیه ترین امکانات در آنها در نظر گرفته می شود. بیشتر هتل های دو ستاره ‏رستوران ندارند اما معمولا در جایی قرار می گیرند که اطراف آن رستوران هایی با قیمت مناسب پیدا می شود.‏ ‏ ‏ ‏

 

هتل های 3 ستاره :‏ ‏‏ ‏ ‏‏ ‏

هتل های کرمان

این هتل ها معمولا فضای بزرگتر و لابی شیک تر و مجهزتری نسبت به هتل های دو ستاره دارند. در هتل های سه ستاره معمولا ‏شخصی برای حمل کردن چمدان های مسافران وجود ندارد. این هتل ها معمولا فاصله زیادی تا مراکز خرید منطقه یا جاذبه های ‏گردشگری گرانقیمت ندارند. رستوران هتل های سه ستاره سطح متوسط است و خیلی بزرگ نیست. در این هتل ها صبحانه به ‏صورت بوفه سرو می گردد و در برخی از هتل های سه ستاره ناهار و شام نیز در هتل سرو می گردد که باید با پرداخت هزینه ‏جداگانه از این امکانات استفاده کرد.خدماتی که در اتاق ها ارائه می گردد متفاوت است ، در برخی هتل های سه ستاره شاید تا ‏زمانیکه نوشته “لطفا اتاق را تمیز کنید” روی در قرار داده نشود کسی برای تمیز کردن اتاقها نیاید. باشگاه ورزشی و استخر از ‏امکاناتیست که برخی از هتل های سه ستاره دارند اما هیچ بایدی در وجود داشتن این امکانات در هتل های سه ستاره وجود ندارد.‏ ‏ ‏ ‏

 

هتل های 4 ستاره :‏

هتل های کرمان

هتل های چهارستاره معمولا فضای بزرگ و رسمی دارند. کارکنان این هتل ها آموزش های بیشتر و سخت تری نسبت به هتل ‏های درجه پایین تر می بینند و تامین راحتی و آسودگی میهمانان هدف اصلی کارکنان آنها می باشد. در این هتل ها فردی برای ‏حمل کردن چمدان های مسافران مشخص شده است و آنها را تا اتاقهایشان همراهی می کند.امکانات اتاق ها از نور اتاق گرفته تا ‏فضا و مبلمان باید از درجه متوسط بالاتر باشند. رستوران هتل ها معمولا خدمات بیشتر و منوهای متنوع تری ارائه می ‏کنند.خدمات تمیز کردن اتاق ها در هر ساعت از روز که مسافر بخواهد صورت می گیرد.پارکینگ نیز معمولا در این هتل ها ‏وجود دارد. اغلب هتل های چهار ستاره دارای امکانات ورزشی و یک استخر هستند. لابی هتل های چهار ستاره فضای بزرگتر و ‏مبلمان بیشتری برای نشستن دارد. ‏‏‏ ‏ ‏‏

 

هتل های 5 ستاره : ‏

هتل های کرمان

این نوع هتل ها در ردیف اول قرار دارند . قوانین واستاندارد مربوط به هتل پنج ستاره و کیفیت آن همواره باید ثابت نگه داشته ‏بشود . هتل های پنج ستاره باید بهترین خدمات و امکانات را داشته باشند. این هتل ها فضای بزرگی دارند ، اتاق های متنوع با ‏امکانات متفاوتی نیز در آنها موجود می باشد.لابی هتل های پنج ستاره بسیار بزرگ و لوکس طراحی می شود ، موقعیت آنها نیز ‏متغیر است اما هتل های پنج ستاره نامدار معمولا در مرکز شهر قرار دارند تا دسترسی به بسیاری از اماکن دیدنی شهر راحت تر ‏امکان پذیر باشد.

 

ادامه..

 

اتاق ها دارای باکیفیت ترین مبلمان و تختخواب هستند حتی ملحفه های موجود در اتاق ها نیز در امتیاز ستاره ‏هتل نقش دارند.این هتل ها باید نهایت امکانات را داشته باشند که اغلب شامل وجود ‏VCR‏ ، لوازم بهداشتی با کیفیت ، دستگاه ‏پخش کننده ‏CD‏ و ‏DVD‏ ، مینی بار و سایر امکانات اولیه اتاق ها نظیر حمام مجهز به سشوار ، حوله ، دمپایی ، خط تلفن ، ‏تلویزیون و … می باشند.خدمات تمیز کردن اتاق ها به صورت 24 ساعته ارائه می شود. هتل های پنج ستاره معمولا باید امکانات ‏ورزشی ، پارکینگ ، خدمات نگهبانی ، استخر داشته باشند. اغلب هتل های پنج ستاره دارای سه رستوران مجزا با غذاهای متنوع ‏می باشند. تعداد اتاق های این هتل ها باید بالای 100 عدد باشد. ‏

ادامه..

کارکنان در هتل 5 ستاره : بسیار مرتب و یونیفرم پوشیده با لباسهای شیک ، مؤدب وآگاه و کارآمد و روابط عمومی خوب ، نسبت ‏به رفع نیازهای مهمانان متعهد هستند و بسیارعالی سرویس می دهند . دارای مدیر حرفه ای و متخصص ، سازگاری و هماهنگی ‏سرویس ها ، تداوم نگهدارى وخانه داری بی عیب و نقص اجزاء اصلی و اساسی برای حفظ درجه 5 ستاره می باشند .‏ ‏‏‏‏ ‏ ‏ ‏

نکته مهم : نکته مهم درباره ستاره هتل ها و هتل آپارتمان ها اینست که « هتل ها را از یک تا 5 ستاره طبقه بندی می نمایند در ‏حالی که مهمانپذیر ها، مهمانسراها و هتل آپارتمان ها را از یک تا 3 ستاره طبقه بندی می نمایند . به تعبیرى دیگر هتل آپارتمان 3 ‏ستاره با هتل 5 ستاره برابرى مى کند و این دو نوع از مراکز اقامتى از نظر کیفیت و خدمات دهى در گروه خودشان بهترین ‏هستند.»‏

انواع هتل:‏

هتل تجارتى‎ Commercial Hotel

هتل حومه شهر‎ Sub-urban Hotel

هتل شهرى‎ Urban Hotel

هتل با فضاى بازمیانى‎ Atrium Hotel

هتل بزرگ‎ Meca Hotel ‏‏

هتل گرد همایى‎ Convention Hotel

هتل فرودگاه‎ Air port Hotel

هتل مسکونى براى مهمانانى که اقامت طولانى دارند‎ Lodging Type Hotel

هتل بازیهاى شبانه‎ Night Clup Hotel

هتل سوپر لوکس‎ Super Lux Hotel

هتل تمام سوئیت‎ Suite Hotel

هتل باسوئیت هاى یک طبقه هاى پراکنده‎ BungalowSuite Hotel

متل بین راهى‎ Motel

متل متوسط میان راه‎ Motor inn

هتل ارزان قیمت‎ Budget inn

 

ادامه..

هتل تفریحى‎ Resort Hotel

هتل آپارتمان‎ Apartment Hotel

هتل مالکیت زمانى مشترک‎ Time Sharing Hotel

هتل مالکیت مشترک‎ Condominium Hotel

پانسیون‎ Boarding House

مهمانسرا‎ Guest House

مسافر خانه، استراحتگاه‎ Hostel

خوابگاه‎ Dormitory

هتل کازینو ‏Hotel Cazino

انواع اتاق های موجود در هتلها

سوئیت اداری ‏Office Suite

سوئیت کنفرانس ‏Conference Suite

سوئیت کوچک ‏Mini Suite

سوئیت معمولی ‏Junior Suite

سوئیت دو لوکس ‏Deluxe Suite

سوئیت دوبلکس ‏Doublex Suite

سوئیت مسافرین مهم ‏Vip Suite

سوئت مجلل ‏Imperial Suite

سوئت محصور ‏Pent house Suite

سوئت ماه عسل ‏Fiesta Suite

سوئیت ماه عسل (برای اقامت ) ‏Dolcevita Suite

سوئیت یک نفره ‏Single Suite

 

ادامه..

کابانا ‏Cabana

استودیو ‏Studio

آپارتمان ‏Apartement

بنگلو ‏Bungalow

اتاق های دور ‏Remote Function

اتاق های تو در تو ‏Connected Room

اتاق با بالکن ‏Balcony Room

اتاق با استخر خصوصی ‏Room With Private Pool

اتاق ضیافت ‏Banquet Room

اتاق خانواده ‏Family Room

واحد های فامیلی ‏Family Units

اتاق معمولی با حمام ‏Room With Bath

اتاق با چشم انداز جنگل ‏Woods View Room

اتاق معمولی بدون حمام ‏Room Without Bath

اتاق نشیمن یا سالن پذیرایی ‏Parlor

حقوق مسافران در هتل چیست؟

رعایت حقوق مسافران در هتل، یکی از اصول بسیار مهمی است که در رتبه‌بندی هتل‌ها مد نظر قرار می‌گیرد. با این حال اهمیت چندانی ندارد هتلی که در آن اقامت می‌کنید چند ستاره باشد، در هر حالت هتل‌ها موظف‌اند که حقوق مسافران را تا سطح تعیین‌شده‌ای رعایت کنند.

در صورتی که حقوق مسافران در هتل رعایت شود، بی‌شک سفر خوشایندی را به پایان خواهند رساند. در حالی که عکس این موضوع نیز کاملا صادق است. در هتلی که حقوق شما رعایت نشود، ممکن است از حقوق اولیه‌تان محروم شوید؛ همین محرومیت باعث می‌شود که خاطره‌ای تلخ از آن سفر در ذهن‌تان باقی بماند.

اتاق

از آنجایی که بیشتر مسافران بخش عمده‌ای از زمان خود را در اتاق‌شان می‌گذرانند، شرایط اتاق یا سوئیت اهمیت ویژه‌ای در حقوق مسافران در هتل دارد. اتاق‌ شما باید دقیقا همان طوری باشد که هنگام رزرو به شما قول داده شده است. علاوه بر این باید از شرایط حداقلی نیز برخوردار باشد. به فرض اینکه شما در یک هتل بسیار ساده هم اقامت دارید، فضایی سالم، تختخوابی راحت، تهویه‌ای مطلوب و سیستم سرمایشی و گرمایشی از حقوق اولیه شماست.

علاوه بر این اگر بنا به دلایلی مانند تعمیرات، قرار باشد اتاقی غیر از اتاقی که رزرو کرده‌اید، تحویل بگیرید، باز هم باید حقوق‌تان رعایت شود. به عنوان مثال اگر اتاق رو به دریا رزرو کرده‌اید و حالا این اتاق مشکلی دارد، باید امتیاز ویژه‌ای به شما بدهند. مثلا به جای یک اتاق معمولی رو به دریا یک سوئیت بزرگتر یا اتاقی شیک‌تر برای شما در نظر بگیرند.

تطبیق با تبلیغات

یکی دیگر از مواردی که درباره حقوق‌ مسافران در هتل مطرح می‌شود، تطبیق شرایط هتل با تبلیغات است. در واقع امکانات و شرایط هتل باید منطبق بر آگهی‌های تبلیغی نشریات، سایت‌های اینترنتی و… باشد. ممکن است شما در تبلیغات هتل، فضایی رویایی ببینید اما در واقعیت با فضایی بسیار عادی یا حتی ناخوشایند آن مواجه شوید. بنابراین این مورد هم نقض حقوق مسافر در نظر گرفته می‌شود.

البته در این زمینه شما به عنوان مشتری هتل هم باید به نکاتی توجه داشته باشید؛ مثلا ممکن است هتل برای تبلیغات خود عکس‌هایی از لوکس‌ترین سوئیتش را منتشر کند. اما اگر شما یک اتاق معمولی هتل را رزرو کرده‌اید نباید انتظار فوق‌العاده‌ای از آن داشته باشید.

امنیت و سلامت

موضوع امنیت یکی از جدی‌ترین مسائلی است که در رابطه با حقوق مسافران در هتل مورد توجه قرار می‌گیرد. مسافران در مدت اقامت‌شان در هتل، باید امنیت کامل جانی و مالی داشته باشند. استفاده از نیروهای امنیتی ماهر، وجود دوربین در فضاهای عمومی و هوشیار بودن پرسنل، از جمله وظایف هتل در این زمینه است.

ضمناً بیشتر هتل‌های معتبر در اتاق‌های‌شان گاوصندوق کوچکی دارند که مسافران می‌توانند از آن استفاده کنند. به این ترتیب زمان‌هایی که در هتل حضور ندارند خیال‌شان از بابت پول، مدارک و اشیا گران‌بهای‌شان آسوده است.

توجه به سلامت مسافران، از دیگر وظایف هتل در قبال آنهاست. تمیز و مرتب بودن اتاق، رختخواب‌ها و ملحفه‌ها و سرویس بهداشتی از جمله این موارد است. ضمناً مسافران هر گاه که خواستند باید از خدمات خانه‌داری هتل که شامل نظافت اتاق و سرویس بهداشتی می‌شود، برخوردار شوند. در صورتی که در هر یک از این موارد با مشکلی مواجه شدید، بدون معطلی مسئولان پذیرش یا مدیریت هتل را در جریان قرار دهید.

برخورد کارکنان

برخورد کارکنان و پرسنل هتل با مسافران بسیار مهم است. هر قدر هم که هتلی خوب و لوکس باشد اما پرسنلش خوش‌برخورد و مودب نباشند، امتیاز چندانی از سوی مسافران دریافت نمی‌کنند. در موارد بسیاری دیده شده که تنها به دلیل برخورد خوب و مهربانانه کارمندان، خاطرات شیرینی از اقامت در یک هتل در ذهن‌ مسافران باقی مانده است.

در همان ابتدای اقامت تعدادی شماره تلفن به مسافران داده می‌شود که در صورت لزوم می‌توانند با آنها تماس بگیرند. یکی از این شماره‌ها، شماره پذیرش است. مشکلات در زمینه اقامت (شرایط اتاق، غذا و…) و برخورد پرسنل را می‌توان از این طریق به گوش پذیرش هتل یا مدیریت رساند.

مسافران ناتوان

اگر قرار باشد حقوق مسافران در هتل رعایت شود، باید تمام مسافران در نظر گرفته شوند. از آنجایی که افراد ناتوان بخشی از جامعه را تشکیل می‌دهند، شرایط هتل باید به گونه‌ای باشد که افراد کهنسال، ناتوان و معلول در آن احساس آرامش و راحتی کنند.

به این منظور، هتل باید اقداماتی برای آسایش مسافران ناتوان انجام دهد. رعایت استانداردهای مربوط به جابه‌جایی معلولان، وجود رمپ برای حرکت آسان ویلچر و وجود آسانسور از جمله این اقدامات است

کانسیرج از کجا آمده است؟

کانسیرج(Concierge) یک کلمه فرانسوی است و اگرچه معنای آن کلیددار، سرایدار و مدیر برنامه اختصاصی است؛ به هیچ وجه کارهای یک سرایدار را انجام نمی دهد. شاید بهترین ترجمه برای این لغت را بتوان دستیار مهمان دانست. چرا که این شغل تنها محدود به هتل ها نمی شود و در برخی آپارتمان ها، فرودگاه ها، مراکز اداری و مکان های لوکس دیگر هم به چشم می خورد. البته انتظار پیدا کردن کانسیرج در جایی غیر از هتل ها در ایران کمی غیر منطقی است!

با این اوصاف حضور کانسیرج در صنعت هتلداری قدمتی صد ساله دارد. در ایران اما کانسیرج یک منصب جدید است که تنها در تعداد بسیار محدودی از هتل های چهارستاره و پنج ستاره وجود دارد. اگر چنین شغلی در هتلی که رزرو کرده اید، وجود داشته باشد؛ می توانید میز او را کنار میز پذیرش ببینید. در برخی هتل ها که لابی بزرگ دارند، کانسیرج میز جداگانه ای دارد. نکته دیگر اینکه این افراد باید در حتما در دید مهمانان باشند.

وظایف کانسیرج هتل چیست؟

کانسیرج زیر نظر مدیر اقامتی هتل فعالیت می کند. وظایف و مسئولیت هایی که برای این واحد تعریف شده را می توان موارد زیر دانست:

تضمین بهترین تجربه اقامتی برای مهمانان تا خدمات فرست کلاس در اختیار آنها قرار گیرد. این بند شامل موارد زیر می شود:

• پیش بینی و ارزیابی نیازهای مهمانان. در این راستا کانسیرج باید به ظوابط پایبند بوده تا رضایت مشتری حاصل شود. ضمن اینکه کانسیرج باید به موقع و هر زمان پاسخگوی نیازهای آنها باشد،
• فراهم کردن توصیه های فردی مختص هر مهمان از جمله جاذبه های محلی یا رویدادهای خاص،
• انجام هر گونه رزرو از جمله رزرو رستوران، رزرو هتل و نیز رزرو بلیط هواپیما یا قطار یا حتی تهیه بلیط برای رویدادهای خاصی مثل کنسرت یا نمایش،
• رسیدگی به مکاتبات ورودی و خروجی مهمانان به صورت دقیق و به موقع.

برقرای ارتباط با مهمانان که دربرگیرنده مسئولیت های زیر است:

• واسطه بین مهمان و هتل،
• پاسخگویی به سئوالات و درخواست های مهمانان
• تضمین صحت و به روز بودن اطلاعاتی که در اختیار مهمانان قرار می گیرد.

پیگیری مستمر، جامع و حرفه ای نیازهای مهمانان. یعنی:

به روز نگاه داشتن مهمانان در خصوص درخواست های آنها،
• دریافت بازخورد از مهمانان در مورد رویدادهایی که در آنها شرکت کرده یا خدماتی که هتل در اختیار آنها قرار داده است.

استفاده از نرم افزارهای دیتابیس برای پیگیری موجودی اتاق ها، رزرو ها و دیگر فعالیت های مهمانان:

• اختصاص اتاق به مهمانان تازه وارد و انجام پروسه چک این برای آنها،
• پر کردن و بررسی فهرست های روزانه مانند حساب کاربری مهمانان، پرداخت های صورت گرفته، رسیدها و واچرها،
• اطمینان از اینکه درجات و نمره های رضایت مهمانان از خدمات هتل حفظ و ذخیره می شود،
• ارائه فاکتور به مهمانان در حال ترک هتل در کنار دریافت و پردازش پرداخت ها.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *