آدرس و شماره تماس, سینماهای شیراز

هنر شهر افتاب

درباره سينما شهر افتاب شيراز

درباره هنر شهر افتاب

سلام بر شما همراهان گرامی سایت شیرازیاب. قصد داریم اطلاعات مفیدی در خصوص درباره هنر شهر افتاب را در اختیار شما قرار دهیم.

هنر شهر آفتاب شیراز

پردیس سینمایی هنر شهر آفتاب یک مجموعۀ سینمایی در شهر شیراز، ایران است.

این سینما که در سال ۱۳۹۶ بنیانگذاری شده، استاندارترین و به روزترین مجموعۀ سینمایی ایران محسوب می‌شود که هم‌اکنون متعلق به بخش خصوصی می‌باشد و دارای هشت سالن نمایش است. این مجموعه امکان برگزاری نمایش‌های تئاتر و کنسرت‌های موسیقی را نیز دارا می‌باشد.

آدرس:

شیراز- مجتمع خلیج فارس – بلوک ۷ – ورودی ۵ تا ۹ منتهی به پارکینگ ۳ و ۴

تلفن : 07136110



https://citybin.ir/shiz/wp-content/uploads/2020/03/1.gifاگر دوست دارید شما یا کسب و کارتان، مثل: درباره هنر شهر افتاب در گوگل و اینترنت دیده شود.

اینجا کلیک کنید.گل



 

هنر شهر افتاب شیراز سینما

در سال های اخیر سالن های بزرگ سینما جای خود را به مجموعه هایی از چند سالن کوچک داده اند. در بسیاری از مواردکاربری عمومی دیگری از قبیل مراکز تفریحی و تجاری درکنار این مجموعه ها ساخته می شود. این فرصتی مناسب است که سینما ها به عنوان فضای فرهنگی بتوانند نقش بستری مناسب برای تعاملات شهروندان دراین مجموعه ها بازی کنند.

هنر شهر آفتاب سینما تیکت

ز این رو یکی ازاهداف اساسی درطراحی مجموعه هنرشهرآفتاب خلق نقطه عطفی چند منظوره به عنوان کانون تعاملات اجتماعی و رویداد های هنری و فرهنگی بوده است. به تعبیری به دنبال پاتوق فرهنگی بوده ایم که بتواند ارتباط بین تمامی اقشار جامعه (کودکان، سالخوردگان ومعلولین و…) را سهولت بخشد و باعث گفتمان بیشتر شهروندان گردد که ماحصل آن رشد و ارتقای سطح فرهنگی خواهد بود.

هنر شهر افتاب

عنصر اتصال دهنده ی سالن ها یک لابی (پلتفرم فرهنگی) است که به عنوان نقطه کانونی مجموعه ، توانایی ایفای نقش های گوناگونی از جمله برگزاری کنسرت ، رویداد های هنری و فرهنگی همچون مراسم فرش قرمز ، پخش زنده برنامه های هنری و ورزشی , جشن های مذهبی و ملی , برنامه های مخصوص کودکان و معلولین، تئاتر، موسیقی، کنسرت ، افتتاحیه مراسم و.. را دارد. چند عملکردی بودن این فضای بزرگ با افزودن دو عنصر پل و نشیمن جمعی تقویت گردیده است.

هنر شهر افتاب شيراز

پل طراحی شده در این فضا علاوه بر متعادل کردن مقیاس انسانی ، به عنوان یک مفصل ، بین فضاهای مختلف عمل می کند. پل با ایجاد جریانی از حرکت ، این امکان را به مخاطب می دهد که فضا را از زوایای مختلف تجربه کند. ارتباط ارگانیک بوجود آمده بین فضاها عمق نفوذ ارتباط بصری و حرکتی درفضا را بیشتر می کند و فرد سهم بیشتری از فضا را به خود اختصاص می دهد.

هنر شهر افتاب سینما

جداره های شیشه ای پل امکان دید به فضای لابی را برای همه افراد بخصوص کودکان و معلولین آسان تر می کند.در نشیمن جمعی که در لابی طراحی شده ، امکانی را برای اقامت طولانی تر افراد و انجام تعاملات اجتماعی و فرهنگی درمواقع انتظار و هنگام برگزاری رویداد های مختلف فراهم می آورد. همچنین در زیر این نشیمن ، فضایی با کیفیت متفاوت برای مهدکودک ساعتی فراهم گردیده است.

هنر شهر افتاب خرید بلیط

نام: مجموعه فرهنگی و سینمایی هنر شهر آفتاب/
آدرس: شیراز، مجتمع خلیج فارس، بلوک ۷/
دفتر معماری: گروه معماری اشعری و همکاران/
معمار: امیرحسین اشعری/
تيم طراحی: زهرا جعفری، الناز امینی خانیمنی، امیر ایرانی دوست حقیقی/
تاریخ: ۱۳۹۶/
مساحت ساخته شده: ۱۰۷۶۰ مترمربع/
نوع: فرهنگی/

هنر شهر افتاب سالن گفتگو

اعتبارات:
– رتبه نخست جایزه معماری خاورمیانه، در بخش فرهنگی، ۱۳۹۸
– فینالیست جایزه معمار ایران، در بخش عمومی، ۱۳۹۸
– پلاک نقره ای رویداد میزان معماری، بنای نوآور، ۱۳۹۹
– رتبه نخست جایزه طراحی داخلی ایران معاصر، در بخش فرهنگی، ۱۳۹۸
– فینالیست جایزه معماری آسیا 2A، در بخش داخلی،‌ ۱۳۹۸

هنر شهر افتاب ایرانتیک

مدیر پردیس «هنر شهر آفتاب» شیراز ضمن اشاره به استقبال مخاطبان از فیلم‌های اکران‌شده در این پردیس بر آمادگی مجموعه برای میزبانی جشنواره جهانی فیلم فجر تاکید کرد.

هنر شهر آفتاب در شیراز

 

مطالب بیشتر:

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *