بورس, کارگزاری بورس

کارگزاری مفید در مشهد

کارگزاری مفید در مشهد

کارگزاری مفید در مشهد

باسلام خدمت دوستان عزیز و همراهان گرامی. تیم شیرازیاب امروز می‌خواهد به شما اطلاعاتی در مورد کارگزاری مفید در مشهد قرار دهد. برای اطلاع از آدرس، شماره تلفن و نحوه‌ی ثبت نام در این کارگزاری این مطلب را تا انتها بخوانید. ممنون که با ما هستید!

"<yoastmark

شعبه مشهد کارگزاری آگاه

کارگزاری آگاه مشهد اخوت

آدرس کارگزاری: مشهد، خيابان پيام، پيام ۸، پلاك ۶۱، واحد۱، کارگزاری آگاه
تلفن تماس: ۳۷۶۷۴۲۶۲ (۰۵۱) و ۳۷۶۷۰۵۷۶ (۰۵۱)

کدپستی: ۹۱۸۵۸۳۴۳۷۴

کارگزاری آگاه مشهد احمدآباد

آدرس کارگزاری: مشهد، خیابان احمدآباد، بین احمد آباد ۷ (قائم) و احمدآباد ۹ (نشاط) پلاک ۱۳۷
تلفن تماس:  ۳۸۴۷۸۵۴۶ (۰۵۱)

کدپستی: ۹۱۸۳۸۹۸۱۷۹

 

مشهد آدرس کارگزاری آگاه

علاوه بر آدرس شعب کارگزاری آگاه در مشهد ، که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، می‌توانید به آدرس و تلفن شعبه مرکزی این کارگزاری نیز دسترسی داشته باشید:

کارگزاری آگاه مشهد تلفن

  • تلفن مرکز:‌ 41792000-82154000

 

کارگزاری آگاه مشهد ثبت نام

برای ثبت نام در کارگزاری آگاه مشهد می‌توانید به سامانه دریافت کد بورسی و کد آتی کالای کارگزاری آگاه (آگاه اکسپرس) مراجعه نمایید. از طریق این سامانه می توانید برای دریافت خدمات زیر، به صورت غیرحضوری ثبت نام کنید:

  •  دریافت کد بورسی و دسترسی به سامانه معاملات آنلاین اوراق بهادار
  •  دریافت کد معاملاتی و دسترسی آنلاین معاملات آتی کالا
  •  دریافت کد پیگیری سامانه سجام و احراز هویت سجام
  •  ادامه و پیگیری ثبت نام

آدرس سامانه: ex.agah.com/login

کارگزاری آگاه مشهد ساعت کاری

برای آگاهی از ساعت کاری کارگزاری آگاه مشهد می‌توانید با این شعب تماس بگیرید و یا از دفاتر خدمات پیشخوان که طرف قرارداد این کارگزاری می‌باشند، سوال بفرمایید.

مختصر درباره بورس

بورس (به فرانسوی: Bourse) یا بهابازار به بازاری سازمان‌یافته اطلاق می‌شود که قیمت‌گذاری، خرید و فروش کالا، قرارداد آتی و اوراق بهادار در آن انجام می‌پذیرد.

بورس به دو نوع بورس کالا و بورس اوراق بهادار طبقه‌بندی می‌شود. در بورس کالا، کالا و در بورس اوراق بهادار، سهام و اوراق قرضه مورد معامله قرار می‌گیرد. هرچند کلمه بورس عموماً در معنی بورس اوراق بهادار به کار گرفته می‌شود.

تاریخچه

به روایتی واژه بورس از نام خانوادگی شخصی به نام «واندر بورس» اخذ شده که در اوایل قرن پانزدهم میلادی در شهر بروژ، بلژیک می‌زیسته و صرافان شهر در مقابل خانه او گرد هم می‌آمدند و به دادوستد کالا، پول و اوراق بهادار می‌پرداختند. این نام بعدها به کلیه اماکنی اطلاق شد که محل دادوستد پول، کالا و اسناد مالی و تجاری بوده‌است.

سال ۱۴۶۰ میلادی اولین مرکز بورس اوراق بهادار جهان، در شهر «انورس» بلژیک تأسیس شد. اما رسمیت بورس اوراق بهادار با انتشار سهام کمپانی هند شرقی هلند در سال ۱۶۰۲ میلادی در بورس آمستردام شکل گرفت. البته کمپانی هند شرقی هلند اولین شرکت سهامی به‌شمار نمی‌آید، بلکه اولین شرکت سهامی در سال ۱۵۵۳ میلادی با نام «مسکووی» در روسیه ایجاد شد.

انواع بورس

  • بورس کالا

بازاری که در آن خرید و فروش کالاهای معین صورت می گیرد و به طور منظم و دایٔم فعال است بورس کالا نام دارد. در بورس کالا معمول مواد خام و مواد اولیه مورد معامله قرار می گیرد. هر بورس کالایی را با نام همان کالایی که مورد معامله قرار می گیرد نامگذاری می کنند. مثل بورس نفت و بورس گندم.

  • بورس ارز

در بورس ارز، همان طور که از نام آن مشخص است، کار خرید و فروش پول های خارجی انجام می گیرد. این بورس در کشور ایران فعال نیست اما در کشورهای پیشرفته فعالیت چشمگیری دارد.

  • بورس اوراق بهادار

در بورس اوراق بهادار دارایی های مالی از قبیل سهام، اوراق مشارکت و… مورد معامله قرار می گیرد. در ایران، به بازار خرید و فروش اوراق بهادار که به طور رسمی و دایٔمی در محل معینی تشکیل می شود “بورس اوراق بهادار” می گویند.

بورس ایران

بورس اوراق بهادار تهران در سال ۱۳۴۶ و فرابورس ایران نیز در ۱۹ آبان ۱۳۸۷ افتتاح شد.

بورس ایران از عوامل زیر رنج می‌برد:

  • تأثیرات سیاست‌های خارجی ایران در بورس
  • وابستگی شدید واردات و صادرات ایران به حامیان سیاسی ایران
  • مدیریت داخلی کشور در تناقض با فعالیت تولید داخلی

ویکی‌پدیا

از سایر پست‌های ما نیز دیدن بفرمایید:

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *