دسته‌بندی نشده

کمپ ترک اعتیاد ستارخان

کمپ-ترک-اعتیاد ستارخان

کمپ ترک اعتیاد ستارخان

در این مقاله از سایت شیرازیاب برای شما همراهان گرامی به طور مفصل در رابطه با انواع کمپ ترک اعتیاد ستارخان صحبت خواهیم کرد.با ما همراه شوید.

یکی از محلات سرزنده و قدیمی استان تهران، ستارخان میباشد. این محله در منطقه ۲ شهرداری تهران قرار دارد. به دلیل محبوبیت این محله، مراکز، کمپ ها و کلینیک های ترک اعتیاد در ستارخان نیز شمار زیادی دارد.

محله ستارخان در غرب و مرکز تهران واقع است؛ خیابان ستارخان در آن یکی از معروف ترین خیابان های تهران است. در این مقاله میخواهیم به معرفی مراکز، کمپ و کلینیک ترک اعتیاد در ستارخان بپردازیم.

کمپ ترک اعتیاد ستارخان

کمپ ترک اعتیاد ستارخان به عنوان یکی از بهترین مراکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد مواد مخدر در ستارخان با امکانات کامل و هزینه مصوب، مورد تایید سازمان بهزیستی کشور است.نخستین قدم برای شروع ترک اعتیاد این است که باور داشته باشید این بیماری قابل درمان است.

در مرکز بازپروری و ترک اعتیاد ستارخان بیماران با همیاری و مساعدت مددیاران در طول دوره ترک و در زمان کنترل و آموزش عدم بازگشت به مواد را می آموزند.همچنین مددیاران خانواده با تلاش برای رفع مشکلات مددجویان در اجتماع و خانواده سعی در ایجاد فضای مناسب برای ترخیص بیمار را دارند.

اعتیاد بیماری خطرناکی است که در روح و جسم افرد ورود می کند که با یک درمان سطحی چند روزه و غیر تخصصی قابل درمان نیست و برای درمان آن باید شرایط و حمایت های روانی اجتماعی مختلفی از فرد معتاد صورت بگیرد.اعتیاد هیولای بی اخلاقی است که مختص قشر خاصی از جامعه نیست و فقیر و غنی، زن و مرد، کهنسال، بزرگسال، جوان و نوجوان و با سواد و بی سواد را درگیر خود می‌کند.کمپ اعتیاد ستارخان با کادری مجرب و دلسوز عزیزان شما تا پایان این سفر و رهایی از بلای خانمان سوز اعتیاد همراهی می کند.

اعتیاد یک بیماری روانی است و باید به فرد معتاد به دید بیمار نگاه کرد.

کمپ-ترک-اعتیاد

کمپ-ترک-اعتیاد

 چرا مرکز بستری ترک اعتیاد ستارخان

درمان اعتیاد نیاز به تخصص و تجربه دارد ما آن را در یک مجموعه فراهم کرده ایم.تاسیس مراکزی که پاسخگوی درمان بستری بیماران باشد در تمام رشته های پزشکی مدنظر بوده ودرمورد بیماری اعتیاد نیز همیشه به وجود چنین مراکزی احساس نیاز شده است.این مراکز در بسیاری از موارد می توانند سبب درمان و کمک به بیماران و خانواده های آنها شوند.

مرکز بستری ترک اعتیاد ستارخان کلیه خدمات ترک اعتیاد و درمان اعتیاد را توسط پزشکان و روانشناسان متخصص انجام می دهد

ستارخان در راستای مبارزه با  ویروس منحوس کرونا و رعایت شیوه نامه ها و دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا ، تمامی شیوه نامه ها در مرکز بستری ترک اعتیاد خانه سپید رعایت شده و جزو وظایف روزانه پرسنل مجرب خانه سپید میباشد.

امید است با توکل بر خدا ،به زودی شاهد نابودی این بیماری شویم و زندگی شاد و بدور از هر گونه غم و ناراحتی را بر چهره مردم عزیزمان ایران ببینیم.کمپ ترک اعتیاد ستارخان

همه چیز راجع به کمپ ترک اعتیاد

امروزه وابستگی به مصرف و سوءاستفاده از مواد به‌ویژه موادمخدر و محرک از پدیده‌های پیچیده و شوم جامعه مدنی است. این معضل چندوجهی جامعه را از منظر امنیت، آرامش و ارزش‌های اخلاقی مورد تهدید و آزار قرار می‌دهد. چندسالی است که سازمان بهزیستی برای رفع این بلا، کمپ یا کانون‌هایی برای ترک اعتیاد تخصص داده است تا بتواند اعتیاد را تا حد ممکن ریشه‌کن کند.

 

ترک اعتیاد به مواد مخدر به روند درمان روانی یا پزشکی اعتیاد به مواد مخدر مانند تریاک، هروئین، کوکائین، برخی داروها و الکل اطلاق می‌شود. بنا بر تعریف اداره خدمات مواد مخدر و بهداشت روانی آمریکا در سال ۲۰۱۰ میلادی، که بر اساس تجربیات کسانی که خود را از چنگال اعتیاد رها کرده‌اند بنا شده‌است، تعریف ترک اعتیاد (بهبودی از اعتیاد) به شرح زیر است: «بهبودی یک فرایند تغییر است که از طریق آن افراد برای به دست آوردن سلامت و رفاه و آسایش خود و به دست گرفتن اختیار زندگی تلاش کرده و سعی می‌کنند تا همه امکانات و قابلیت‌های بالقوهٔ خود را مجدداً به دست آورند.»

کمپ-ترک-اعتیاد ستارخان

کمپ-ترک-اعتیاد ستارخان

در کمپ ترک اعتیاد چه می گذرد؟

کمپ یا کلینیک ترک اعتیاد مکانی است که با مجوز رسمی از بهزیستی اقدام به درمان و ترک اعتیاد معتادان می نماید. در این مراکز تمامی مراحل درمان زیر نظر متخصصان پزشکی و روانشناختی انجام شده و تلاش می شود جسم و روان آسیب دیده معتاد با هم درمان شود.

در مراکز مجاز ترک اعتیاد به جای کلمه معتاد از واژه بیمار استفاده می شود تا بار منفی کلمه باعث رنجش فرد نشود. بنابراین بهتر است ما نیز واژه بیمار را بکار ببریم.

روش‌های ترک در کمپ ترک اعتیاد

در کمپ ترک اعتیاد از روش‌های درمانی مختلفی برای درمان استفاده می‌شود؛ روش درمانی انتخابی با توجه به ماده اعتیاد آور و شدت اعتیاد متفاوت است. از جمله روش‌های درمانی مورد استفاده در کمپ‌های ترک اعتیاد می‌توان به موارد زیر اشاره داشت.

1- روش یابویی

اصطلاح یابویی در کمپ‌های ترک اعتیاد و بین معتادان و خانواده آن‌ها رواج دارد که به همان روش ترک ناگهانی اطلاق می‌شود. در این روش ترک مواد مخدر و مواد محرک به صورت یک روزه و بدون کاهش تدریجی یا جایگزین کردن ماده‌ای دیگر انجام می‌شود.

2- ترک سنتی در کمپ ترک اعتیاد

در این روش دوز مصرف به صورت تدریجی کم می‌شود تا اینکه به صفر برسد. در این روش طی شدن دوره ترک و تخطی نکردن از دوز روزانه و افزایش ندادن در میان برنامه اهمیت بسیاری دارد. این روش در صورتی که با کمک روانشناس انجام شود، بسیار نتیجه بخش بوده و می‌توان از راه دور هم بیمار را تحت نظر قرار داد. ماریجوانا یا گل یکی از موادی است که بسیار بین جوانان طرفدار دارد و ترک آن به صورت سنتی فرآیند پیچیده ای به شمار می رود. به خاطر همین لازم است از چند روش به صورت همزمان استفاده شود.

3- ترک با استفاده از متادون

در این روش نیز مانند ترک ناگهانی (یابویی) مصرف مواد قطع می‌شود اما در عوض متادون جایگزین آن می‌شود. هدف از این روش در کمپ ترک اعتیاد کاهش آسیب به بیمار و اطرافیان است.
از آنجایی که متادون دارای طول مدت نئشگی بالاتری نسبت به سایر مواد مخدر است، استفاده از متادون به جای مواد مخدر باعث می‌شود عوارض مصرف و خطرات ناشی از آن کنترل شود و در عین حال سختی خماری، علائم ترک نیز کاهش می‌دهد. این روش شایع‌ترین روشی است که مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما در صورت مصرف خودسرانه، همین دارو منجر به بروز اعتیادی بدتر می‌شود.

از دیگر داروهایی که جهت ترک اعتیاد مورد استفاده قرار می گیرد ترامادول و بوپرنورفین است که آن ها هم شبه مخدر بوده و در صورت استفاده خودسرانه منجر به بروز اعتیاد می شود. در این شرایط ترک هر دو ماده مصرفی فرآیند درمان را با سختی مواجه می سازد.

4- روش سم زدایی در کمپ ترک اعتیاد

این روش برای کسانی استفاده می‌شود که دوز مصرفی بسیار بالایی دارند. برای اینکه تحمل خماری برای بیمار راحت باشد از داروهایی استفاده می‌کنند که معمولا به بیهوشی بیمار منجر می‌شود.

کمپ-ترک-اعتیاد ستارخان

کمپ-ترک-اعتیاد ستارخان

ممنون که در این مقاله کمپ ترک اعتیاد ستارخان با ما همراه بودید.

مطالب بیشتر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *