آدرس و شماره تماس, غذا و خوراکی

کافه ویونا سهروردی

کافه ویونا سهروردی

کافه ویونا سهروردی

سلام بر شما همراهان گرامی سایت سیتی بین. قصد داریم اطلاعات مفیدی در خصوص  کافه ویونا سهروردی را در اختیار شما قرار دهیم.

کافه ویونا سهروردی

کافه (به فرانسوی: Café) محلی است عمومی؛ که در آن نوشیدنی غیرالکلی و گاه غذاهای سبک عرضه می‌شود. کافه در برخی از کشورها جایی برای معاشرت و گفتگوی مردم است.

کافه و کافی شاپ در کلمه کاملا شبیه به هم هستند؛ اما نباید کافه را با کافی‌شاپ اشتباه کرد. کافی‌شاپ محل عمومی آمریکایی است که در آن معمولاً فقط قهوه عرضه می‌شود.

از سال ۱۳۶۰، کافی‌شاپ‌ها جای چایخانه‌ها را تنگ کرد. در چایخانه‌های ایران به‌جای سرو قهوه، بیش‌تر چای و انواع غذاهای سنتی ایرانی با موزیک زندهٔ ایرانی ارائه می‌شود.



https://citybin.ir/shiz/wp-content/uploads/2020/03/1.gifاگر دوست دارید شما یا کسب و کارتان، مثل: کافه ویونا سهروردی در گوگل و اینترنت دیده شود.

اینجا کلیک کنید.گل



کافه ویونا سهروردی شمالی

کافه ویونا (کافی‌شاپ) در محله نیلوفر – شهید قندی تهران و خیابان توپچی واقع شده است. این کافی‌شاپ یکی از چهل و یک کافی‌شاپ در محله نیلوفر – شهید قندی تهران می‌باشد و از نظر موقعیت جغرافیایی در نزدیکی مرکز خرید اندیشه و همچنین آبمیوه فروشی پالیزی، بوستان اندیشه، مسجد حجه ابن الحسن (عج)، رستوران میخوش و قنادی ناتلی قرار گرفته است.

کافی شاپ ویونا سهروردی

راه‌های ارتباطی

 آدرس دقیق: استان تهران، تهران، سهروردی شمالی، توپچی

 تلفن تماس: 02188524461

 وب‌سایت رسمی: cafe-viuna.com

 ساعات کاری
  • شنبه08:00 – 00:00
  • یک‌شنبه08:00 – 00:00
  • دوشنبه08:00 – 00:00
  • سه‌شنبه08:00 – 00:00
  • چهارشنبه08:00 – 00:00
  • پنج‌شنبه08:00 – 00:00
  • جمعه08:00 – 00:00

منو کافه ویونا سهروردی

قَهوه، گونه‌ای نوشیدنی رایج است که از دانه‌های بوداده و آسیاب‌شدهٔ گیاه قهوه به‌دست می‌آید. گیاه قهوه بومی مناطق نیمه‌گرمسیری آمریکا و برخی از جنوب آسیا و جنوب شرق آسیا است،[۱] هنگام رسیدن میوهٔ گیاه قهوه، دانه‌های قهوه را برداشت و فرآوری می‌کنند. دانه‌های قهوهٔ خشک‌شده به درجات مختلف برشته می‌شوند، بسته به عطر و طعم موردنظر، درجه‌بندی‌های پخت گوناگونی برای این محصول درنظر گرفته شده‌است. قهوه کمی اسیدی است و به‌علت داشتن کافئین بالا، یک ماده محرک است.[۲]

تلفن کافه ویونا سهروردی

قهوه عربی شدهٔ واژهٔ کفا یا کافا است که در اصل نام منطقه و شهری در جنوب غربی اتیوپی است که گیاه قهوه در نخست در آنجا یافت شده‌است، فرهنگ‌نویسان عرب می‌گویند واژهٔ قهوه در اصل نام گونه‌ای شراب بوده‌است که سپس نام این نوشیدنی شده و همچنین می‌گویند ریشهٔ این واژه، فعلِ «قها» (تلفظ: qahā) به‌معنی بی‌اشتها بودن است؛ زیرا در گذشته تصور بر این بود که این مایع باعث بی‌اشتهایی می‌شود.

این واژه هم‌چنین از راه زبان ترکی به زبان‌های اروپایی راه یافته‌است.[۳][۴]

کافه ویونا در سهروردی

چندین دلیل دیگر برای نامگذاری قهوه آورده شده که یکی از مشهورترین‌های آن این است که این واژه از یک زبان اتیوپیایی یا یک زبان آفریقایی دیگر گرفته شده باشد و در اصل نام منطقه‌ای به نام کفا در جنوب‌غربی اتیوپی بوده‌است. گمان می‌رود که گیاه قهوه نخست آن جا یافت شده، در ضمن مردم آن منطقه به این گیاه بون می‌گویند.

ابوعلی سینا، حدود هزار سال پیش در کتاب خود شرح جامعی در مورد قهوه آورده که البته ایرانیان در آن عصر بر آن نام بونا نهاده بودند و بوعلی نیز همین واژه را به کار بسته‌است. این واژه‌ای است که هنوز در اتیوپی آن را برای قهوه بدون شکر به کار می‌برند. بوعلی سینا قهوه را به منظور تحریک بیماران افسرده، به‌کارگرفته بوده‌است.[۵]

مطالب بیشتر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *