ساختمانی

فروش آجر نما در شیراز

فروش آجر نما در شیراز

فروش آجر نما در شیراز

در این مقاله از سایت شیرازیاب برای شما همراهان گرامی به طور مفصل در رابطه با انواع فروش آجر نما در شیرازصحبت خواهیم کرد.با ما همراه شوید.

 

آجر نمای کلینکر

به آجرهای سرامیکی اشاره دارد ، اما بیشتر تصفیه شده است. این امر به دلیل افزودن نوع خاصی از رس و پختن در دمای بالا امکان پذیر است. برای طراحی باز شدن پنجره ها و درها ، یعنی قطعاتی که بارهای سنگینی را تجربه می کنند ، مناسب است. این گونه با چگالی بالا و جذب آب کم متمایز می شود. آجر تحت تأثیر عوامل جوی از بین نمی رود و برای مدت طولانی ظاهر قابل نمایش را حفظ می کند. رنگهای متنوع مصرف کنندگان را خوشحال می کند.

فروش آجر نما در شیراز

فروش آجر نما در شیراز

فشار بیش از حد

نه با بو دادن ، بلکه تحت فشار زیاد به دست می آید. و از نظر ترکیب با گونه های قبلی تفاوت دارد. این سنگ از سنگ آهک ، مواد افزودنی سیمان رنگ ، و ماسه و خاک به طور کامل حذف شده است. این آجر استحکام بالایی دارد. اسکلت این ماده دارای بافت است و شبیه یک سنگ طبیعی است. این ویژگی را می توان هنگام تزئین خانه و ساختن حصار ضرب کرد. رنگ آجر می تواند متفاوت باشد. کاملاً به ماده رنگ آمیزی بستگی دارد.

 

اندازه آجر

ابعاد آجر نما استاندارد است. همه محصولات باید دارای گواهینامه باشند. این نه تنها برای تجسم طراحی معماری ، بلکه برای استحکام دیوار نیز ضروری است.

این مواد را می توان از مواد اولیه مختلف با استفاده از فناوری های مختلف تهیه کرد ، اما ابعاد باید در استاندارد خلاصه شود:

  • تک – 250 * 120 * 65 میلی متر ؛
  • یک و نیم و ضخیم تر-250 * 120 * 88 میلی متر ؛
  • دو برابر – 250 * 120 * 138 میلی متر.

سازنده می تواند دسته ای از آجرها را در اندازه های جداگانه بسازد ، اما در تولید انبوه چنین نخواهد کرد.

استثناء آجر کلینکر است که علاوه بر اندازه استاندارد (تک) می تواند پارامترهای زیر باشد:

  • 250 * 60 * 65 mm;
  • 250 * 90 * 65 mm.

با دانستن اندازه مواد نما ، می توانید روی طرح فکر کنید و تعداد دقیق آن را محاسبه کنید.

آجر  نما یک و نیم

برای ساخت و ساز کارآمد، اکثر شرکت های ساختمانی از آجر یک و نیم استفاده می کنند. این امر روند ساخت و ساز را تسهیل می کند و میزان مواد مورد نیاز را کاهش می دهد. اندازه آن 88*120*250 میلی متر است. چنین آجری دارای سطح راه راه است. ابعاد قابل توجه به شما امکان می دهد هزینه های کار را هنگام ساختن ساختمان کاهش دهید.

آجر  نما یک و نیم

آجر نما

اندازه این آجر:

  • طول 250 میلی متر ؛
  • عرض 120 میلی متر ؛
  • ارتفاع 65 میلی متر

برای نمای ساختمانها عالی است. در برابر فشارهای مکانیکی و هوازدگی مقاوم است. البته ، با توجه به اندازه کوچک ، بر خلاف یک و نیم ، سخت تر و طولانی تر خواهد بود. همچنین مصرف کننده از طول عمر آن ، تعداد چرخه های کاری از 30 تا 50 سال ، راضی خواهد بود. یک دیوار ساخته شده از چنین مواد منظم و زیبا خواهد شد.

 

آجر ، روکش

رنگ مواد نما برای سایه درها ، پنجره ها و سقف انتخاب می شود. برای روکش یک خانه کوچک ، بهتر است سایه های روشن تری نسبت به ساختمانهای بزرگ انتخاب کنید. برای آنها می توانید از رنگ های روشن تر استفاده کنید. اساساً ، رنگ آجر بستگی به رنگ یا انواع خاک رس در ترکیب آن دارد.

آجر زرد

آجر زرد برای چشم خوشایند است و بسیاری آن را برای دکوراسیون خانه ها و ساختمان های فرعی انتخاب می کنند. رنگ آنها به دلیل ماسه و آهک تشکیل دهنده و رنگدانه رنگ آمیزی است. علاوه بر این ، ترس از محو شدن رنگ مواد با گذشت زمان نداشته باشید. تولید کنندگان مدرن 25 سال ضمانت رنگ می دهند. استفاده از آجر زرد متفاوت است ، اینکه برای طراحی نماها ، ساخت نرده ها ، چترهای مختلف و ساختمان های مزرعه استفاده شود. به نظر می رسد زیبا است و کاملا متناسب با طراحی هر سایتی است.

 

آجر نسوز چیست؟

آجر نسوز نوعی آجر است که از خاک چینی و خاک نسوز با ساختار مولکولی متراکم و منسجم تولید می شود. این نوع آجر در دمای بالای ‏‏1200 تا 1500 درجه سانتیگراد شکل می گیرد و براساس میزان حرارت کوره طیف رنگی آجر نسوز تعیین می گردد. مواد پایه و تشکیل ‏دهنده آجر های نسوز کانی های معدنی خاص و پوکه های معدنی می باشند که قادرند ترکیباتی نسوز و پایدار بوجود آورند. مواد نسوز باید ‏قابلیت حفظ خصوصیات فیزیکی و شیمیایی مورد نظر را در درجه حرارتهای بالا و شرایط مختلف محیطی داشته باشند.

فروش آجر نما در شیراز

فروش آجر نما در شیراز

آجر نسوز نما چیست؟ (استفاده از آجر نسوز در نمای ساختمان)

ویژگی های خاک چینی در آجر نسوز سبب می شود تا از این محصول برای جلوه نمای خارجی و محیط بیرونی ساختمان‌ استفاده و در کنار آن به عنوان یک عنصر زیبایی در طراحی داخلی مدرن مورد استفاده قرار بگیرد و هویتی خاص به ساختمان و بنا ببخشد. استفاده از آجر جهت مفروش کردن کف، پله سازی و محوطه‌سازی فارغ از مقاومت مطلوب آن قابلیت های این مصالح را در فراوانی کاربرد به نمایش می‌گذارد. با استفاده از آجر نسوز نما می توانید عمر زیبایی ساختمان خود را برای سالیان متمادی تضمین کنید.

در محیط های گوناگون کدام آجر نسوز مناسب تر است؟

کارشناسان و معماران عمدتا برای نمای بیرونی هر نوع بنایی همانند ساختمان و ویلا، آجرهای نسوز سمیرم (آجر نسوز قرمز انگلیسی)، آجر نسوز شاموتی (آجر نسوز زرد)، و در نوع آجرهای رسی آجر زرد رسی، آجر گلبهی رسی و آجر قرمز رسی را پیشنهاد می دهند، اما برای دکوراسیون داخلی طراحان دکور اغلب آجرهای نسوز مشکی، آجر نسوز قهوه ای، آجر نسوز طرح گرانیتی، آجر نسوز سفید، آجر نسوز کرم و همچنین آجرهای طرح رستیک که ساختار دکوراتیو دارند را همیشه توصیه می کنند.

:: ویژگی ها و مزایای استفاده از آجر نسوز نما چیست؟

مهم ترین ویژگی آجرهای نسوز مقاومت بالای آنها در برابر تغییر دما و حرارت می باشد، و همین مسئله باعث می شد تا از این گونه مصالح به عنوان پوشش درونی کوره های صنعتی و شومینه های خانگی استفاده شود، در واقع در فضاهایی که دارای درجه حرارت بالایی هستند، می توان از آجر های نسوز استفاده نمود. باید توجه داشت که آجرهای نسوز با توجه به نوع ماده ای که در ترکیبات آنها به کار رفته است، دارای انواع مختلفی بوده و هر کدام با توجه به مواد به کار رفته در آنها گستره های مختلفی از حرارت را می توانند تحمل کنند.

از دیگر خصوصیت های ویژه آجر نسوز نما گوناگونی طیف رنگ آن است، که از رنگ های روشن تا تیره را شامل می شود. بطور کلی آجرنما نسوز در مارکت با رنگ های سفید، کرم، زرد، قرمز، قهوه ای روشن، قهوه ای تیره و همچنین مشکی به فروش می رسد.

آجر نمای ساختمان اداری

طراحی نمای ساختمان باید به شیوه ای انجام شود که از فاصله دور کاربری آن مشخص باشد این ویژگی طراحی باید در ساختمان های اداری مشهود تر باشد. معمولا در اکثر شهرها ادارات در بهترین نقطه شهر قرار گرفته اند از این رو لازم است ساختمان های اداری نمای زیبا داشته باشند و به عنوان الگو قرار گیرند. آجر نما با معماری ایرانی نیز هماهنگی لازم را دارد پس نماسازی ساختمان با این محصول نما زیبایی را به ساختمان های اداری خواهد داد.

به عنوان نمونه نما و المان های ساختمان دانشگاه علوم پزشکی با اداره جهاد کشاورزی باید متفاوت باشد و این امکان نیز وجود ندارد که تمامی ادارات به یک نحو طراحی شوند. اما اینکه ساختمان یک مجموعه در کل کشور به یک شکل طراحی شود منطقی بنظر خواهد رسید.

آجرهای نسوز مخصوص نما به دلیل تنوع رنگ و سایزی که دارند این قابلیت را دارا هستند که در طراحی های گوناگون بکار گرفته شوند. یکی دیگر از کاربردهای آجرها ترکیب با مصالح دیگر است. بنا بر همین دلیل این امکان وجود دارد با استفاده از آجر نسوز، نمای ساختمان های اداری با موضوعات مختلف را به گونه های متنوع طراحی و اجرا کرد.

کاهش هزینه ساخت ساختمان با استفاده از آجر نما

نمای ساختمان های اداری از گذشته تا کنون با متریال های مختلف نما سازی شده اند که در آنها بیشتر استفاده از سنگ مشاهده می شود البته در یکی دو دهه اخیر نیز نماهای شیشه ای و کامپوزیت مورد استفاده قرار گرفته اند. استفاده از آجر نیز در نمای ساختمان اداری از گذشته دور تاکنون متداول بوده است.

هزینه بالای مصالح و نصب متریال هایی غیر از آجر در نمای ساختمان اداری هزینه ساخت ساختمان را نیز بالا خواهد برد. از آنجایی که ادارات دولتی از بیت المال هزینه می کنند تمایل دارند با کمترین هزینه بهترین ساختمان اداری را بسازند. هم در دسترس بودن و هم هزینه پایین آجر نسبت به سایر مصالحی که برای نماسازی کاربرد دارند دلیل محکمی برای استفاده از آجر نمای ساختمان اداری است.

در سال های اخیر در ساخت مدارس این موضوع رعایت شده است
و برای کنترل هزینه ها نماسازی بیشتر مدارس دولتی یا خیر ساز با استفاده از آجر انجام شده است.
گاها در بین همین مدارس نیز طراحی های منحصر بفردی انجام گرفته است.

فروش آجر نما در شیراز

فروش آجر نما در شیراز

قیمت آجر نما

مهم ترین عامل در تعین قیمت اجر نما ، نوع آجر می باشد. به طور مثال قیمت آجر نما شاموتی با قیمت آجر نما نسوز متفاوت است. عامل دیگر تاثیرگذار بر قیمت آجرنما ، رنگ آن است. ممکن است رنگ های مختلف یک نوع آجرنما، قیمت متفاوتی نسبت به یکدیگر داشته باشند. برای نمونه می توان گفت که قیمت آجر نسوز قرمز با قیمت آجر نسوز نما سفید از یک برند و با یک کیفیت و ویژگی با یکدیگر متفاوت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *