اطلاعات عمومی

بهترین مارک دستگاه اسپرسو ساز صنعتی

بهترین مارک دستگاه اسپرسو ساز صنعتی

بهترین برند دستگاه اسپرسو ساز صنعتی

سلام و درود به دوستان عزيز شيرازبين، با تشکر از همراهي شما. در اين پست مطالبي در رابطه با “بهترین مارک دستگاه اسپرسو ساز صنعتی” گردآوري شده است. ضمن سپاس گزاري از شما اميدوارم که نهايت استفاده را از اين مطالب ببريد.

 

اسپرسو (Espresso) چیست؟

اسپرسو واژه‌ای ایتالیایى است به معناى سریع در واقع نوعی از قهوه است که شیوه درست کردن آن سبب تمایزش می‌باشد. با انواع دانه‌های قهوه، چه عربیکا، چه ربوستا و چه ترکیبی می‌توان اسپرسو تهیه کرد. چیزی که مهم است میزان آسیاب کردن دانه‌های قهوه است.

برای اسپرسو دانه‌های قهوه را به صورت متوسط آسیاب می‌کنیم یعنی درشت از قهوه ترک و ریزتر از قهوه فرانسه و قهوه‌های دمی. دانه‌های قهوه را می‌توانیم با آسیاب‌های دستی یا برقی آسیاب کنیم. دستگاه‌های اسپرسوساز، آب نزدیک به نقطه جوش را از میان دانه‌های قهوه‌ی آسیاب شده و فشرده شده با فشار عبور داد و در عرض کمتر از سی ثانیه ترکیبی غلیظ  معطر و مملو از کافئین تحت عنوان اسپرسو را تحویل می‌دهند.

انواع دستگاه‌های اسپروساز

در دستگاه اسپرسو ساز آب از داخل محفظه مخصوص با فشار به جوش آور وارد مى‌شود، سپس با دماى بالا از جوش آور خارج مى‌شود و از نگهدارنده که حاوى قهوه آسیاب شده است، عبور مى‌کند و در انتها قهوه در محفظه مخصوص جمع مى‌شود و یا به طور مستقیم در فنجان مى‌ریزد.

نحوه ایجاد فشار لازم برای عبور آب بسته به نوع اسپرسوساز متفاوت است؛ در برخی اسپرسوسازها فشار لازم با پیستون دستی و در برخی دیگر به‌کمک بخار یا پمپ ایجاد می‌شود. فشار مطلوب برای تهیه اسپرسوی واقعی باید دست‌کم حدود ۹ بار(bar) باشد. در دستگاه‌های جدید اغلب اسپرسوسازهای نیمه‌خودکار و تمام‌خودکار بازار از قابلیت تولید فشار استاندارد ۱۵ بار برخوردارند.

برای تهیه قهوه اسپرسو دستگاه‌های مختلفی وجود دارد که شامل دستی، نیمه اتوماتیک، تمام اتوماتیک، قابل حمل و روگازی (موکاپات) می‌باشند که برخی حرفه‌ای و برخی خانگی هستند:

  • اسپروساز دستی(اهرمی)

در واقع اگر می‌خواهید هر چیزی را در شات اسپرسوی خود کنترل کنید باید از روش دستی استفاده کنید و لذت ببرید. اسپرسوسازهای دستی با اهرم دستی کار می‌کنند و به اسپرسوساز اهرمی نیز معروفند.

  • دستگاه‌های اسپرسوساز نیمه اتوماتیک

اسپرسوسازهای نیمه‌ اتوماتیک هم برای مصرف خانگی و هم کافی‌شاپی کاربرد دارند. این نوع دستگاه‌ها مجهز به پمپ برقی هستند و در این دستگاه‌ها آسیاب‌کردن، پرکردن فیلتر نگهدارنده قهوه (پرتافیلتر Portafilter) و  تَمپ‌کردن قهوه (Tamper) فشرده کردن بر عهده‌ی شخص می‌باشد و لازم است برای درجه آسیاب، مقدار قهوه و همچنین زمان شروع و پایان عصاره‌گیری تصمیم ‌بگیرید.

این ماشین‌ها دارای کنترل دمای آب و کنترل فشار خودکار هستند. اما مصرف کننده با خاموش و روشن کردن پمپ، تصمیم می‌گیرد که چقدر آب از میان ذرات قهوه جریان یابد. تغییرات اندک در دمای آب و فشار می‌تواند تأثیرات زیادی بر کیفیت اسپرسویی که یک دستگاه تولید می‌کند، داشته باشد. بنابراین با داشتن سطح ثابت و بهینه این دستگاه‌ها، قهوه با کیفیت یکسان تولید می‌شود. مدل‌های نیمه اتوماتیک تقریباً محبوب ترین دستگاه‌های اسپرسوساز هستند.

  • دستگاه‌های اسپرسوساز تمام اتوماتیک

در این نوع از دستگاه‌ها مدت ‌زمان قابل کنترل است.همچنین برخی مجهز به آسیاب قهوه می‌باشند. در اسپرسوسازهای تمام‌ اتوماتیک حجم آب عبوری از فیلتر توسط خود دستگاه کنترل می‌شود و تایمر داخلی خود دستگاه پس از مدت ‌زمان مشخصی (معمولا بین ۲۵ تا ۳۰ ثانیه) به‌طور خودکار از ادامه جریان جلوگیری به عمل می‌آورد.

در ابتدا پس از ریختن قهوه در پرتافلیتر، دستگاه به وسیله یک تایمر داخلی روند عصاره گیری و تهیه قهوه را مدیریت می‌کند. این بدان معنی است که دستگاه، کنترل تهیه اسپرسو شما را دارد.

  • اسپرسوساز قابل حمل

یکی از محصولات جالب که برای تولید قهوه اسپرسو مورد استفاده قرار می‌گیرد، نانوپرسو Nanopresso است. نانوپرسو یک اسپرسوساز قابل حمل است که می‌توانید بدون نیاز به برق و تنها با نیروی دست خود برای پمپاژ، می‌توانید قهوه اسپرسو دلخواه خود را تهیه نمایید. ابعاد مناسب و استفاده سریع و آسان از ویژگی‌های این محصول منحصر به ‌فرد است و به‌دلیل وزن مناسب این محصول، به‌راحتی می‌توانید در خانه، محل کار، تفریح و… از طعم عالی نوشیدنی خود لذت ببرید.

  • اسپرسوساز رو گازی

اسپرسوساز روگازی یا موکاپات قابل‌حمل است، البته نوع برقی آن نیز وجود دارد. در این روش آب در محفظه بسته زیرین داغ شده و به‌دلیل ایجاد فشار بخار به‌سمت بالا حرکت می‌کند و از مسیر قیفی‌شکلی به محفظه میانی وارد می‌شود. محفظه میانی فیلتردار است و باید با پودر قهوه پر شود. عصاره قهوه سپس از مسیری لوله‌ای به محفظه خالی فوقانی می‌ریزد. درواقع موکاپات جایگزین خوش‌قیمت‌تری برای دستگاه‌های اسپرسوساز است. البته قهوه در موکاپات دقیقا به همان کیفیت اسپرسوسازهای حرفه‌ای در نمی‌آید.

  1. بهترین پیشنهاد اقتصادی : اسپرسوساز نوامدل NOVA 139
  2. بهترین پیشنهاد خانگی: اسپرسوساز دلونگی مدل 685M
  3. بهترین پیشنهاد قابل حمل: اسپرسوساز واکاکو مدل Nanopresso
  4. بهترین پیشنهاد اتوماتیک : اسپرسوساز تمام اتوماتیک دلونگی مدل ECAM 23.420

بهترین دستگاه های اسپرسوساز

اسپرسوساز دلونگی مدل ECP35.31

سپرسوساز دلونگی مدل ECP35.31 از دستگاه‌های بسیار باکیفیت این شرکت باسابقه در تولید و ساخت قهوه‌سازهاست. این دستگاه با بدنه‌ی پلاستیکی ظاهری زیبا دارد و در رده‌ی اسپرسوسازهایی قرار می‌گیرد که با پودر قهوه کار می‌کنند.

این دستگاه نازل بخار هم دارد. برای تهیه‌‎ی بخار با فشار بالا نیاز است تا مخزن 1.1 لیتری آب در بالای دستگاه پر شود. دستگاه مخزن شیر ندارد؛ ولی می‌تواند با بخاری که تولید می‌کند، شیر را دارای کف کند. تعداد نازل‌های قهوه در این مدل دو عدد است که می‌توان یک یا دو فنجان یا لیوان زیر آن قرار داد تا پر شوند.

اسپرسوساز دلونگی مدل ECP35.31 علاوه‌بر تهیه‌ی اسپرسو امکان تهیه‌ی ماکیاتو و کاپوچینو را هم به کاربر می‌دهد. در این مدل امکان گرم‌کردن فنجان‌ها نیز وجود دارد. علاوه‌بر پودر قهوه که در تمپر ریخته شده و توسط کاربر صاف و کوبیده می‌شود، می‌توان از پدهای قهوه نیز استفاده کرد. اسپرسوساز دلونگی دارای دو ترموستات مجزا جهت کنترل دمای قسمت آب و بخار به‌صورت جداگانه است.

این مدل دارای محفظه‌ی جایگیری قطعات جانبی شامل فیلتر برای یک فنجان قهوه، فیلتر برای دو فنجان قهوه و نیز فیلتر قهوه‌ی کیسه‌ای است تا نگهداری و استفاده از دستگاه ساده‌تر شود. دلونگی از برندهای شناخته‌شده در صنعت قهوه‌سازها محسوب شده و کیفیت بویلر، آسیاب و سیستم بخاردهی آن برتری زیادی نسبت به سایر تولیدات این گروه کالاها دارد.

  • نوع: خانگی ، نیمه اتوماتیک
  • ابعاد: 185*305*305 میلی متر
  • جنس بدنه: پلاستیک
  • ظرفیت: 1.1 لیتر
  • فشار: 15 بار
  • توان: 1100 وات

اسپرسوساز دلونگی مدل ECP33.21

اسپرسوساز «دلونگی» مدل ECP33.21 یکی از دستگاه‌های مورد استفاده برای تهیه‌ی قهوه‌ی خانگی است که می‌تواند انتخابی مناسب برای علاقه‌مندان به این نوشیدنی پرطرفدار باشد. این دستگاه از طراحی ساده و شکیلی بهره می‌برد و ترکیب فلز و پلاستیک در بدنه،‌ جلوه‌ی خاصی به آن بخشیده است.

اسپرسوساز ECP33.21 از مخزن آبی با گنجایش 1.1 لیتر برخوردار است. مخزن آب این دستگاه قابل‌جداسازی بوده و امکان پرکردن آن به‌آسانی و بدون نیاز به جابه‌جاکردن کل دستگاه فراهم شده است. از این اسپرسوساز می‌توان با پودر قهوه و همچنین پدهای قهوه بهره برد.

سینی چکه‌گیر درنظرگرفته‌شده برای این اسپرسوساز از کثیف‌شدن فضای اطراف آن جلوگیری می‌کند. این سینی از بدنه جدا می‌شود و به این ترتیب تمیزکردن دستگاه اسپرسوساز به آسانی صورت می‌پذیرد. دستگاه ECP33.21 با عملکرد خاص خود می‌تواند قهوه‌ی اسپرسو و کاپوچینو را تولید کند و از دو نازل قهوه بهره‌مند است.

دو ترموستات دمای جداگانه برای نظارت بر دمای آب و همچنین دمای دستگاه در این مدل تعبیه شده است. علاوه‌براین سیستم خاموش‌شدن خودکار با متوقف‌کردن عملکرد دستگاه در مواقع لازم، ایمنی کار با اسپرسوساز را افزایش داده است. شرکت دلونگی، سازنده‌ی این دستگاه، شرکتی ایتالیایی با بیش از صد سال قدمت است. این شرکت در زمینه‌های مختلف ازجمله لوازم‌خانگی برقی مثل غذاساز، مایکروویو و مخلوط‌کن، فعالیت‌های گسترده‌ای را در سراسر جهان انجام می‌دهد.

  • نوع: خانگی
  • ابعاد: 185×305×305 میلی متر
  • جنس بدنه: پلاستیک
  • ظرفیت: 1.5 لیتر
  • فشار: 15 بار
  • توان: 1100 وات

اسپرسوساز دلونگی مدل 685M

اسپرسوساز مدل dedica فشار بخار 15 بار دارد. از این دستگاه می توان برای تهیه اسپرسو،کاپوچینو،کافه لاته استفاده کرد این دستگاه به سیستم ضد چکه مجهز می باشد. یکی از بهترین دستگاه دلونگی در دستگاه های مکانیکی است و با کمی تمرین از کافه هم بهتر قهوه می توان تهیه کرد.

  • نوع : خانگی
  • ابعاد : 300×150×330 میلی متر
  • جنس بدنه : استیل
  • ظرفیت : 1.1 لیتر
  • فشار : 15 بار
  • توان :1350 وات

اسپرسوساز مباشی مدل ECM2013

اسپرسوساز مباشی مدل Mebashi ECM2013 یکی از محصولات با کیفیت شرکت ژاپنی مباشی است که جهت مصارف خانگی، اداری، دکه‌های کوچک، مسافرخانه ها و دیگر محیط‌های کوچک طراحی و ساخته شده است.

جهت تهیه اسپرسو ابتدا آب تصفیه شده را داخل مخزن نهایتا تا زیر خط MAX ریخته و دستگاه را روشن کنید و منتظر بمانید تا دستگاه گرم شود به محضی که چراغ دماسنج روشن شد دستگاه آماده عصاره گیری است در این حالت پودر قهوه را داخل فیلتر زیر خط MAX ریخته و آن را توسط تمپر به میزان مناسب بکوبید سپس پودرهای اضافه را از اطراف فیلتر با دست تمیز کنید و دسته را در جای خود نصب کرده و کلید چرخشی را به سمت چپ (شکل فنجان یا حالت عصاره گیری) بچرخانید تا عملیات عصاره گیری آغاز شود.

دقت داشته باشید قبل از شروع عصاره گیری کلید فشاری سمت چپ در حالت بیرون یعنی تهیه اسپرسو قرار داشته باشد.

  • نوع: نیمه اتوماتیک خانگی
  • ابعاد: 290×250×200 میلی متر
  • جنس بدنه: پلاستیک فشرده ABS
  • ظرفیت: 1.5 لیتر
  • فشار: 15 بار
  • توان: 1140 وات

 

 

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *