مشاغل

وظایف مهم سرپرست فروش

وظایف مهم سرپرست فروش

وظایف مهم سرپرست فروش

در این مقاله از سایت شیرازیاب به معرفی و بررسی وظایف مهم سرپرست فروش خواهیم پرداخت.با ما همراه شوید.

سرپرست فروش کیست؟ چه وظیفه ای دارد؟

کار سوپروایزر یا سرپرست فروش، برقراری تعادل و هماهنگی بین دستورات و وظایف مدیریت فروش (شامل برنامه ریزی، سازماندهی، هدایت و رهبری، و نظارت و کنترل) و عملکرد نیروهای فروش است.

ماهنامه بازاریاب بازارساز – امین جباری: کار سوپروایزر یا سرپرست فروش، برقراری تعادل و هماهنگی بین دستورات و وظایف مدیریت فروش (شامل برنامه ریزی، سازماندهی، هدایت و رهبری، و نظارت و کنترل) و عملکرد نیروهای فروش است.

بخش نظارتی سرپرست بر کار نیروهای فروش، از مدیر فروش بیشتر است و مدیر فروش، نقش برنامه ریزی و سازماندهی را بر عهده دارد و به نوعی بُعد مدیریتی کارش افزایش می یابد، اما سرپرست باید روی مسیربندی متمرکز شود و بر کار فروشندگان نظارت داشته باشد و تعدد فروش روزانه محصول را کنترل کند. در رده های واحد فروش، سرپرست فروش نسبت به مدیریت فروش به مهارت های فنی بیشتری نیاز دارد، چرا که با رده های عملیاتی و نیروهای فنی در ارتباط است.

پس سرپرست فروش دارای مسئولیتی دو سویه است؛ هم با نیروهای فروش در ارتباط است و هم با مدیر فروش، و برای برنامه ریزی و سازماندهی بهتر باید به او کمک کند.

وظایف مهم مدیر فروش

سرپرست فروش چه وظایفی دارد؟ خب عده ای شاید گمان کنند همین که سرپرست فروش به صورت مستقیم با مشتری سر و کار ندارد، وظیفه راحتی به او محول شده اما اینگونه نیست؛ در ادامه به لیستی از وظیفه سرپرست های فروش می پردازیم تا به اهمیت شغل سرپرست فروش پی ببرید.

کلیه فعالیت ها، برنامه ریزی ها و وظایف سرپرست فروش باید در جهت تحقق اهداف فروش تعیین شدۀ شرکت باشد.

سرپرست فروش موفق کسی است که بر منطق و اصول توزیع مسلط باشد و کلیه نقاط ضعف و قوت محصولات و خدمات شرکت متبوع و همچنین رقبایش را بشناسد.

بله او علاوه بر شرکت خود، باید به بررسی کامل و تجزیه و تحلیل رفتار و عملکرد رقبا نیز بپردازد و شناخت کاملی نسبت به آن ها پیدا کند.

وی باید نسبت به تعیین بهترین مسیر فروش با توجه به توان و ویژگی های هر فروشنده و البته ویزیتور اقدام و بر روی اعضای فروش و پرسنل زیر دستش نظارت داشته باشد.

همچنین مسیرهای پخش و فروش باید به طور مداوم توسط سرپرست فروش کنترل و بررسی شوند تا از پوشش کامل و مستمر مسیرهای فروش مد نظر، اطمینان حاصل شود.



https://citybin.ir/shiz/wp-content/uploads/2020/03/1.gifاگر دوست دارید شما یا کسب و کارتان، مثل: کارگزاری مفید در گوگل و اینترنت دیده شود.

اینجا کلیک کنید.گل



وظایف سرپرست فروش

حضور میدانی سرپرست فروش؛ آری یا نه؟

سرپرست فروش با اینکه به ویزیت مشتری نمی پردازد اما باید هرزگاهی به مناطق فروش سرکشی و با مشتری ها و مغازه دارها به ویژه همراه با بازاریاب صحبت و شرایط را بررسی کند.

با این وجود عده ای به این کنترل و حضور میدانی سرپرست فروش اعتقادی نداشته و معتقدند که وی باید با بررسی سفارشات، گزارشات و اعداد و ارقام به تجزیه و تحلیل روند فعالیت تیم های فروش و عملکرد مجموعه اش بپردازد.

 

در شیرازیاب بیشتر بخوانید:

 

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *