دسته‌بندی نشده

جمعیت شیراز در سال 98

جمعیت شیراز در سال 98

جمعیت شیراز در سال 98

درود به شما بازدید کننده عزیز. شیراز یک کلان شهر است و قائدتا جمعیت آن به دلیل مهاجرت ها به این کلانشهر روز به روز در حال رشد است. در ادامه این مطلب شیرازیاب جمعیت سال 98 را خدمت شما سروران عرض میکند.

جمعیت شهر شیراز در سال 98

آمار جمعیت شیراز در سال 1398 به یک میلیون و پانصد و شصت و شش هزار ( ۱٬۵۶۶٬۰۰۰) نفر رسیده است.

 



https://citybin.ir/shiz/wp-content/uploads/2020/03/1.gifاگر دوست دارید شما یا کسب و کارتان، مثل:جمعیت شیراز در سال 98در گوگل و اینترنت دیده شود.

اینجا کلیک کنید.گل



جمعیت شهر شیراز چقدر است؟

جمعیت شهر شیراز در سال ۱۳۹۵ خورشیدی، بالغ بر ۱٬۵۶۵٬۵۷۲ نفر بوده است. این رقم با احتساب جمعیت ساکن در حومهٔ شهر به ۱٬۸۶۹٬۰۰۱ نفر می رسد. شیراز پنجمین شهر بزرگ و پرجمعیت شهر ایران است. شیراز پس از تبریز (در سال ۱۲۸۷ خورشیدی) و تهران (در سال ۱۲۸۹ خورشیدی)، سومین شهر ایران بوده، که در سال ۱۲۹۶ خورشیدی، نهاد شهرداری در آن تأسیس گردیده است. شهرداری شیراز به ۱۱ منطقهٔ مستقل شهری، تقسیم شده و جمعاً مساحتی بالغ بر ۲۴۰ کیلومتر مربع را شامل می‌شود. سرشماری عمومی نفوس و مسکن ایران بزرگترین سرشماری است که در این کشور انجام می‌گیرد. این سرشماری هر ده سال یک بار با هدف تعیین مشخصّات جمعیتی کشور ایران توسط مرکز آمار ایران انجام می گرفت. اما از سال ۱۳۸۵ به بعد هر پنج سال انجام می‌گیرد. در سرشماری ۱۳۹۰ جمعیّت ایران حدود ۷۵ میلیون تعیین شد. در ایران، بنابر مادّهٔ ۴ قانون مرکز آمار ایران، سرشماری عمومی نفوس و مسکن، هر پنج سال یک بار با فرمان رئیس جمهور اجرا می‌شود.

 

موضوعاتی که احتمالا شما دنبال میکنید :

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *