آموزشی

omni channel چیست

omni channel چیست

omni channel چیست

با سلام شیرازیاب های عزیز. این روزها بازاریابی یکی از شغل های بسیار پر درآمد هست و میتواند باعث ایجاد ثروت شود حال باید بدانیم چگونه بازاریابی کنیم ما شما را با omni channel چیست، آشنا میکنیم.

omni channel maketing چیست

ایده اصلی omni channel نه تنها باعث شناسایی همه کانال‌های ارتباط با مشتریان می‌شود، بلکه تمام تعاملات مشتریان با کانال‌های مختلف را در کل فرایند خرید (قبل، در حین و بعد از خرید) در نظر می‌گیرد.

تجربه مشتری در تمامی کانال‌ها یکسان و یکپارچه است. دغدغه بازاریابی omni channel فقط معاملات انجام شده توسط مشتریان نیست؛
بلکه از طریق گردآوری داده‌های رفتاری کاربران در کانال‌های مختلف و آنالیز همزمان آنها، نیازهای مشتریان، تعاملات آنها با هر یک از کانال‌ها و محصولات و برند را هم بررسی می‌کنند.

به همین دلیل، انتقال پیام‌ها و پیشنهادها به صورت یکسان و یکپارچه در تمامی کانال‌ها، اعم از وب‌سایت، کمپین‌های ایمیلی، شبکه‌های اجتماعی و فروشگاه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

بدیهی است که این نوع بازاریابی نیازمند سرمایه‌گذاری بیشتری است. بخش زیلدی از هزینه برای فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب و هوشمندسازی و مدیریت ارتباط با مشتریان صرف می‌شود.

چرا omnichannel مهم است؟

مفهوم و کاربرد Omni Channel در صنعت بانکداری

به طور کلی، کسب‌وکارهایی که همواره در حال بهینه‌سازی تجربه مشتری (customer experience) هستند، عملکرد موفق‌تری در طول زمان بدست می‌آورند.

در بازاریابی omnichannel ، تجربه مشتری محوریت استراتژی است و به همین دلیل است که این شیوه بازاریابی از اهمیت بالایی برخوردار است.

در این روش، تجربه مشتری بر اساس نیاز مشتری در هر کانال بهینه‌سازی می‌شود. امروزه فرایند خرید مشتریان قابل پیش‌بینی نیست.

آنها ممکن است خرید خود را از دسکتاپ شروع کنند، با تبلت یا موبایل ادامه دهند و ادامه فرایند را با اپلیکیشن انجام دهند.

اینتگریت بودن کانال‌ها به مخاطب کمک می‌کند تا تجربه بهتری داشته باشد. مطالعات انجام شده در زمینه خریدهای آنلاین انجا شده است، ثابت کزده است:

  • حدود یک سوم خریدهای آنلاین از طریق چندین دستگاه خرید خود را انجام می‌دهند.
  • خریدارانی که از چندین کانال برای خرید استفاده می‌کنند، ارزش طول عمر (LTV) بیشتری دارند.
  • دستگاه‌های دیجیتال در حال حاضر روی بخش زیادی از فروش‌های حضوری تاثیر دارند.
  • کسب‌وکارهایی که عملکردشان مبتنی بر داده است، موفق‌تر هستند.

اهمیت استفاده از omnichannel Marketing

اهمیت استفاده از omnichannel Marketing را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • شخصی‌سازی تجربه کاربری مشتریان
  • ترکیب و یکپارچه‌سازی بازاریابی آنلاین، آفلاین و فیزیکی
  • افزایش میزان وفاداری مشتریان نسبت به برند
  • استفاده حداکثری از کانال‌های بازاریابی
  • دسترسی به گستره متنوعی از مخاطبان در کانال‌های مختلف بازاریابی

RETAILING

بازاریابی Omni-channel چیست؟

فروشندگان معمولاً تمایل دارند Multichannel و Omni-channel را به جای هم بکار ببرند،
در صورتی که در واقع این دو رویکرد بازاریابی دو مفهوم کاملاً متمایز هستند.
بازاریابی Omni-channel نتیجه طبیعی و تکامل یافته اقدامات بازاریابی Multichannel یا چند کاناله است.

منبع: ویکی پدیا

 

مظالب بیشتر:

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *