دکتر

چشم پزشک شیراز معالی اباد

چشم پزشک شیراز معالی اباد

چشم پزشک شیراز معالی اباد

در این مقاله از سایت شیرازیاب ابتدا نکات مراقبت از چشم را نام خواهیم برد سپس به بیان چشم پزشک شیراز معالی اباد  خواهیم پرداخت .با ما همراه شوید.

چشم پزشکی شیراز معالی آباد

مراقبت از چشم هنگام کار با کامپیوتر

بهترین روش مراقبت از چشمها در کار با رایانه این است که سی دقیقه تا یک ساعت دست از کار بکشیم و به دور دست نگاه کنیم و مرتب پلک بزنیم این کار باعث می شود جریان های عصبی چشم فعال شوند و از نزدیک بینی پیشگیری شود.

صندلی کامپیوتر در سلامتی چشمان شما تأثیر زیادی دارد پس خرید یک صندلی مناسب ارزش وقت گذاشتن را دارد.

نور اتاق خود را نیز جدی بگیرید. مانیتور خود را جایی قرار دهید که نور مستقیم پنجره و یا لامپ بالای سرتان را بازتاب نکند همان طور که می دانید مردمک چشم متناسب با نوری که به آن می تابد باز و بسته می شود و اگر نور محیط با مانیتور، موبایل یا تبلت شما مطابق نباشد چشم برای سازگار شدن با محیط به خود فشار می آورد، به همین دلیل هرگز در محیط تاریک به صفحه نمایش موبایل یا تبلت خود به تکرر نگاه نکنید.

مرکز مانیتور باید حدود 10 تا 20 سانتیمتر پایین تر از چشمان شما باشد.

این وضعیت علاوه بر این که باعث می شود پلک ها پایین تر قرار گیرند و سطح کمتری از چشم در معرض هوا باشد. از خستگی گردن و شانه ها نیز می کاهد.

در این موارد هم باید مانیتور را در ارتفاع مناسب قرار داد و هم ارتفاع صندلی را نسبت به میزکار تنظیم کرد بطوری که ساعد شما هنگام کار با صفحه کلید موازی با سطح زمین باشد.

چشم‌های‌ ما، پنجره‌ی نگاه‌مان به جهان هستند و بسیار مهم است که به خوبی از آنها محافظت کنیم. کارهایی مثل مراجعه‌ی منظم به چشم‌پزشک، خواب کافی و استراحت دادن به چشم‌ها در زمان استفاده از رایانه، باعث می‌شوند تا سلامت چشم حفظ شود. در ادامه با کارهایی آشنا میگردیم که برای مراقبت از چشم لازم است رعایت کنیم. برای اینکه چشم‌هایتان همیشه سالم باشند، نیاز است که به طور منظم به چشم‌پزشک مراجعه کنید.

سعی کنید اطلاعات بیشتری در مورد چشم‌هایتان به دست آورید و هر سؤالی که دارید از پزشک بپرسید. یادگیری بیشتر در مورد چشم و اطلاعاتی در مورد پیشگیری از بیماری های چشمی به شما کمک می‌کند تا احساس کنترل بیشتری بر سلامت‌تان داشته باشید.

اصول مراقبت از چشم

آیا می دانستید که مطالعه در نور شدید هم می‌تواند آسیب ایجاد کند.مطالعه در نور شدید است که به اندازه‌ی کافی همه‌جا از آسیبش گفته اند. مکانیزم‌های گوناگونی را برای شکل‌گیری این آسیب می‌شود مطرح کرد که یکی از آن‌ها، افزایش شدت نور صفحه نمایش است.

صفحه‌ی نمایش برای این‌که در محیط ‌های پرنور به خوبی دیده بشه، باید نور بیشتری داشته باشد. ما این کار را به صورت دستی انجام می‌دهیم یا این‌که بسیاری از وسایل‌مان (مثل موبایل و تبلت) به شکل اتوماتیک این تغییر را ایجاد می‌کنن. این‌که منبع نورِ پیش چشم‌مان را بیهوده قوی‌تر کنیم، قطعاً کار مفید و منطقی نیست.

انعکاس نور هم چیز خوبی نیست. طی چند سال اخیر، پوشش‌های anti glare بسیار گسترده شده و همه جا میشود نمونه‌هایش را دید. پوشش‌هایی که روی صفحه‌های نمایش قرار می‌گیرند و باعث می‌شوند که انعکاس نور در اون‌ها محدود گردد. ضمناً خیلی از ما وقتی برای اسکرین موبایل‌مون، صفحه‌های حفاظ می‌خریم و نصب می‌کنیم (به اسم گلس یا چیزهای مشابه فروخته میشه)، فرض می‌کنیم که شفاف بودن و مقاوم بودن، تنها نکات مهمیست که باید توجه کنیم و احتمالاً آن‌هایی که در کسب و کار موبایل و لپ‌تاپ هستن، می‌تونن توضیحات و اطلاعات خیلی بهتری در این زمینه در اختیارمان قرار بدهند.

قرارهایی منظم با چشم‌پزشک‌تان برای جلوگیری از آسیب دیدن ماکولای چشم و سایر مشکلات بینایی بسیار ضروری است. وزن کمتر احتمال ابتلا به دیابت را در شما کاهش می‌دهد. دیابت می‌تواند چشم‌ها را تا مرز نابینایی کامل، پیش ببرد. با توجه به تحقیقات دانشمندان افراد مبتلا به دیابت نوع دوم ۷۲درصد بیش از دیگران در معرض خطر آب مروارید و دوبرابر افراد غیردیابتی در معرض خطر آب سیاه هستند.

چشم پزشک معالی اباد شیراز

تا حد ممکن از خیره شدن به مانیتور پرهیز نمایید

دنبال راه هایی بگردید که بشود به جای خیره شدن به مانیتور، فقط به صدا گوش داد و روش های دیگر و یا اگر قرار است یک فیلم را ببینید، اگر تلویزیون LED و یا انواع دیگر که مدرن تر هستند، دارید، دنبال راه هایی بگردید که بتوانید فیلم مورد نظرتان را روی تلویزیون ببینید. چشم پزشکان معتقدند که به ازای هر 40 دقیقه نگاه به نزدیک باید چند دقیقه به دور نگاه کرد و یا چند دقیقه چشم ها را بست. یعنی بعد از مدتی استفاده از کامپیوتر چند دقیقه به فاصله دور نگاه کنید تا با این کار عضله ی چشم شما شل شده و خستگی و خشکی چشم که یک عارضه رایج در استفاده از کامپیوتر می باشد به سراغتان نخواهد آمد.

 



https://citybin.ir/shiz/wp-content/uploads/2020/03/1.gifاگر دوست دارید شما یا کسب و کارتان، مثل: چشم پزشک های شیراز و معالی اباد در گوگل و اینترنت دیده شود.

اینجا کلیک کنید.گل



دکتر چشم پزشک شیراز معالی اباد

شماره نام چشم پزشک تلفن آدرس
1

دکتر غلامحسن کریم پور

07136341388 

 09170003590

شیراز –  معالی آباد – سر ۳۵ متری – ساختمان الهیه طبقه سوم
2

دکتر معین هنرور

07136340570

 07136340571

 09338176575

شیراز – دکتر هنرور،خیابان معالی اباد – ابتدای دوستان – ساختمان الوند – طبقه اول – واحد ۱۰۴
3

دکتر ندا پژوهی

09057323501 

07136233042

شیراز – معالی آباد – بین خلبانان و دوستان – مجتمع نغمه – طبقه ۱
4

دکتر احمد گلکار

07136247349 شیراز – معالی اباد، رهبرماه ۳، جنب بانک شهر، ساختمان رها
5

دکتر امین عسگری

071336341905 شیراز معالی آباد نبش ورودی گلدشت ۳ جنب داروخانه دکتر معتمدی ساختمان قصر ۲ طبقه ۵ واحد ۱۵

در شیرازیاب بیشتر بخوانید:

 

 

 

 

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *