دسته‌بندی نشده

برند بوک بانک رسالت

برند بوک بانک رسالت

برند بوک بانک رسالت

با سلام خدمت بازديدکنندگان سايت شيرازياب هاي عزيز، در اين پست قصد داريم به بررسي برند بوک بانک رسالت در اختيار شما کاربران عزيز قرار دهيم از همراهي شما سپاسگزاريم.

 

برند بوک (BRAND BOOK) یا کتابچه برند چیست؟

کتابچه برند یا Brand Book یک سند چاپی یا الکترونیکی است که هویت سازمانی برند را مشخص می کند. راهنمای کلی در ارتباط با یک برند، شرح استانداردهای سازمانی و دستورالعمل های مربوط به یک برند در قالب یک کتابچه طولانی و یا چند صفحه ای تنظیم می شود که گویای خط مشی کلی برند است.مجموعه ای به هم پیوسته از اصول و قوانین که نحوه فعالیت برند را مشخص می کند در قالب کتابچه برند یا برند بوک تهیه می شود.

اهمیت کتابچه برند

همه شرکت ها و سازمان ها برای انتقال پیام برند به کانال های ارتباطی، نیاز به یک راهنمای مصوب دارند که کتابچه برند نام دارد. همه فعالیت های بازاریابی از طریق کانال های ارتباطی در معرض دید مخاطب هدف قرار می گیرد، برند بوک جهت حفظ یکپارچگی در محتوای بصری و فعالیت های برند، برای مخاطب یک ضرورت است.

فرض کنید برای یک کمپین تبلیغاتی خلاقانه که توسط که شرکت تبلیغاتی برای شما در حال برنامه ریزی و اجرا می باشد می بایست تیم طراحی گرافیک اقداماتی از قبیل طراحی بیلبورد، تولید موشن گرافیک، پست خلاقانه در شبکه های اجتماعی و طراحی پوستر را انجام دهد با ارائه این کتابچه به آژانس تبلیغاتی می توان انتظار داشت که این دستورالعمل ها و استانداردها را در طراحی ها رعایت کنند تا یکپارچگی بصری برند حفظ شود.

به زبان ساده می توان گفت کتابچه برند یا برند بوک، در شناسایی برند، برند سازی و فعالیت های بازاریابی با تمرکز بر عناصر کلیدی برند تاکید دارد. برای اینکه هویت برند در فعالیت های بازاریابی دچار تغییر نشود و یکپارچگی محتوایی حفظ شود، تهیه کتابچه برند، الزامی است.

از طرفی کتابچه برند یک ابزار کمکی برای تیم برندینگ و بازاریابی است که موجب آشنایی با استراتژی های سازمان و فعالیت های برند می شود. این امر در هنگام برون سازی و ارجاع فعالیت های بازاریابی به دیگر موسسات بازاریابی به خوبی مشخص می شود.

راهنمای تهیه کتابچه برند

تدوین ، بازنگری، توسعه و در صورت لزوم انجام اصلاحات از طریق تیم مدیریت انجام شده و یک چهارچوب کلی در اختیار تیم بازاریابی قرار می گیرد. تیم بازاریابی شامل مشاوران و شرکت های بازاریابی هستند که برای تدوین برند بوک به سازمان دعوت شده اند. قالب اصلی کتابچه برند شامل این موارد است:

واژه شناسی برند

در این بخش، علت نامگذاری و انتخاب نام برند توضیح داده می شود. این بخش با ریشه یابی واژه های به کار رفته در برند تکمیل می شود.

ویژگی های گرافیکی

یکپارچگی در طرح، رنگ، ابعاد، فونت و سایر المان های بصری بایستی در همه بخش ها لحاظ شود. عدم یکپارچگی در ویژگی های گرافیکی و بصری، شخصیت نام تجاری و برند را تحت تاثیر قرار می دهد.

تاریخچه برند

در این بخش تاریخ شکل گیری، اتفاقات مهم و تغییرات، از ابتدای فعالیت برند تا زمان حال آورده می شود. تاریخ و زمان ثبت برند، نام مالک حقیقی یا حقوقی، حیطه کاری و فعالیت برند، زمان حضور در بازار و هر موضوع مهمی می تواند بخشی از تاریخچه برند را مشخص کند. پیوست اسناد تصویری شامل بریده روزنامه ها و یا نامه های رسمی، نشان دهنده قدمت و اصالت برند است.

از مطالب زیر دیدن فرمایید:

 

 

تگ لاین برند

یک عبارت کوتاه و ۷ کلمه ای در زیر لوگو نمایش داده می شود که ارزش های سازمانی و هویت اصلی برند را بیان می کند، این عبارت کوتاه” تگ لاین ” نام دارد و اغلب تغییر داده نمی شود. این عبارت با شعار برند تفاوت دارد و همواره ثابت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *