دسته‌بندی نشده

کابینت سازی پارک وی

کابینت سازی پارک وی

کابینت سازی پارک وی

کابینت در آشپزخانه برای نگهداری مواد غذایی، لوازم پخت‌وپز و ظروف استفاده می‌شود. کابینت‌ها در آشپزخانه‌های امروزی، اغلب کابینت‌ها بسته به نوع مواد خام تولید، به کابینت‌های تولید شده از فلز، چوب، ام‌دی‌اف، های گلاس، پی‌وی‌سی، ممبران یا وکیوم، روکش چوب یا ترکیبی تقسیم می‌شوند.. تا پیش از آن آشپزخانه‌ها دارای کابینت‌های ثابت و جاسازی شده و محل مشخصی برای اجاق گاز، یخچال و دیگر وسایل آشپزخانه نبودند و اغلب فعالیت‌های صورت گرفته شده در آشپزخانه (مانند آماده‌سازی مواد غذایی) بر روی میز وسط آشپزخانه انجام می‌شد. امروز قصد داریم تا کابینت سازی پارک وی رو به شما عزیزان معرفی کنیم. از اعتماد شما به شیرازیاب صمیمانه متشکریم.

کابینت سازی پارک وی

کابینت سازی پارک وی

 

1. سیستم آشپزخانه و طراحی داخلی متین کیا

پارک وی، خیابان الف، خیابان شهریور، خیابان محمودیه، خیابان اردیبهشت، کوچه زهره، پلاک ۲۵

طراحی داخلی :٠٩١٢١٧١٢٧٩١ كابينت : ٠٩١٢١٠٢٣٢٩٣

2.کابینت مدرن یکا

پارک وی ابتدای خیابان محمودیه نبش خیابان ج

۰۲۱۲۲۰۳۶۷۱۷

عوامل موثر بر قیمت کابینت سازی

متراژ کابینت سازی، نوع طراحی کابینت، تغییرات مورد نیاز و تعمیرات، ابزارآلات موردنیاز، ساخت موارد جانبی و … از مهم ترین مواری است که قیمت نصب کابینت را مشخص می‌کند. در ادامه در مورد هر یک از این موارد توضیح داده‌ایم.

میزان متراژ کار برای کابینت سازی

در کل قیمت نصب کابینت بر اساس متراژ مشخص می‌شود و هرچه متراژ بالاتر باشد، مصالح به کار برده شده نیز بیشتر می‌شود، پس هزینه کابینت سازی نیز بالاتر می‌رود.


دستمزد نصاب کابینت

هنگام محاسبه هزینه تمام شده کابینت سازی و نصب کابینت، مبلغی به عنوان اجرت و دستمزد نصاب کابینت نیز تعیین می‌شود. دستمزد نصاب کابینت معمولا به صورت پروژه‌ای یا تعداد روز موردنیاز برای نصب کابینت تعیین می‌شود.


طراحی کابینت

برای کسانی که تصمیم به نصب کابینت نو گرفته‌اند، یکی از خدماتی که می‌توانند سفارش دهند؛ طراحی کابینت است. طراحی کابینت به دو نوع مدرن یا کلاسیک انجام می‌شود. طراحی به سبک کلاسیک به ظریف‌کاری بیشتری نسبت به طراحی مدرن نیاز دارد به همین علت باعث می‌شود دستمزد نصب کابینت نوع کلاسیک بالاتر باشد.


تغییرات هنگام نصب کابینت

اگر هنگام کار شما تصمیم به تغییر بعضی از قسمت‌های کابینت داشتید باید هزینه‌ای که بابت طراحی جدید و یا کارهای که قبلاً برای کابینت شما انجام شده را متقبل شوید. همین کار ممکن است باعث بالا رفتن اجرت نصب کابینت شود.


نوع کابینت

کابینت‌ها از نظر نحوه‌ی قرار گرفتن به دو دسته تقسیم می‌شود. کابینت زمینی روی زمین قرار میگیرد. ارتفاع این کابینت‌ها حدود ۸۰ تا ۹۰ سانتی‌متر و پهنای آن بین ۵۰ تا ۶۰ سانتی‌متر است. دومین دسته از کابینت‌ها کابینت دیواری است؛ که این نوع در تمام منازل دیده می‌شود. کابینتی که در ردیف بالا و به دیوار نصب می‌شود و معمولاً لبه پایینی آن در ارتفاع ۱۶۰ سانتی‌متری زمین قرار می‌گیرد. ارتفاع کابینت دیواری بین ۴۲ تا ۶۲ سانتی‌متر و پهنای آن حدود ۳۵ سانتی‌متر است. درهای کابینت‌ها می‌تواند از جنس فلز یا چوب یا لترون یا mdf باشد و گاهی اوقات برای نمای بیشتر از شیشه ساخته شود و معمولاً دارای ۲ لولا در کنار می‌باشند. برای ساختن کابینت با خرده چوب فشرده روکش‌دار (لترون) یا براده چوب فشرده روکش‌دار (mdf) نیاز به یراق خاص خود دارد که شامل لولای توکار، لولای روکار، پیچ مونتاژ، جک، دستگیره تک پایه و دوپایه، ریل بدون ترمز و ریل ترمز دار کشو، و برخی تولیدهای لوکس سوپر مارکتی تو کابینتی دارد. طبیعی است که هر یک از این موارد در اجرت نصب کابینت تاثیر می‌گذارند.

لولا و یراق 

به تمامی ابزار آلاتی که برای ساختن و یا به‌اصطلاح مونتاژ کابینت احتیاج است یراق می‌گویند. به طور کلی به تمام وسایل غیر مصرفی از جمله چکش، گیره، سرمته، پرما (دریل)، اره، پیچ بند دستی، پیچ بند برقی، پیچ بند شارژی، پیچ گوشتی دو سو، پیچ گوشتی چهارسو، و غیره اطلاق می‌شود در حالی که یراق در حین کار و مونتاژ کابینت به مصرف می‌رسند.

لولای mdf معمولاً برای ورق با ضخامت 16 میلی‌متر تا 20 میلی‌متر طراحی شده که در ابتدا به شکل روکار طراحی شده بود. لولای روکار آن است که در کابینت به گونه‌ای اندازه بندی و ساخته و نصب می‌شود که در، بر روی لبه جدار و دیواره کابینت تعبیه شده و آن را بپوشاند. به هر تعدادی که به هر یک از ابزارآلات نیاز است، باید تهیه شود هزینه تهیه آن بر عهده مشتری است.


دستگیره کابینت سازی

همان‌طور که می‌دانید دستگیره کابینت برای باز و بسته کردن در یا کشو در محل موردنظر نصب می‌شود. محل نصب باید متناسب با جهت باز و بسته شدن درها باشد. ولی قابل ذکر است که محل قرار گرفتن در تا حدودی سلیقه‌ای است. ولی بر اساس یک الگوی کلی، دستگیره کشوها در حد فاصل وسط ضلع طولانی‌تر بالایی تعبیه. دستگیره کابینت‌های دیواری در گوشه پایینی در قرار می‌گیرند. دستگیره‌ها می‌تواند تک پایه و دو پایه تک پایه یعنی اینکه با ایجاد یک سوراخ و رد کردن یک پیچ در جای خود محکم شود، و دو پایه یعنی با دو عدد پیچ در جای خود قرار می‌گیرد. این دستگیره‌ها می‌تواند از جنس پلاستیک یا استیل باشند.


پایه کابینت

پایه زیر کابینت از جنس تمام پلاستیک و نوع پلاستیک و فلز در اندازه‌های ۵، ۶، ۷/۵، ۸ و ۱۰ سانتی‌متر در طرح‌های گوناگون مانند استیل براق، استیل مات و … ساخته می‌شود. معمولاً در هر یک از چهار گوشه هر کابینت زمینی یک پایه قرار می‌گیرد و بهتر است فاصله پایه‌ها بیشتر از ۵۰ سانتی‌متر نشود.


کابینت سازی سبد سوپرمارکت 

سبد سوپرمارکت اصلی‌ترین قسمت هر کابینت است که برای چیدمان وسایل ساخته می‌شود و به صورت سبد فلزی است. داخل این سبدها وسایل و ظروف آشپزی گذاشته می‌شوند و هم مواد آشپزی و خوراکی‌ها. سبدهای سوپرمارکت متناسب با نیاز در ابعاد گوناگونی تولید می‌شود.

خدمات ساخت کابینت و نصب کابینت

لازم است بدانید هر کسی مهارت کافی برای ساخت کابینت ندارد. پس اگر قصد کابینت سازی دارید، نصاب کابینت و کابینت ساز خود را با دقت انتخاب کنید. خدماتی که یک کابینت سازی ارائه می‌کند شامل:

  • ساخت انواع کابینت آشپزخانه از جمله کابینت mdf، کابینت های گلاس، کابینت کلاسیک، ممبران
  • ساخت کابینت تمام mdf شامل بدنه و درب‌ها تماما از جنس mdf
  • ساخت صفحه روی کورین و کوارتز به جای صفحه روی mdf
  • ساخت و نصب کابینت ام دی اف روی دیوار
  • نورپردازی کابینت آشپزخانه، کنترلی کردن هود آشپزخانه و چراغ های زیر کابینت
  • ساختن باکس دکور، ساختن باکس نور و ساخت کمد دیواری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *