تفریحی سرگرمی

پارک آزادی شیراز

پارک آزادی شیراز

پارک آزادی شیراز

پارک آزادی شیراز

سلام و خسته نباشید خدمت شما بازدیدکنندگان عزیز سایت محبوب شیرازیاب.لطفا در ادامه پست با ما همراه باشید تا یکی از پارک های زیبای شیراز را معرفی کنم.

سپاس که نگاه گرمتان را به ما اختصاص می دهید.

 

پارک آزادی یا پارک شهر، نام یکی از قدیمی‌ترین بوستان‌های شیراز، است که در سال ۱۳۴۵ در زمینی به وسعت بیش از200 هزارمترمربع در بخش شمالی شهر شیراز احداث گردید.این بوستان به عنوان بزرگترین مرکز بوستان شیراز شناخته می‌شود.

 

پارک آزادی از شرق به خیابان سمیه، از غرب به میدان گاز و از شمال به بلوار آزادی و از جنوب به خیابان مشکین فام محدود می‌شود.

 

بوستان آزادی (شیراز) - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

 

 

 



https://citybin.ir/shiz/wp-content/uploads/2020/03/1.gifاگر دوست دارید شما یا کسب و کارتان، مثل: پارک آزادی شیراز در گوگل و اینترنت دیده شود.

اینجا کلیک کنید.گل



قسمت های مختلف پارک آزادی

شهربازی با وسایلی همچون ترن هوایی، چرخ و فلک و…

لانه های پرندگان

مجتمع فرهنگی مذهبی

دریاچه مصنوعی با قابلیت قایقرانی

غرفه های خوراکی

نمازخانه

تالار نمایش

آب نماهای زیبا

سرویس بهداشتی

 

آدرس پارک آزادی شیراز

آدرس: شیراز، بلوار آزادی

 

مساحت پارک آزادی شیراز

وسعت بیش از200 هزارمترمربع دربخش شمالی شهر شیراز احداث گردید.

 

پارک آزادی شیراز نقشه

[mappress mapid=”260″]

 

پارک

بوستان یا پارک به مکانی محفوظ می‌گویند که به صورت طبیعی یا نیمه طبیعی توسط دولت به وجود آمده‌است، و در کنار آن برای تفریح و لذت بردن انسان، یا برای حفاظت از حیات وحش یا زیستگاه طبیعی. بوستان‌ها ممکن است شامل سنگ، فواره، خاک، آب و قسمت‌های چمن باشد. بسیاری از پارک‌ها قانوناً حفاظت شده و محفوظ اند. از دیدگاه شهرسازی و معماری پارکها به ده‌ها نوع قابل دسته‌بندی هستند. بعنوان نمونه پارکها را می‌توان به لحاظ شعاع عملکرد و خدمات رسانی به پارکهای با عملکرد محله ای، ناحیه ای، شهری و فرا شهری تقسیم‌بندی نمود. همچنین از لحاظ نوع کاربرد، نحوه ایجاد (طبیعی یا انسان ساخت) نوع پوشش گیاهی، مقیاس و بزرگی (کوچک، متوسط و بزرگ) و … نیز قابل طبقه‌بندی می‌باشند. آنچه بدیهی است رواج پارکهای شهری امروزین که برای عموم قابل استفاده و دسترسی هستند از شهرسازی کشورهای اروپایی شروع شده‌است. البته باغسازی ایرانی در نوع خود کم‌نظیر و تاریخ طولانی دارد ولی عملکرد این باغها با پارکهای شهری امروزی متفاوت بوده‌است.

منبع:ویکی پدیا

 

امیدوارم مطالب ارائه شده در جهت رضایت شما عزیزان قرار گرفته شده باشد.

با تشکر شیرازیاب.

 

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *