ساختمانی

آجر نما مركزي شيراز

آجر نما مركزي شيراز

در این مقاله از سایت شیرازیاب برای شما همراهان گرامی به طور مفصل در رابطه با انواع آجر نما مركزي شيراز صحبت خواهیم کرد.با ما همراه شوید.

درباره اجرنما مرکزی

شرکت آجرمرکزی در سال ۱۳۷۹ با اتکا به خداوند منان در مکانی اجاره ای پا به عرصه فروش محصولات ساختمانی در شیراز گذاشت و به مدت ۵ سال مشغول به تهیه و توزیع آجرنما و سفال گردید و سپس در سال ۱۳۸۴ نسبت به خرید محلی دائمی جهت دفتر نمایشگاه با نام تجاری آجرنما مرکزی اقدام کرد و توانست فعالیت خود را در عرصه ساختمان گسترش دهد.این مجموعه خدمات خود را بصورت پخش مویرگی به متقاضیان عرضه میکند و تا کنون با بیش از صدها شرکت معتبر ساختمانی در زمینه ساخت و ساز همکاری داشته است.

آجر نما مركزي شيراز

آجر نما مركزي شيراز

ویژگی های آجر نما

همان گونه که در بالا گفته شد، یکی از مصالح ساختمانی پر مصرف در طراحی نما، آجر نما می باشد. همان گونه که از نام این محصول پیداست، از آن در طراحی نمای ساختمان استفاده می شود.

متریالی که به این منظور مورد استفاده قرار می گیرد، باید از مقاومت کافی در برابر گرما، رطوبت و نفوذ آب برخوردار باشد.

آجرهای نما، عموما دارای تنوع رنگی بوده و از این رو دست افراد برای انتخاب نمونه متناسب با سلیقه و سایر المان ها را باز می گذارد. از آن جایی که این متریال در معرض تابش نور خورشید قرار دارد، رنگ آن باید از ماندگاری بالایی برخوردار باشد.

در ساخت برخی از مدل های این نوع آجر از فناوری نانو استفاده می شود و همین امر باعث بالا رفتن استحکام و مقاومت آن ها در برابر شرایط محیطی متفاوت می شود. آجرهای نما عموما دارای مقاومت فشاری بالایی هستند.

این نوع آجر نسبت به نمونه های معمولی سبک تر بوده و نصب آن ها آسان تر می باشد. از دیگر ویژگی های این متریال می توان به طول عمر بالا و عدم ایجاد هرگونه خوردگی در آن ها اشاره کرد.

این محصول در صورت نصب صحیح، هیچ گاه دچار لق شدگی نشده و نیاز به استفاده از نگهدارنده نیز ندارد. یکی از ویژگی های بارز این محصول خاصیت عایق دما بودن آن می باشد که می تواند از اتلاف انرژی جلوگیری به عمل آورد.

مزیت های استفاده از آجر نما نسوز

آجر نما نسوز به دلیل مزیت هایی که دارد مورد توجه بوده و بازار خرید و فروش بالایی را از آن خود کرده است. مقاومت بالا به دماهای بسیار بالا تا 1200 درجه سانتی گراد از ویژگی های مطلوب و مهم این آجر نما هاست. همین ویژگی سبب کاربرد گسترده ی این آجر در صنعت و ساختمان شده است.

اگر دقت کرده باشید بسیاری از آجرها در اثر تماس با هوای مرطوب و نم دچار سفیدک و شوره می شوند، این موضوع سبب می شود تا نمای ساختمان ها زیبایی و جذابیت خود را از دست بدهد، در حالی که استفاده از آجرنما نسوز این معضل را به وجود نمی اورد و اجری ضد شوره و ضد سفیدک می باشد.

آجر نسوز نما در مقایسه با آجر نما سوز ضخامت کمتری داشته و تنوع رنگ، سایز و طرح بیشتری دارد.
نمای نسوز در برابر عوامل محیطی، ضربات فیزیکی و عوامل شیمیایی از مقاومت بالایی برخوردار بوده و همچنین باعث عایق شدن ساختمان در برابر سرما و گرما می شود.

آجر نما مركزي شيراز

آجر نما مركزي شيراز

 

آجرنما نسوز

در برابر سایش و فرسایش مقاوم بوده و سازگاری بسیار بالایی با محیط زیست دارد.
در مناطقی مانند شمال ایران که در اثر رطوبت زیاد ممکن است نمای ساختمان ها جلبک بزند،آجر نسوز بهترین گزینه می باشد، چرا که در برابر رشد جلبک ها و میکروارگانیسم ها مقاوم بوده و شرایط را برای رشد و تکثیر ان ها فراهم نمی کند.

آجر نسوز نما ثبوت رنگ بالایی داشته و در اثر عوامل محیطی مختلف چون تابش خورشید، رطوبت و دمای بالا و یا پایین رنگ خود را حفظ می کند.
گران بودن آجر نسوز نما نسبت به سایر آجر نماها، نصب سخت تر آن و مهارت بیشتر برای نصب آن از محدودیت های اجرایی آجر نسوز می باشد. اما با توجه به مزیت های زیادی که دارد این معایب به چشم نمی آیند.

انواع مختلف آجرنما

  1. آجرنما تولید شده با خاک رس:

    آجرنما رس در ایران قدمتی به اندازه چندین قرن دارد
    که مطلوب و مناسب بودن این جنس از آجرنما در طی قرن ها و نیز مطابقت آن با معماری ایرانی را نشان می دهد. آجرنما رس در رنگ های زرد، گلبهی روشن و گلبهی بژ ساخته می شود.

  2. آجرنما پایه سنگ (شیل):

    در ساخت این جنس از آجرنما مد و فناوری حاضر بکار می رود. خاک بکار رفته در این نوع آجرنما از نوع سنگ است که با استفاده از آسیاب‌ های پرقدرت تبدیل به خاک شده و سپس آجرنما از آن ساخته می شود. این آجرنما های جدید در رنگ های بسیار متنوع قرمز قهوه ای گلبهی روشن و گلبهی بژ و  سایر جنس های محکم آجرنما تولید  می شوند.

  3. آجرنما نسوز :

    یکی از مدرن ترین روش های تولید آجرنما در ایران، آجرنما نسوز است. این محصول دارای ویژگی هایی نظیر تنوع رنگی بالا (سفید، گلبهی بژ، قرمز و قهوه ای)، سفت شدن با استفاده از انواع مختلف سنگ ها،
    کامپوزیت شیشه و چوب می باشد. پخت این نوع آجرنما در درجه حرارت بیشتر از 1000 درجه صورت  می گیرد

    و بر همین اساس دوام بالایی داشته و زیبایی خود را در طی سال ها از دست نمی دهد.

  4. آجر نما قزاقی (رسی، دستی ، سنتی ):این آجر نما با نام های آجر دستی ، خشتی، سنتی و قزاقی معروف هستند

که تمامی آن ها از خاک رس فراوری و تولید میشود،
خاک رس به دلیل مقاومت حرارتی پایین تر در دماهای 700 تا 1000 درجه پخت میشود
و جزء اولین آجر های تولیدی دست بشر است ، دلیل استفاده از اسم قزاقی برای این نوع آجر های دست ساز ، ساخت بناهای تاریخی و سربازخانه ها توسط قزاق ها میباشد، این آجر ها پس از آسیاب به صورت گل در قالب های دستی قرار میگیرد و در کوره های پخت قرار میگیرد

آجر نما مركزي شيراز

آجر نما مركزي شيراز

 

  1. آجر کف :
    آجر هایی با ابعاد 20*20 ، 10*10 ، 20*10 را به عنوان آجر های کف میشناسیم
    که تمامی انواع نسوز و دستی این ابعاد آجر قابل تولید هستند، البته تمامی ابعاد آجر نما قابلیت استفاده در کف را دارند
    اما به طور عرف این ابعاد مصرف بیشتری دارند، همچنین این ابعاد آجر بر روی دیوارهای پارکینگ
    به صورت لوزی شکل یا مربعی شکل بسیار زیبا و شکیل هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *