آموزشی

کلاس مایا شیراز

کلاس مایا شیراز

کلاس مایا شیراز

در این مقاله از سایت شیرازیاب برای هنر دوستان شیرازی به خصوص علاقه مندان به ساختن و یادگیری انیمیشن، گیم و سینما ، مرکز تخصصی برگزاری کلاس مایا شیراز را بررسی خواهیم کرد.

از این رو، ابتدا برای افرادی که با این نرم افزار قدرتمند آشنا نیستند ، در رابطه با نرم افزار مایا ، توانایی ها و بازار کار آن به طور مفصل صحبت خواهیم کرد.سپس ، ابر شرکت آتو دسک را  معرفی میکنیم . در انتها مرکز آموزش مایا در شیراز را بیان میکنیم.با یادگیری و شرکت در کلاس مایا در شیراز خلاقیت خود را هویدا خواهید کرد. با ما در این مقاله جذاب همراه شوید.

مایا چیست؟

تارخچه نرم افزار مایا

نرم افزار مایا (MAYA) یکی از نرم افزار های طراحی، مدلسازی و متحرک سازی در سه بعد است که کابرد بسیاری در صنعت بازی سازی و پویا نمایی دارد.

ابتدا شرکت آلیاس ویوفرانت (Alias Wavefront) در سال 1998 اولین نسخه نرم افزار مایا را رونمایی کرد و در سال 2003 موفق به دریافت جایزه (AATA) از آکادمی تصاویر هنری متحرک شد.

اما هفت سال بعد شرکت بزرگ نرم افزاری اتودسک (Autodesk) امتیاز نرم افزار مایا را خرید و با سرمایه گذاری مناسبی آن را به یکی از نرم افزارهای طراحی سه بعدی حرفه ای تبدیل کرد.

برخی از نمونه های موفق سینمایی که از مایا در مراحل ساخت آن استفاده شده فیلم ارباب حلقه ها، اسپایدر من، عصر یخبندان و جنگ ستارگان هستند.

همچنین از نرم افزار مایا در ساخت بازی های معروفی مانند کال آف دیوتی ( Call of Duty) و هالو (Halo) نیز استفاده شده است.

 

شرکت آتودسک

 

شرکت آتودسک

شرکت آتودسک

 

شرکت Autodesk یک شرکت چند ملیتی است که نرم افزارهایی در زمینه های مهندسی،عمران،ساخت و ساز،رسانه و… تولید می کند.

محل اصلی این شرکت در شهر سن رافائل (San Rafael) ایالت کالیفرنیا در کشور آمریکا است. این شرکت یک گالری از فعالیت های مشتریان خود را در ساختمان خود در شهر سن فرانسیسکو (San Francisco) راه اندازی کرده است.

Autodesk دفاتر مختلفی در سراسر دنیا دایر کرده است.

شرکت Autodesk در سال ۱۹۸۲ میلادی بوسیله جان والکر (John Walker) که جزو تولیدکنندگان AutoCAD بوده است بنیان گذاری شده است. هدف و به نوعی شعار این شرکت “طراحی به کمک رایانه”(Computer-aided design) است که مخفف آن CAD می باشد.

نرم افزارهای Autocad و Revit که جزو تولیدات این شرکت هستند به طور گشترده به وسیله معماران مورد استفاده قرار میگیرد.

مهندسین و طراحان سازه برای طراحی،پیش طراحی و مدلسازی ساختمان ها و دیگر سازه ها از این دو نرم افزار استفاده میکنند.

نرم افزارهای شرکت Autodesk در زمینه های مختلفی مورد استفاده قرارمیگیرند،از برج آزادی نیویورک تا ماشین الکتریکی تسلا.

Autodesk

Autodesk بوسیله AutoCAD شناخته شد اما اکنون به تولید طیف گسترده ای از نرم افزارهای طراحی و مهندسی اقدام کرده است.

همچنین برای مشتریان خود نرم افزارهایی مانند Sketchbook و Homestyler و Pixlr را ساخته است.

شرکت نسخه های آموزشی نرم افزارهای خود را برای دانش آموزان و دانشکده ها در انجمن علمی اتودسک به صورت مجانی در دسترس قرار داده است.

همچنین به عنوان کمکی به سازمان های غیر دولتی این نرم افزارها را در TechSoup Global نیز منتشر میکند.

نرم افزارهای نمونه سازی دیجیتال (Digital prototyping) این شرکت مثل Autodesk Inventor و Autodesk Product Design Suite در صنعت تولید برای تجسم،شبیه سازی و تحلیل شرایط دنیای واقعی استفاده می شوند. سری نرم افزارهای Revit برای ساخت مدل های اطلاعاتی ساحتهش ده اند که با کاربران امکان طرح ریزی،ساخت و مدیریت مجازی یک پروژه را پیش از اجرای آن میدهد.

بخش رسانه وسرگرمی شرکت Autodesk نرم افزارهایی برای ساخت جلوه های ویژه،درجه بندی و تصحیح رنگ و همچنین تدوین انیمیشن،طراحی بازی و طراحی تجسم مجازی تولید میکند. Maya یک نرم افزار طراحی سه بعدی انیمیشن است که در طراحی جلوه های ویژه و بازی مورد استفاده قرار میگیرد.

آموزش مایا مقدماتی

آموزش مایا مقدماتی

آموزش مایا مقدماتی

از نرم افزار مایا کجا استفاده می شود؟

از نرم افزار مایا به صورت گسترده و حرفه ای در صنعت فیلم و انیمیشن استفاده می شود. از ساخت جلوه های بصری برای تبلیغات تلویزیونی گرفته تا ساخت انیمیشن های خارق العاده. برای نمونه در فیلم تبدیل شوندگان بالغ بر 30 صحنه سه بعدی تبدیل شدن توسط نرم افزار مایا ساخته شده است.

کاربرد دیگر این نرم افزار منحصر به فرد، در صنعت خودروسازی است. طراحان خودرو برای رسیدن به مدل مطلوب و همچنین طراحی دقیق قطعات و طراحی داخلی فضای خودرو از قابلیت های نرم افزار مایا استفاده می کنند.

شرکت های طراحی معماری ساختمان نیز برای ایجاد طرح های پیچیده معماری با محدودیت های بصری از المان ها و امکانات مایا بهره می برند.
و به طور کلی در هر صنعتی که ارائه یک مفهوم بصری پیچیده مورد نیاز باشد از نرم افزار مایا می توان استفاده کرد.

کلاس خصوصی مایا در شیراز

مزایای استفاده از نرم افزار مایا چیست ؟

افرادی که در حال کار کردن با نرم افزار مایا هستند و با استفاده از این نرم افزار انیمیشن های سه بعدی ، شخصیت های کارتونی ، جلوه های بصری و سایر انیمیشن ها را تولید می کنند از مزایای این نرم افزار برای بروز خلاقیت و کارهای هنری خود بهره مند می گردند .
امکانات موجود در نرم افزار مایا سبب افزایش بهره وری در ساخت مدل ها و انیمیشن های سه بعدی می گردد و به آسانی می توان توسط این نرم افزار انیمیشن های پیچیده و غیر ممکن را طراحی و پیاده سازی نمود .

در واقع نرم افزار مایا دارای ابزار قدرتمندی می باشد که زمینه را برای رشد و پرورش استعدادها و مهارت های فردی افراد در زمینه طراحی و مدل سازی سه بعدی فراهم می آورد و صحنه های خارق العاده را می توان به راحتی با استفاده از ابزارهای قدرتمند موجود در نرم افزار مایا ایجاد نمود .
مدل های سه بعدی و جلوه های بصری ویژه را می توان با استفاده از نرم افزار به گونه ای کاملا واقع گرایانه شبیه سازی نمود .
دنیای بزرگ و پیچیده را نیز می توان توسط نرم افزار مایا و داده های هوشمند موجود در این نرم افزار طراحی و مدیریت کرد .

مایا در معماری

کلاس خصوصی مایا در شیراز

کلاس خصوصی مایا در شیراز

 

در شرکت های طراحی معماری نیز از نرم افزار مایا برای ایجاد طراحی ها و مدل سازی های سه بعدی استفاده می کنند و ویژگی های موجود در این نرم افزار را می توان در جهت ایجاد عناصر پیچیده و مدل سازی زیر بخش ها در معماری استفاده کرد .

درنهایت ، نرم افزار مایا شرکتها را قادر میسازد تا با استفاده از ابزارهای بسیار کارآمد موجود در این نرم افزار ، مدل سازی های سه بعدی و طراحی های بی نظیری را ارائه دهند که این قابلیت موجود در نرم افزار مایا باعث افزایش بهره وری و ارتقاء خلاقیت طراحان می گردد و زمینه برای توسعه پروژه های معماری فراهم می آورد .

فواید استفاده از مدل های سه بعدی در معماری با مایا

  • با اینکه بیشتر پروژه ها به شکل دو بعدی توصیف شده اند، مدلهای سه بعدی بیش از پیش استفاده می شوند. بیشترین استفاده ی مدل معماری سه بعدی، به تصویر در آوردن طراحی می باشد.
  • علاوه بر این، می توان از این نوع مدلسازی برای شبیه سازی تصمیمات طراحی معماری، مثلا استفاده از روکش فلزی، استفاده کرد.
  • بسته به دقت آن، مدل سه بعدی می تواند به عنوان یک پایه برای شبیه سازی و تجزیه و تحلیل به کار رود.
  • با دیجیتالی شدن طراحی سه بعدی، این امکان محقق شده است که با یک کلیک روی ابزارهای گوناگون شبیه سازی، تجسمی و تحلیلی، پروسه ی طراحی را پیش ببریم.
  • استفاده از مدل های دیجیتال سه بعدی می تواند از حد فرآیند طراحی نیز فراتر رفته و با وجود امکان تولید دیجیتالی اجزای ساختمانی وارد پروسه ی ساخت و ساز شود و یا پاسخ سریعی برای مسائل طراحی ارائه دهد.

بیشتر روش هایی که توضیح داده شد، در حال حاضر در صنایع دیگر به کار گرفته می شوند.
با وجود دسترسی به ابزارهای متعدد در دنیای دیجیتال سه بعدی، این شکل از ارائه در معماری نیز مانند صنایع دیگر جایگاه و اهمیت خود را خواهد یافت.

کلاس انیمیشن سازی در مایا

کلاس انیمیشن سازی در مایا

کلاس انیمیشن سازی در مایا

نرم افزار مایا یکی از قدرتمندترین نرم افزارها، در خلق و ساخت انیمیشن می باشد که دارای ابزارهای بسیار زیادی در این حوزه است.

در این آموزش، دانشجو با اساس انیمیشن سازی و قواعد و اصول، تکنیک ها و ابزارهای مورد نیاز، آشنا خواهد شد و هر آنچه که نیاز به رسیدن به هدف جان بخشیدن اشیا دارد در این آموزش به دست خواهد آورد.

دانشجو علاوه بر یادگیری اساس و مبانی مبحث انیمیشن سازی، تکنیک ها و قوانین انیمیشن سازی را نیز فرا خواهد گرفت که باعث بهبودی و پیشرفت در ساخت انیمیشن چه در صنعت بازی سازی و چه در صنعت انیمیشن خواهد شد.

بازار کار مایا

همانطور که ذکر کردیم، نرم افزار قدرتمند مایا را میتوان در بسیاری از حوزه های صنعتی و هنری استفاده کرد. مایا در رسته انیمیشن سازی و بازی سازی ، سالیان طولانی در کمپانی های بزرگ و معروف دنیا ، چون پیکسار و یوبی سافت مورد استفاده قرار میگیرد ، و بازار کار بسیار وسیعی دارد. با توجه به پیچیدگی و اندازه پروژه های مختلف در این کمپانی ها بین 100 تا 100 هزار نفر ، مشغول به فعالیت هستند.

بازار کار مایا در ایران

در کشور ما اما، داستان انیمیشن و انیمیشن سازی هم مانند بسیاری از علوم جدید الورود دیگر، از استقبال زیادی از سوی جریان های تفکری حاکم بر سینمای ایران برخوردار نیست.
به عبارت دیگر صنعت سینما و تصمیم گیران حوزه سینما علاقه چندانی به سرمایه گذاری در بستر انیمیشن سازی ندارند.
هر چند که در سال های اخیر یعنی سال های 1394 به بعد با ساخت چند انیمیشن ایرانی و موفقیت نسبی در گیشه ی سینماها، کمی اوضاع و احوال این صنعت رشد کرده است و رو به پیشرفت بوده است.

از این رو بازار کار مایا در ایران، بر خلاف کشور های توسعه یافته، نوپا و بسیار جوان است. اما بسیاری از فعالان حرفه ای در این حوزه ، به صورت فریلنسری با خارج از ایران همکاری میکنند و درامد قابل توجهی نیز دارند.



https://citybin.ir/shiz/wp-content/uploads/2020/03/1.gifاگر دوست دارید شما یا کسب و کارتان، مثل: کلاس مایا در شیراز در گوگل و اینترنت دیده شود.

اینجا کلیک کنید.گل


کلاس آنلاین مایا در شیراز

برای شرکت در کلاس های آنلاین مایا در شیراز، بهترین انتخاب ، پک های آموزشی است.چرا که با در اختیار داشتن این پک های مقید به حضور در ساعت و مکان خاصی نیستید.در هر زمان که مایل هستید میتوانید این آموزش ها را دنبال کنید.

نکته دیگر در رابطه با کلاس های آنلاین یا استفاده از پک های آموزشی مایا ، ویژگی پشتیبانی از آن است. پس مطمئن شوید پک آموزشی خود را از مراکزی تهیه کنید که از آپشن های پشتیبانی بر خوردار باشند.

کلاس رایگان مایا در شیراز

بستر دیگر یادگیری آنلاین و رایگان مایا ، پلتفرم های یوتیوب یا آپارات هستند. با دنبال کردن برخی از این ویدیو های آموزشی به راحتی میتوانید مقدمه نرم افزار مایا را یاد بگیرید.

مدرسه رم یکی از آن آموزشگاه هایی است که به طور مداوم در کانال های آپارات و یوتیوب خود آموزش های مفیدی منتشر میکند.

کلاس مایا در شیراز

آدرس کلاس مایا در شیراز

مدرسه رم

  • شیراز، بلوار استقلال، حدفاصل خیابان شبان و چهارراه هوابرد (روبروی کوچه 26)

 

در شیرازیاب بهتر دیده شوید ، بیشتر بخوانید:

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *