تبلیغات

تبلیغات نمایشی

تبلیغات نمایشی

تبلیغات نمایشی

برای کارهای تبلیغات از چه تکنیکی استفاده می کنید؟ اگر تا به حال هر تکنیکی استفاده کردید و جواب خوبی نگرفتید شیرازیاب روش تبلیغات نمایشی را به شما پیشنهاد می کند. در ادامه با ما همراه باشید.

تبلیغات نمایشی چه مدل تبلیغاتی هستند؟

تبلیغات یک مدل دیگر از قدیمی ترین روشهای تبلیغات آنلاین می باشد
که مختصر شده ی Cost per mile  است که در فارسی به  تبلیغات به ازای بازدید گفته میشود
و چون از کلمه Mile که در زبان لاتین به معنای ۱۰۰۰ میباشد درواقع همان cpm, استفاده شده است
بنابراین کسی که تبلیغ میکند باید به ازای ۱۰۰۰ بازدید بودجه ایی را در نظر بگیرد .
دراین نوع مدل تبلیغاتی برخلاف تبلیغات کلیکی که به ازای هر کلیک از بودجه تبلیغ دهنده کم میشود،
در صورتیکه آگهی تبلیغ توسط کاربر دیده شود از بودجه تبلیغ دهنده کم میشود.
با توجه به توضیحی که در رابطه با مفهوم تبلیغات نمایشی گفتیم،بهتر است
نحوه محاسبه آن را توضیح دهیم که به صورت زیر میباشد:

نحوه محاسبه

یک نمایش، به بازدید یک مشتری بالقوه که تبلیغ را دیده است میگویند.
که محاسبه آن از تقسیم کل هزینه تبلیغ به تعداد کل نمایش ها به دست می آید
و این عدد در ۱۰۰۰ ضرب میشود. که این عدد در برآورد هزینه های کل کمپین تبلیغاتی بسیار موثر میباشد.

مزایای تبلیغات نمایشی چیست ؟

در تبلیغات به دلیل اینکه پرداخت به ازای بازدید انجام میشود
فقط میتواند برای افزایش آگاهی از برند و رساندن یک پیام خاصی به کاربر استفاده شود
و به دلیل قدیمی بودن این مدل،بازدهی بالایی نسبت به مدلهای دیگر تبلیغاتی نخواهند داشت
و متدهای جایگزین که در ادامه به تفاوت آنها می پردازیم کارایی بیشتری نسبت به تبلیغات نمایشی دارند.

مقایسه تبلیغات نمایشی با تبلیغات بنری :

  • هدف کمپین تبلیغات نمایشی فقط دیده شدن تبلیغ و افزایش اگاهی برند می باشد.
  • هدف کمپین تبلیغات کلیکی ،کلیک کردن بر روی تبلیغ که باعث افزایش نرخ کلیک میشود
  • در تبلیغات کلیکی به دلیل افزایش نرخ کلیک،سود آوری کمپین تبلیغاتی بیشتر خواهد بود.
  • در نمایشی چون کاربربروی تبلیغ کلیک نمیکند درنتیجه برای کمپین تبلیغاتی ممکن است
    سود آوری پایین تری نسبت به تبلیغات کلیکی داشته باشد.
  • هدفگذاری در تبلیغات کلیکی نسبت به تبلیغات نمایشی بالاتر می باشد.
  • تبلیغات نمایشی آنلاین - آکادمی بازاریابی الکترونیکی رُگا

دلایل عدم استفاده از تبلیغات نمایشی و روشهای جایگزین آن

با توجه به سنتی بودن این مدل تبلیغات،  در زمان حضور تازه تبلیغات آنلاین، فعالیت خود را داشته است.
ولی با توجه به گذشت زمان و تغییر در روند تبلیغات و پیشرفت علم دیجیتال مارکتینگ،
کسب و کارها به دلایلی مانند هزینه بالا و سراسری بودن این تبلیغات نمایشی در فضای وب نمیتوانستند
مخاطب هدفمندی را جذب کنند به همین دلیل متدهای تبلیغات موثرتری جایگزین تبلیغات نمایشی شده اند.

تبلیغات

تبلیغات (به انگلیسی: Advertising)، (به فرانسوی: Publicité) تبلیغ ریشه درزندگی اجتماعی انسان‌ها دارد
و عملی است که در آن فروشنده یا تولیدکننده‌ای با انجام امری سعی می‌کند
که خریدار بالقوه را از تولید این محصول آگاه کند. این عمل با روش‌های گوناگونی انجام می‌شود.

آگهی به مطالبی گفته می‌شود که از جانب فرد یا دستگاهی برای آگاه کردن
عموم مردم تهیه و به روشی مناسب منتشر می‌گردد. آگهی‌ها می‌توانند چاپی یا غیر چاپی باشند.
همچنین از نظر مالکیت می‌توانند به دو گروه دولتی و غیردولتی تقسیم گردند.
آگهی انحصار وراثت، ابلاغیه، احضاریه، آگهی مزایده و آگهی استخدام نمونه‌هایی از آگهی‌های دولتی هستند.

منبع: ویکی

مقالات:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *